Hej Alle Jeg går med en ide til en forretning som jeg tror på, kan blive stor på det danske marked og senere skaleres til minimum det skandinaviske. ”Produktet” ved jeg findes i USA og GB, hvorvidt det findes på store markeder som Tyskland, Frankrig, Spanien med mere er jeg ikke bevidst omkring…..antager det gør, dog med en usikkerhed i overbevisningen da ”produktet” er omkring 1 år gammelt i USA/UK.
Jeg er på udkig efter interesserede partnere, som har modet, passionen, drivet, nytænkningen og arbejdsflidet til, at lykkes med min (senere VORES ide). Jeg er den strategisk kreative marketing mand, som har brug for et stærkt team omkring mig, med andre kompetencer end jeg. Jeg er på udkig efter (i prioriteret rækkefølge): - Programmør/Kodenørd der kan hjælpe med input, bygge og stå for alt det tekniske for platformen - Supersælger som ikke er bange for at gribe knoglen, præsentere et produkt OG skabe tillid/relationer til de største spillere i dansk detailhandel. - Og naturligvis gerne investorer/rådgivere, hvis du allerede nu vil smide penge i det ;)) ----------------- Jeg har en ide, som jeg henvender sig til et marked der allerede findes. Markedet er i DK på 21 mia DKK, hvorfor der ikke skal opdyrkes et marked, "blot" ændres på den besværlige måde det foregår i dag. Samtidig har jeg ikke kunne se, at der er konkurrenter på andre skandinaviske markeder. Om mig kan det siges, at jeg er marketing/strategi/entrepeneur-manden, der ikke skal lege med teknik, koder, design etc. Det som jeg/vi skal have bygget er en platform, som gør det muligt, at simplificere forbrugernes vaner/behovopfyldelse fra offline til online. Projektet (Platformen): Uden at røbe for meget, men samtidig give en sneak peak, skal platformen kunne håndtere indsamling til en ”pulje/projekt”, som mange måske allerede kender fra crowdfunding bølgen. Se eksempelvis www.booomerang.dk / www.caremaker.dk. Jeg ved der findes udenlandske sites der allerede har lidt samme løsning som jeg leder efter, så antager man kan kigge på dem og ”se deres løsning an”. De oprettede ”puljer/projekter” skal kunne anvendes som en form for digital valuta, hos de netværk/samarbejdspartnere, som sælgeren skal opbygge ;) Geeken: Sælgeren: Hvis du kan se dig sælge løsninger hos virksomheder som Just-eat.dk, miinto.dk, e-takeaway.dk og forklare værdien til partnerne ved, at være en del af disse platforme. Investoren/Partneren. Som skrevet, er markedet der allerede og der er ikke tale om at starte en webshop der skal sælge sko/børnetøj (sorry, ikke for at fornærme disse, for har kæmpe respekt for dem som lykkedes på disse områder). Der er mere tale om en social commerce platform med nogle af de samme funktioner som på eksisterende platforme som just-eat.dk, miinto.dk og e-takeaway.dk Har du interesse i at indlede en dialog, så smid mig en personlig besked om hvem du er, hvad du har lavet, hvorfor du finder tråden/emnet interessant…har du spørgsmål der ville være interessante for flere, så smid dem her i tråden ligesom du gerne må smide hint og ideer til, hvor jeg primært kan finde min teknikker…for det er denne jeg mangler mest lige nu :) Mange hilsner Mads |
Er du skarp it-nørd/kodegeni - Er du supersælgeren - eller måske rådgiver/investor...... vil du være med til at erobre et marked på 21. mia DKK??
- 1
Held og lykke med det. |
Sparetips på Sparefeber.dk
Hej, Du kan prøve Amino Kapital til at finde en investor eller partner. Med venlig hilsen Simon Mark Nielsen |
Hej Gita og Simon Tak for jeres indlæg. Kender godt begge steder. @ Gita) må ikke have forklaret mig godt nok, for mit projekt har intet med Hr. Thorborgs projekt/ide at gøre. PÅ ingen måde :) @ Simon) Tak for besked. I første omgang vil jeg have bygget mit team, som skal være med til at udvikle og udføre ideen. Herefter kan vi/jeg begynde i højere grad at kigge efter investorer. Men selvfølgelig, hvis der allerede står en investor nu, så snakker jeg da med vedkommende. God weekend |
Jeg vil gerne høre, hvad du selv investere i projektet :-) |
Jeg tror du får svært ved at få en kompetent webudvikler ind så tidligt i dit projekt. Det er typisk udvikleren der har den største risiko i starten af projektet fordi alle de andre 'venter på udvikleren bliver færdig'. Og det virker som du også skal bruge en der kan design/opsætning, UX, server-setup og front- og backend udvikling på et højt niveau. Det gør det ikke nemmere. Hvis du ikke kender en udvikler der er med på ideen ville jeg anbefale dig at starte med at få snakket med nogle af de slutkunder du henvender dig til, og forsøge at få nogle hensigtserklæringer fra dem om, at de også syntes det er fedt (og vil samarbejde). Du kan sagtens lave nogle tegninger/skitser man kan sælge projektet ud fra. Så får du nemmere ved at få en seriøs udvikler senere hen. |
Hej Jacob Det er lige det :) Jeg har naturligvis noget at investere i projektet. Ellers tror jeg vidst ikke nok på projektet :) Men blandt andet derfor er det vigtigt at finde webudvikleren, for at få et overblik over hvor stor omkostning der kræves for selve platform delen. Så et præcist beløb kan jeg ikke give på nuværende stadie..... |
Good point. Jeg har kontakt til webudviklingsfirmaer, som har givet nogle input til min ide. Jeg vil gerne have en webudvikler med på holdet, for at jeg kan tage mig af det som jeg er bedst til....og det er IKKE "design/opsætning, UX, server-setup og front- og backend udvikling på et højt niveau" Jeg er ved at snakke med samarbejdspartnere/detailhandel om deres interesse i produktet. So far har jeg "kun" meget positive tilbagemeldinger fra forbrugerdelen, og næste skridt er så ja, at få opbakningen fra samarbejdspartnerne. Men tak for godt input |
Det er noget af det sværeste i denne verden at finde en CTO der kan leve op til det du leder efter. Som også er ledig, og som skal være med på ideen. Du skal finde penge til at ansætte en i stedet for, måske til 30 K pr. Md. Plus 3% af overskuddet når det når dertil... |