Hilsen Henrik |
Du kan vist ikke se hvornår, men Google-bot kommer normalt forbi mindst én gang om dagen.
Dbh.
Du kan vist ikke se hvornår, men Google-bot kommer normalt forbi mindst én gang om dagen. Dbh. |
Ved at søge i Google. kan du ud for et søgeresultat lade musetasten kører henover "cashed" og trykke på dette, som f.eks. dette link Så vil du bl.a. kunne se at den har været forbi pågældende side (min) den 14. september kl. 23.43.13 Ib Abildgaard Råd & Mal |
Det er forkert, Ib. Datoen på den cachede version siger ikke noget om googlebots seneste besøg. Der laves ikke en ny cache, hver gang googlebot har besøgt siden - langt fra. I serverens logfiler er det muligt at se, hvornår googlebot sidst har været der - og på hvilke URLs. |
Som Thomas siger det er i dine logfiler du kan finde det. Det Ib skriver betyder ikke at det var sidst den var forbi. Har du ikke selv adgang så bed dem der laver din hjemmeside om adgang til disse oplysninger. |
|
Med venlig hilsen / Paul Sørensen
Software developer
Generelt skal du nok regne med at guidelines og informationer fra Google der er 6 år gamle kan være opdaterede og derfor ikke gældende mere. Hvis man kigger i sin webmastertools og ser hvor ofte Google kommer forbi, og sammenholder med cache-opdateringer kan man se det er korrekt hvad Rosenstand skriver. Webmastertools er i øvrigt fremragende til at få et overblik over hvor ofte Google kommer forbi og hvor mange sider der crawles, men præcis info skal ses i logfilerne. I den forbindelse skal det nævnes at fordi Google kommer forbi og crawler ens side, er det ikke ensbetydende med at Google gemmer ændringerne og opdaterer sit indeks med det samme. |
Jeg er klar over 6 år gamle oplysninger ikke nødvendigvis er akkurate, specielt når vi taler om Google. Det undrer mig dog, at de har ændret deres cache-dato fra at være hvornår siden er ændret, til hvornår den er crawlet og igen tilbage til hvornår den er ændret - specielt når man læser deres udmelding jeg har quotet. |
Med venlig hilsen / Paul Sørensen
Software developer
Den fandt du jo så selv ud af :-) |