Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Design af moderne grøn cykel.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminos!
Vi er en gruppe håbefulde innovations elever fra 3.G på Tietgen Handelsgymnasium i odense. Vi er i gang med et projekt til Young Enterprise. Projektet er en ny form for cykel som er lavet på materialerne (hamp, harpiks, amerikansk olie, genanvendeligt gummi, aluminium og rustfrit stål. Hvilket er Bio komprosit)
  
Til dette projekt kunne vi godt bruge noget hjælp til designet af sådan en cykel, både som herre og dame cykel. 
Så vi ville hører jer om der var nogle der kunne hjælpe os, og komme med forslag til en smart, moderne og stilfuld cykel. 
Hvis i kunne tænke jer, at hjælpe os, vil vi indsætte dit/jeres logo/navn i vores forretningsplan som sponsorer. derudover vil i få dit/jeres navn op og hænge på vores stand til de forskellige messer som vi skal til, sammen med vores andre sponsorer. 
Jeg kan nævne at vi sidste år nåede til en international messe i Zürich, hvor alle vores sponsorer også havde deres logo'er osv. repræsenteret. 
Med venligst hilsen
SATIVA.
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, 

Det lyder som et kanont projekt med en grøn cykel. :) 

Har i gjort jer nogle overvejelser omkring designet selv? kal de være en traditionel cykel eller noget helt andet? skal man ligge ned? sidde op? 

Hvilke dele er lavet af hvilke materialer. For cyklen kan blive en almindelig cykel med alu stel, men hvis stellet er lavet af harpiks bliver det helt sikkert noget som har betydning for designet... :) - hvis den skal kunne holde til at cykle... men det er jo ikke sikkert.

Jeg kunne godt tænke mig og hører jeres tanker om hvilke dele der skal laves af hvad? om det er et hypetetisk projekt, eller om det skal kunne holde, og fungere som cykel? 

Er det at det er en grøn cykel udtryk for at den belaster miljøet mindst muligt i fremstillingen, eller at den er lavet af organisk materiale?, skal man kunne cykle på den, eller er det en slags kunst?

Det lyder som et spændende projekt 

mvh. Simon

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Prøv og søg efter en på TEKO.dk (skole) Der må da være en der kan hjælpe jer med jeres spændende projekt.
Tjek også lige de cykler de har designet hos 3Part, kunne måske være inspirerede. Lige den sidste ting..Ide: den cykel SKAL bare kunne foldes, så man kan tage den med i bussen.
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring designet, har vi ikke gjort os de store overvejelser, vi vil hellere se nogle forslag fra andre, hvordan de gerne vil have en moderne og smart cykel skulle se ud. cykel må da meget gerne være designet som traditionel cykel, men der er som sagt frit spil for designeren så man må gerne komme med nye ideer. hvis vi får succes med cyklen, vil vi også gerne lave pendler cykel til de danske storbyers cykelsystemer, som en videreudvikling.

Materialerne er: (hamp, harpiks, amerikansk olie, genanvendeligt gummi, aluminium og rustfrit stål.) Dette er Biokomprosit, som f.eks. virksomheder som Agrotech laver. 

Cyklen kommer til at være en rigtig cykel, som skal kunne bruges i hverdagen, det smarte ved cyklen er at, når den er færdigbrugt og slidt, kan den genbruges, hvor nogle af materialerne f.eks. kan bruges til de nye projekter der kommer med grønne tage i København og Odense. 

Vi kan sende dig noget mere information om hvilke dele, der er lavet af hvad, hvis du er interesseret i at vide det, men vi skriver det ikke lige her på siden. 

Det er en grøn cykel da, den belaster miljøet mindst muligt under fremstilling, og derefter er cyklen genanvendelig og kan og brændes uden at det bliver skadeligt for vores miljø.

Mvh.

SATIVA.

Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Liselotte.

Det vil vi tjekke op på!

Mange tak for hjælpen, og vi vil kigge nærmere på din idé, og prøve at, se om det kan lade sig gøre!

Mvh.

SATIVA.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sativa:
Omkring designet, har vi ikke gjort os de store overvejelser, vi vil hellere se nogle forslag fra andre, hvordan de gerne vil have en moderne og smart cykel skulle se ud. cykel må da meget gerne være designet som traditionel cykel, men der er som sagt frit spil for designeren så man må gerne komme med nye ideer

- Det virker lidt som om i beder andre om at løse opgave for jer. 

Jeg syntes i skal tage fat i blyant og papir, og så lave nogle skitser over hvordan i syntes cyklen skal se ud. Overvej hvilket "Problem for kunden" den skal løse, frem for hvilken løsning i gerne vil have.

Diskuter hvilke materialer som er "grønne" og hvad de kan bruges til? Kan de f. eks det samme som metal?

Hvordan bliver de "grønne materialer" fremstillet, og hvor meget energi kræver det egentligt at udvinde dem i forhold til andre materiale? (Miljøkortlægning)

Når man snakker "design for disassemble" er cykler faktisk et af de mest genanvendelige produkter fordi det er lavet til at kunne splittes fuldstændig fra hinanden, og delene kan så genanvendes seperat. (omsmeltes, brændes, fræses op)

Et andet miljøperspektiv er levetiden. Hvis en cykel lavet af organiske materialer ikke er nær så stærk, og f. eks kun holder 1 år, mod normale metal cyklers 7 år (gennemsnitlige levetid for en cykel) så skal der laves 7 gange så mange cykler, for at dække samme behov, og bruges 7 gange så meget materiale.

Men kan man omvendt lave et organisk materiale, som er lige så stærkt som stål, let som kulfiber, og genanvedeligt som kompost, og koster mindre energi at fremstille, så er der måske noget at komme efter.

Jeg har virkelig svært ved at forstille mig en cykel, som kan genbruges som kompost på et grønt tag i byen, så hvis det er opgaven at design en sådan cykel, så må i gerne sende jeres egne idéer til mig på simon@peeshirts.com så jeg kan lære lidt om hvordan det kan lade sig gøre.

Det var lige en tankestrøm. Håber det kan bruges noget af det. 

god fredag. 

Simon Wozniak.

Industriel design student, og iværksætter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)
Jeg vil gerne høre ligt mere om det.

Jeg vil nemlig gerne hjælpe jer med jeres grønne projekt.
Det hele lyder spændene og det vil helt sikkert blive et hit.

Skriv lige en mail til mig, så vi tage den der fra


Med venlig hilsen
Christopher

CRJ design

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)