Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ikke moms registreret virksomhed. Hvordan gør man?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg behøver lidt hjælp til opstart af min virksomhed, som jeg overvejer at starte ved siden af mine studier.

Da jeg ikke regner med, at få en omsætning på over 50.000 kr. vælger jeg derfor ikke at blive moms registreret.

Jeg synes egentligt at det er lidt af en jungle at finde ud af hvad jeg skal gøre. For jeg skal måske slet ikke gøre så meget andet end at købe en grafisk regning m/kopi blok og så indberette min indkomst til SKAT som b-indkomst?

Så skal jeg bare lave en hjemmeside, holde regnskab og indberette b-indkomst, eller har jeg overset noget?

På forhånd tak for hjælpen,

Anne

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:15

Alle de ting du skal bruge får du dem gratis? Når du er momsregistreret så kan du jo trække den moms ud på de ting du køber til at lave din omsætning.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Sep 12
Skrevet kl. 18:37

Min virksomhed vil være inden for hestemassage, så der er ikke mange ting ud over min hænder jeg har brug for.

Jeg har bil, og regner med at skulle køre ud til kunder, men der er vel ikke så meget moms at komme efter der, eller??

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:44

Jeg ville vælge at blive momsregistreret, når du skal udstede fakturaer

Desuden kan du dække kørselsudgifter jf. statens satser og udbetale dem skattefrit - Det er jeg ikke klar over, om man kan uden at være momsregistreret.

Tilmeldt 20. Sep 12
Skrevet kl. 18:46

Hvad er forskellen på faktura og bare en kvittering? Jeg regner med, at holde mig til kontant betaling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51

Nej der er ikke meget moms at komme efter i bilens kørsel - før kørebog nøje så du kan tage statens takser for kørsel til kunderne - men ellers er det måske en fordel du ikke skal fakturere dine kunder med moms. Du klarer den så ret godt med det du har beskrevet i første indlæg - før ordentligt regnskab med indtægter og alle rent virksomhedsbaserede udgifter - og ser du at det bliver til mere, og du kan forudse 50.000 kr omsætning per 12 lbd måneder, så er det med at blive momsregistreret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55

Anne C:
Hvad er forskellen på faktura og bare en kvittering? Jeg regner med, at holde mig til kontant betaling.

Jeg tror det rækker fint med en kvittering - skriv f.eks dit CPR nummer på den og skriver formål og pris og betalt - så mener jeg det rækker fint, når du selv har kopi af den også - brug en nummereret dags dato blok til det. 

Vent lige at høre om andre klogere mener du behøver faktura, men jeg mener ikke - og så kan jeg se Jacob er i tvivl om man kan fradrag kørsel efter statens takster til kunder uden at være momsregistreret. Det er så heller ikke mit speciale, men det mener jeg ikke har med momsregistrering at gøre, bare det er kørsel til kunder og ikke fra hjem til arbejde - men også her kan andre komme ind med bud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)