Hej Amino'er Jeg har pt. et webbureau, så kommer der en shop til og åbner mulivis min egen massageklinik. Har pt. en enkeltmandsvirksomhed LykkeMedia med cvr.nr. hvor alt går igennem og blive bogført som et fælles firma enten går det godt for det hele eller skid, da det ikke er adskilt, kan jeg ikke se hvad de giver godt og hvad der ikke gør. Findes der bogføringsprogrammer, hvor man kan have flere virksomheder på samme konto? Så kan jeg bare ligge tallene sammen, i sidste ende eller skal jeg have 3 abonnomenter til mit bogføringsprogram? Ønsker at benytte online programmer som: Billysbilling, e-conomic eller lign. Hvordan holder jeg bedst regnskab med de forskellige aktiver i virksomheden, så jeg kan holde øje med hvad der giver og hvad der ikke gør? Med hensyn til firma navne. Ville jeg f.eks. have LykkeMedia (webbureau), DinShop(Webshoppen) og DinKlinik(massageklinik). Må jeg så benytte de navne under samme cvr.nr såfremt de ikke findes i forvejen? Hvis jeg må og f.eks. bruger DinKlinik, kan folk så bare oprette et cvr.nr. med navnet DinKlinik og forvente rettighederne til navnet? Mvh Lasse |
Jeg vil meget stærkt anbefale dig, at have et cvr nr til hver eneste forretning. Men tilbage til dit spørgsmål, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig, men mon ikke der er nogle Aminoer som kan...