Hej alle :-) Jeg har længe gået og drømt om, at jeg en dag ville få mig mit eget tøjmærke, men jeg har ikke rigtigt fået taget mig sammen. Men nu hvor jeg er blevet student og har masser af tid, er jeg blevet enig med mig selv om at gøre et forsøg. Problemet er bare, at jeg på ingen måde aner hvordan jeg starter? Jeg er ikke på nogen måde "haj" til computere og design, jeg har aldrig prøvet noget lignende før, og faktisk aner jeg ikke hvor jeg skal starte. Så først vil jeg vide noget om, hvem der skal lave mit tøj? I starten vil jeg forsøge mig med at få solgt nogle t-shirts, som mit tøjmærke primært skal sælge. Jeg havde forestilligt mig at sælge 2 forskellige trøjer i starten (har tegnet de 2 designs på et papir). Trøjerne skal kunne sælges i størrelse S, M, L og XL, og jeg forestillier mig ca 200 trøjer af hver. Dvs. 400 trøjer delt på 4 størrelser, dvs. 25 stk. af hver design i hver størrelse. Tøjmærket skal være god kvalitet, og ikke noget billigt discount. Men samtidig skal det kunne sælges til folk der lever på S.U. så 2 - 300 kroner stykket, var planen at sælge dem for. Det skal lige siges, at jeg primært vil sælge tøj til mænd i alderen 12 - 30 år. Trøjerne er begge ensfarvet, men med et logo på brystet, som består af et stykke læder, med logoet på, og trøjerne skal være 100% bomuld. Men hvem kontakter jeg, hvad vil prisen ca være og er der andet jeg bør være opmærksom på? Nogen andet er designet. Jeg har tegnet de to trøjer på et stykket papir og har styr på hvordan jeg vil have dem til at se ud. Men jeg er ikke nogen fandens computernørd, så hvilke programmer bruger jeg, og hvad gør jeg? Er der noget specielt jeg skal have tænkt over m.h.t. materialer, størrelse, længder og alt muligt? Samtidig vil tøjet blive solgt på en hjemmeside i starten, så hvordan laver jeg mig en hjemmeside, og hvordan får jeg solgt det? M.h.t. levering, moms, rettigheder og alt der er at vide? Det sidste, men muligvis det vigtigt, er om der er andet jeg skal være særligt opmærksom på. Jeg ved det kræver tid, og jeg ved der er en masse regler og rettigheder at følge! Men håber I har fået indblik i, hvilken viden jeg mangler, og hvor langt jeg er i processen! Jeg håber meget på at få et svar fra jer :-). |
Hej
Du må gerne kontakte mig ! 98101088 eller se på denne side www.toejdesigner.dk