Hej Aminoer! jeg er helt ny her, så med bevidsthed om min mangel på nogen som helst erfaring, stiller jeg lige et par spørgsmål! Jeg overvejer at starte en kosttilskud webshop (vitaminer, mineraler, helsekost). Jeg forventer ikke at lave noget komplet revolutionerende, men det er udelukkende af interesse og hobby. (studerer et sundhedsvidenskabeligt fag). Jeg har en masser ideer, men har svært ved at se hvor jeg skal starte. Skal jeg registreres som fødevarevirksomhed og lave egenkontrol osv. selvom det blot er en kosttilskuds webshop? Nogen der kan sætte mig i forbindelse med nogle leverandører? eller muligvis restlager? Må jeg kun benytte danske grosister og leverandører, eller må jeg importere lovlige produkter indenfor EU? ha en god dag, På forhånd mange tak :-) |
Hej :-)
Ja - du skal registrere dig hos fødevarer styrelsen. Årligt kontigent + tjek.
Du skal godkendes hos dem også, (Smiley ordning)
Egenkontrol er ikke nødvendigt, hvis emballerede produkter anført som kosttilskud.
Jeg ville nok vælge at revurdere dine tanker, for det er MEGET arbejde at drive en webshop, uanset om det som hobby, specielt med dette da du skal have en masse godkendelser og tjek.
Men hvis du har modet på det - så hop ud i det!
Al held og lykke herfra.