Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår vender facebook aktien?

Side 6 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange gode pointer i denne debat - for og imod Facebooks fremtidige succes - og som nogle skriver er det svært - næsten umuligt - at vide hvad der sker om bare 5 år.

Som jeg tidligere skrev kan man måske sammenligne FB med Microsoft. Microsoft blev børsnoteret med en høj P/E men steg siden meget og ja, det kan være at et generelt bull-marked var med til at drive kursen højere.

Iøvrigt blev LinkedIn - som er en bedre sammenligning - også noteret med en KÆMPE P/E men kursen er næsten fordoblet siden.

Hvad der kan tale for en Facebook-aktie-stigning er sandsynligheden for at Facebook begynder at købe op i firmaer. De har allerede købt nogle og måske køber de flere af disse mindre internet-annoncer-sider. Måske Groupon, måske Zynga. Måske endda LinkedIn (måske en anddel)?

Husk på, at Microsoft også har købt rigtig mange firmaer i årenes løb. Så jeg tror man skal lade vær med at tænke for meget på hvordan Facebook kommer til at tjene penge via facebook.com men derimod hvilke muligheder der ellers er.

Hvad der på kort-sigt måske vil presse kursen er de mange nye aktier som bliver sat til salg de næste par måneder. 5$? Det tvivler jeg på. Hvis den når helt derned, så bør man nøje overveje om man overhoved skal tage den risiko.

Side 6 ud af 6 (51 indlæg)