Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Webmaster tool. Hvor kan jeg se hvornår google sidst har været forbi

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hilsen

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

Du kan vist ikke se hvornår, men Google-bot kommer normalt forbi mindst én gang om dagen.

Dbh.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:16
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Ved at søge i Google. kan du ud for et søgeresultat lade musetasten kører henover "cashed" og trykke på dette, som f.eks. dette link

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kINzQPJObaUJ:raad-mal.dk/private+malertilbud&cd=4&hl=da&ct=clnk&gl=dk

Så vil du bl.a. kunne se at den har været forbi pågældende side (min) den 14. september kl. 23.43.13

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Det er forkert, Ib. Datoen på den cachede version siger ikke noget om googlebots seneste besøg. Der laves ikke en ny cache, hver gang googlebot har besøgt siden - langt fra.

I serverens logfiler er det muligt at se, hvornår googlebot sidst har været der - og på hvilke URLs.

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 146
Fra  Maler Møller Skrevet kl. 06:52

Som Thomas siger det er i dine logfiler du kan finde det. Det Ib skriver betyder ikke at det var sidst den var forbi. Har du ikke selv adgang så bed dem der laver din hjemmeside om adgang til disse oplysninger.

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:44

Thomas Rosenstand:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Ved at søge i Google. kan du ud for et søgeresultat lade musetasten kører henover "cashed" og trykke på dette, som f.eks. dette link

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kINzQPJObaUJ:raad-mal.dk/private+malertilbud&cd=4&hl=da&ct=clnk&gl=dk

Så vil du bl.a. kunne se at den har været forbi pågældende side (min) den 14. september kl. 23.43.13

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Det er forkert, Ib. Datoen på den cachede version siger ikke noget om googlebots seneste besøg. Der laves ikke en ny cache, hver gang googlebot har besøgt siden - langt fra.

I serverens logfiler er det muligt at se, hvornår googlebot sidst har været der - og på hvilke URLs.

Hej Thomas,

Læser man Google's egen udmelding (dog fra 2006), skriver de, at de før i tiden ikke opdaterede cache, hvis Goolge bot fik en "not-modified response" som du også nævner. De har dog ændret dette, for at gøre det lettere for webmastere at se hvornår en bot har været forbi.
Ref: http://googlewebmastercentral.blogspot.dk/2006/09/better-details-about-when-googlebot.html

We've recently changed the date we show for the cached page to reflect when Googlebot lastaccessed it (whether the page had changed or not). This should make it easier for you to determine the most recent date Googlebot visited the page.
Har du nyere info herom?

Med venlig hilsen / Paul Sørensen
Software developer

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:01

Paul Sørensen:
Har du nyere info herom?

Generelt skal du nok regne med at guidelines og informationer fra Google der er 6 år gamle kan være opdaterede og derfor ikke gældende mere.

Hvis man kigger i sin webmastertools og ser hvor ofte Google kommer forbi, og sammenholder med cache-opdateringer kan man se det er korrekt hvad Rosenstand skriver.

Webmastertools er i øvrigt fremragende til at få et overblik over hvor ofte Google kommer forbi og hvor mange sider der crawles, men præcis info skal ses i logfilerne.

I den forbindelse skal det nævnes at fordi Google kommer forbi og crawler ens side, er det ikke ensbetydende med at Google gemmer ændringerne og opdaterer sit indeks med det samme.

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:01

Thomas Frost:

Paul Sørensen:
Har du nyere info herom?

Generelt skal du nok regne med at guidelines og informationer fra Google der er 6 år gamle kan være opdaterede og derfor ikke gældende mere.

Hvis man kigger i sin webmastertools og ser hvor ofte Google kommer forbi, og sammenholder med cache-opdateringer kan man se det er korrekt hvad Rosenstand skriver.

Webmastertools er i øvrigt fremragende til at få et overblik over hvor ofte Google kommer forbi og hvor mange sider der crawles, men præcis info skal ses i logfilerne.

I den forbindelse skal det nævnes at fordi Google kommer forbi og crawler ens side, er det ikke ensbetydende med at Google gemmer ændringerne og opdaterer sit indeks med det samme.

Jeg er klar over 6 år gamle oplysninger ikke nødvendigvis er akkurate, specielt når vi taler om Google. Det undrer mig dog, at de har ændret deres cache-dato fra at være hvornår siden er ændret, til hvornår den er crawlet og igen tilbage til hvornår den er ændret - specielt når man læser deres udmelding jeg har quotet.

Betvivler det ikke, men kunne være interessant hvis der findes en nyere udmelding fra Google.

Jeg har lige lavet en test på et af mine sites.
I Webmaster Tools (Indekseringsstatus) står der Google sidst har indekseret sitet d. 16/09-12, benytter jeg derimod cache:domain.com er cache-dato d. 14/09-12, så I har helt ret. :) 

Benytter jeg eks. http://webtools.technostreak.com/page2.html får jeg d. 17/09-12, hvor 
http://www.webtoolhub.com/tn561397-googlebot-last-access.aspx viser d. 07/09-12.

Tror godt vi kan blive enige om man blot skal holde sig til Webmaster Tools. 

Med venlig hilsen / Paul Sørensen
Software developer

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:38

Paul Sørensen:
Hej Thomas,

Læser man Google's egen udmelding (dog fra 2006), skriver de, at de før i tiden ikke opdaterede cache, hvis Goolge bot fik en "not-modified response" som du også nævner. De har dog ændret dette, for at gøre det lettere for webmastere at se hvornår en bot har været forbi.
Ref: http://googlewebmastercentral.blogspot.dk/2006/09/better-details-about-when-googlebot.html

We've recently changed the date we show for the cached page to reflect when Googlebot lastaccessed it (whether the page had changed or not). This should make it easier for you to determine the most recent date Googlebot visited the page.
Har du nyere info herom?

Den fandt du jo så selv ud af :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)