Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er et stort spørgsmålstegn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Fra  Børne-Shoppen I/S Litet.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino! Nu skal i høre, jeg er en ung gut på 16 år, og jeg syntes virkelig iværksætteri lyder spændene og har derfor fundet frem til Amino. Til dagligt går jeg på Campus Vejle, HG BUSINESS. Jeg skriver dette indlæg da jeg simpelthen ikke aner hvor og ved hvad jeg skal starte, og jeg søger råd... MANGE råd :) Jeg ønsker på sigt at eje mit eget, og jeg ved hvad jeg vil.

Jeg har i et år nu lavet håndlavede armbånd, og flere venner og veninder har flere gange sagt til mig at jeg skulle begynde og sælge dem, og den mulighed har jeg overvejet og har nu bestemt mig for at prøve og sælge dem. Jeg har fået taget produkt-fotos at en fotograf, og oprettet en facebook. Nu er det så i kommer ind, jeg er simpelhen på bar bund, aner overhovedet ikke hvad jeg skal gøre nu. Ved ikke om jeg skal lave en hjemmeside og gå igang med SEO eller om jeg skal CVR registres? Så kort sagt jeg søger al den hjælp jeg kan få. 

De bedste hilsner Mathias 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 22:08

Hej Mathias..

Det kommer jo altsammen an på hvad du vil - hvad er dit ambitionsniveau - hvem vil du sælge til - hvormeget satser du på at sælge for - sælger du kan hvad du selv kan producerer - eller skal du have folk til at lave det for dig.

Hvis det er mere end bare hobby - ja skal du jo føre regnskab, skrive fakturaer og betale skat af dit overskud.
Sælger du for mere end omkirng 50.000 så skal du også momsregistreres og have et CVR nummer.

Så skal du overveje, hvem din målgruppe er.
Skal du sælge ét armbånd ad gangen til private - eller skal du masseproducerer og sælge til forretninger.

Alt efter målgruppe og mængder, skal du jo så have en passende PR. Hvor tror du de kunder du henvender dig til vil lede efter dit produkt - på Facebook - på en hjemmeside (som de har fundet ved at søge på Google) - på messer - i butikker - eller ved at du opsøger dem selv.

Du skal med andre ord lave en plan for din forretning - herunder tænke over, hvad det er der gør at folk vil købe lige præcis dine produkter - og overveje prisen i forhold til lignende ting som er på markedet.

God fornøjelse med overvejelserne

Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:53

Som foer skrevet maa du foerst goere op med dig selv hvad du vil have det skal blive til? Derfra kan du saa begynde og arbejde videre med projektet. Hvis du er serioes med det og gerne vil mere end at tjene et par tusinde kroner, ville jeg dog virkelig overveje om dit produkt er noget specielt og kan noget alle de andre facebook armbaands saelgere ikke kan... Det er virkelig blevet allemandseje at saelge hjemmelavede smykker etc over facebook (ud af mine ca 600 venner er der 4-5 der forsoger sig) og aerligt talt er det meste noget crap. Saa vaer i det mindste sikker paa at dit produkt faktisk kan noget!

Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:43

Som en tilføjelse til vrasmussens indlæg, vil jeg starte med at give ham fuldtstændigt ret.

Hvis det er noget du vil lidt længere med vil jeg foreslå at:

1. Du får etableret en stil i dine smykker. Et unikt udtryk i større eller mindre grad, som gør at man kan kende dine smykker fra andre.

2. Du får knyttet en god historie til smykkerne. Se f.eks. videoen om Nialaya herinde. Han bruger en speciel knyttemetode fra nogle gamle munke (så vidt jeg husker), og sådan en ting tilfører en historie til dine smykker og gør også at der er lidt mere at skrive om på siden. Det kan jo evt. kombineres med mit første punkt. :)

3. Støt en god sag! Find en sag du brænder for eller har lyst til at støtte. Gadebørn i Kenya, kræft, whatever. Det er med til at tilføje endnu mere historie til din virksomhed, og giver goodwill. Og så er det jo altid dejligt at kunne hjælpe andre. "20 kr. pr. solgt armbånd går direkte til XXX". Det vil også kunne give dig mulighed for at opdatere med posts jævnliger på de sociale medier og blogs, da du kan følge den sag du støtter og vise folk at den sag du har valgt, ren faktisk hjælper nogen. 

Håber du kan bruge det... :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

Hej min ven!

- Jeg er selv en ung iværksætter med krudt i røven og gang i en masse ting!
Hvis du har spørgsmål, mangler råd eller skal have et los i røven ind i mellem, så tilføj mig da endelig på Skype: Ebbe-Hansen!

Ha' en super lørdag!! 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:05
Det er en mulighed at komme hurtigt og billigt i gang med at afprøve dine produkter det samme på trendsales.dk, eBay og dba.dk.

Vil du i gang med egen webshop kommer der en del mere arbejde med opbygning af site, SEO og markedsføring.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)