Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betyder domænet noget

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Betyder domænet noget i henhold til søgemaskineoptimering? Har en kunde der forespurgte om det var lige meget om domænet var .eu eller et.dk.

Siden skal være på dansk, men der kunne godt tænkes i at udvide til engelsk på et senere tidspunkt.

Jeg foreslog dem at anskaffe begge domæner just in case, men er i tvivl om det søgemaskinemæssige.

På forhånd tak 

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:08

Hej René.

Det er altid en god ide at have et domæne navn der afspejler landet/sproget siden henvender sig til/på da det hjælper søgemaskinerne til at levere bedre søgeresultater.

Jeg vil dog foreslå, hvis virksomheden regner med eller håber på at åbne en engelsksproget version også, blot at oprette et .com domæne og lave subdomæner hertil. F.eks da.sidenavn.com. Så slipper i for at skulle linkbuilde og optimere for to seperate sider.

Håber det hjalp.

mvh.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:23

Hej.

Tak for svar.

Kunden skal have webshop på domænet og vil have undershops til forskellige mærker specifikt.

Kunne man bruge subdomænerne herogså? F.eks.:

produkt1.shopnavn.eu

produkt2.shopnavn.eu

Vel fordel at holde det hele på samme domæne og ikke skulle ud i.

produkt1.eu

produkt2.eu

osv?

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

René Sejling:

Hej

Betyder domænet noget i henhold til søgemaskineoptimering? Har en kunde der forespurgte om det var lige meget om domænet var .eu eller et.dk.

Siden skal være på dansk, men der kunne godt tænkes i at udvide til engelsk på et senere tidspunkt.

Jeg foreslog dem at anskaffe begge domæner just in case, men er i tvivl om det søgemaskinemæssige.

På forhånd tak 

I store træk betyder TLD (top-level domain) ikke noget hvis man spørger Google (Matt Cutts): http://domainate.wordpress.com/2011/11/10/matt-cutts-discusses-new-top-level-domains-and-google/, det har dog vist sig ikke altid at være sandt.

Matt nævner at TLD's der forbindes med spam godt kan ranke lavere end andre - dette kan være co.cc. Andre aspekter som levetid på TLD, etc spiller også en rolle.

I Webmaster Tools kan du indstille hvilket land dit site henvender sig til, hvorfor Google ikke (kun) kigge på TLD.

Jeg ville købe både .dk og .com og have en engelsksproget version af sitet på domain.com, samt en dansk på domain.com/da/.
domain.dk ville jeg lave en 301-redirect på til domain.com/da/

Med venlig hilsen / Paul Sørensen
Software developer

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Skrevet kl. 14:40

Hold dig helst til et domæne. Det gør SEO meget nemmere i det lange løb og sparre en masse tid.

mvh.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:47

Super, tak for svar :)

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 15:31

Jonas Mersholm:

Hold dig helst til et domæne. Det gør SEO meget nemmere i det lange løb og sparre en masse tid.

mvh.

Sikke noget ubegrundet sludder.

Ud over SEO er det en klar fordel at have eks. dk hvis man har en dansk shop, da du højst sandsynligt også vil få direct traffic - der er hvert fald ingen grund til at afskærme denne mulighed. Ejer du kun domain.com, vil mulige kunder i bedste fald ikke finde dit site, eller i værste fald blive vist et domain-park eller scam-site, hvorfor folk kan tro butikken ikke eksisterer længere og derfor vælger at surfe videre.

Direct traffic kan komme fra viral marketing hvor dit firmanavn fremgår, mund til mund, etc, hvor folk går ud fra dit site ender på .dk da det er en dansk shop.

Da der i dette tilfælde ønskes en international shop, synes jeg klart man skal vælge et .com-domæne, da det viser internationale kunder man _er_ international. Det virker i mine øjne mere professionelt og seriøst.

Er der derimod ingen intentioner om at shoppen skal være international, synes jeg også man i langt de fleste tilfælde kan holde sig til .dk.

Software developer

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Skrevet kl. 15:45

Læs gerne mit første indlæg inden du beskylder mig for ubegrundet sludder.

mvh.

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 16:02

Jonas Mersholm:

Læs gerne mit første indlæg inden du beskylder mig for ubegrundet sludder.

mvh.

Du mener både man skal have et domæne der afspejler det sprog man henvender sig til, men samtidig at man skal holde sig til ét domæne.
Det mener jeg nu stadig er lidt misvisende. Er enig i man bør oprette subdomains på .com-domænet, men synes det er en fejl at udelukke .dk, som jeg også begrunder.

Software developer

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Skrevet kl. 16:06

Det er jo lige præcis det jeg skriver. At det er en god ide at lokalt domæne medmindre man skal bruge det internationalt eller fordele sin side på flere forskellige sprog.

Som jeg skriver.

Jeg vil dog foreslå, hvis virksomheden regner med eller håber på at åbne en engelsksproget version også, blot at oprette et .com domæne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)