Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af nyt Anti Fraud system - ekstra fordele for AMINO brugere

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle, 

Så er vi klar til, at præsentere den første version af vores Anti Fraud system kaldet FraudHunter. Systemet er specifikt udviklet til, at hjælpe danske Internetforretninger med at bekæmpe de misbrugsproblemer med betalingskort de møder i deres dagligdag.

Vi har arbejdet med misbrugsbekæmpelse på Internettet i rigtigt mange år, og den erfaring har vi brugt til at udvikle systemet.

Vi søger derfor efter små og mellemstore internetforretninger, som har lyst til at deltage i vores brugertest af FraudHunter. Testen er åben for alle Internetforretninger, og da FraudHunter hostes hos FraudID, er der ikke noget der skal installeres ude hos forretningen.

Testperioden løber frem til 1. november og under testen stiller vi gratis systemer såvel som vores ekspertise til rådighed. Det vil sige, at foruden adgang til selve systemet får I mulighed for at få hjælp til politianmeldelser, adgang til kortudsteder oplysninger og meget mere. Det hele er gratis og det eneste vi beder om til gengæld, er at I besvarer et kort spørgeskema en gang om ugen, som ikke skulle tage mere end et minuts tid.

Ved testens afslutning trækker vi lod blandt alle deltagere om to supergavekort til gavekortet.dk på 1.000 kr.

Du kan tilmelde din forretning på fraudid.dk, hvor du kan læse mere om FraudHunter og vores spændende produkt SMSkontrol som vi lancerer i løbet af fjerde kvartal 2012.

Hvis du i forbindelse med tilmeldingen skriver "AMINO" i bemærkningsfeltet forlænger vi testperioden med yderligere en måned, så du kan benytte systemet kvit og frit frem til 1. december samt være blandt de første der for mulighed for at prøve SMSkontrol.

Vi håber at rigtigt mange har lyst til at deltage i testen og vi ser frem til at høre fra Jer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:20

Hej

spændende... hvad er det fraudhunter rent teknisk gør?

hvilke informationer laver I analyse af? I har vel ikke meget mere end kortholders IP? (såfremt butikken sender denne videre til jer)

vh

thomas jensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:21

Hej Kristian, 

Det lyder spændende og noget som er meget efterspurgt indenfor online handel. Jeg har dog meget svært ved at gennemskue jeres produkt og det lyder lidt for flot at du skriver "adgang til kortudsteder oplysninger" (dem er der ikke andre en kortudsteder der har, kan jeg forsikre dig) og "begrænse internetforretningers risiko for tab i forbindelse med 3. mandsmisbrug af betalingskort". Kan du løfte sløret for hvad det er I kan der? 

Jeg kan heller ikke se hvordan I får mulighed for at lave "BIN opslag", som I beskriver i jeres udvidet produkt. 

Ser frem til at høre fra dig. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 12. Jul 12
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 10:17

Hej Thomas (fra ePay), 

Tak for din henvendelse og jeg skal gerne uddybe. 

Jeg tror desværre du misforstår når jeg skriver kortudsteder oplysninger. Det der menes er oplysninger om hvilken bank eller kortudsteder der har udstedt det pågældende kort der benyttes til transaktionen. Det er selvfølgelig ikke oplysninger om, hvem kortet tilhører det er klokkeklart, da det heldigvis er fortrolige oplysninger der ikke er offentlig tilgængelige.  

Med hensyn til BIN oplysningerne, så benytter vi en database som indeholder en masse ekstra information. Det vil sige, at vi på baggrund af BIN nummeret (de seks første cifre i kortnummeret til dem der ikke ved det) kan fortælle ikke bare i hvilket land kortet er udstedt, men i mange tilfælde også en masse ekstra oplysninger så som kortprodukt og lignende. Det er forskellig risiko forbundet med forskellige korttyper ligesom reglerne for 3D Secure også er afhængige af om der f.eks. benyttes et commercial/corporate kort. Så det er en meget vigtig information, som vi tager med i vores model.

Jeg har arbejdet med betalingskort misbrug i mere end 12 år, og har derfor et indgående kendskab til området og hvad man skal være opmærksom på som forretning. I øjeblikket tester vi scoringsmodellen som bruges til FraudHunter og senere på året lancerer vi vores SMSkontrol. Sammen foretager de to systemer i omkring 60 forskellige tjek af en transaktion, og det er kun begyndelsen da vi hele tiden udvikler og optimerer vores modeller. Så jeg mener helt sikkert vi kan stå inde for det når vi skriver, at vi kan hjælpe Internet forretninger med at begrænse deres risiko for tab.

Håber det hjælper, ellers er du meget velkommen til at kontakte mig    

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 10:47

Hej Kristian, 

Tak for det uddybende svar, men I får jo ikke alle disse oplysninger (jeg har også arbejdet i +10 år med det). Du skriver fx:

Kristian Stephansen:
Det der menes er oplysninger om hvilken bank eller kortudsteder der har udstedt det pågældende kort der benyttes til transaktionen.
- Det får I fx ikke på mange udenlandske Mastercard og American Express kort. 

Kristian Stephansen:
Det vil sige, at vi på baggrund af BIN nummeret (de seks første cifre i kortnummeret til dem der ikke ved det) kan fortælle ikke bare i hvilket land kortet er udstedt, men i mange tilfælde også en masse ekstra oplysninger så som kortprodukt og lignende. Det er forskellig risiko forbundet med forskellige korttyper ligesom reglerne for 3D Secure også er afhængige af om der f.eks. benyttes et commercial/corporate kort.
- Jeg er helt med på at man kan få trukket oplysninger ud fra BIN/præfix - men hvem skal give jer det? Det er ikke alle internetforretninger der får dette fra deres PSP. Igen, får I heller ikke alle oplysninger om udenlandske Mastercard og American Express kort til dette.

Sidst men ikke mindst, så er 3D Secure helt korrekt en vigtig sikkerhedsindstilling og værktøj i forbindelse med bekæmpelse af svindel, men de indstillinger der vil være tilknyttet er ikke (altid) noget I vil få via en kortudsteder/BIN opslag, det er indløsere til internetforretningens indløsningsaftale der styre/oplyser det (fx kan Nets oplyse alt om dansk udstedte kort, da de både er kortudsteder og indløser på fx. Dankort og American Express*). I kan godt få oplyst om et kort kan bruge 3D Secure, men det er nu offentlig tilgængelig.  

Det er ikke kun for at være kritisk at jeg skriver dette, men det lyder lidt for flot... 

*) Disse kort er der fx ikke 3D på. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 12. Jul 12
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 10:57

Hej Thomas (Quickpay)

IP adressen er selvfølgelig et meget vigtigt element i enhver scoringsmodel og derudover kigger vi på elementer så som by, land, email og telefon. Det er ikke et advarselsregister, da dette ikke er tilladt i henhold til persondataloven. 

Vores løsning satser blandt andet på at gøre noget ved misbrug på Dankort, som jo er et stort problem for forretningerne, da de ikke kan beskytte sig med 3D Secure som på de internationale kort.   

De fleste systemer på markedet, er meget effektive i de situationer, hvor der er et mismatch i oplysningerne - f.eks. tysk kort med levering i sverige fra en polsk IP. 

Problemet er bare, at de kriminelle hele tiden udvikler sig, og i en typisk muldyrssag ser oplysningerne umiddelbart ud til at være ok. Jeg har arbejdet meget med den type sager, og der er en lang række ting man kan putte ind i en scoringsmodel, der vil have en effekt på en del af disse sager. Alt dette skal vi nu have afprøvet i en betatest, og senere på året tilføjer vi SMSkontrol som tilføjer endnu et lag sikkerhed. 

Håber det hjælper, ellers er du også meget velkommen til at kontakte mig. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:31

opret bruger politi delen , hvad vis en politi betjent er stoppet og opretter , jeg tror der skal mere sikkerhed der

blog få rss eller feed logo på så man kan abonner på dine indlæg

social medier ville jeg sætte på hele siden igennem google plus , facebook og twitter

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Jul 12
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 12:22

Hej Thomas (ePay)

Jeg opfatter det overhovedet ikke som en kritik, og jeg er rigtig glad for at kunne tage diskussionen med dig Smile

Det er klart at en forudsætning for, at vi kan bruge BIN'en er at forretningen får den oplysning fra sin PSP. Vi ser også at nogle forretninger kun får oplyst, hvilket land kortet er udstedt, så det er selvfølgelig noget vi har taget højde for i vores scoringsmodel.  

Med hensyn til kortene så lad os starte med American Express. AMEX kører et andet setup end Visa og MasterCard da de også selv er kortudsteder. Du vil derfor i mange tilfælde opleve, at det er American Express selv der har udstedt et kort og ikke en bagvedliggende bank. Så i de tilfælde vil udstederen stå som American Express. I andre tilfælde kan et AMEX kort været udstedt af en såkaldt GNS partner, som har en licens til at udstede deres egne American Express kort. Danske Bank er et eksempel på en GNS partner, som i starten udstedte AMEX kort med Danske Bank logo. Du kan sagtens opleve, at både AMEX selv og en GNS partner udsteder kort i samme land. Et eksempel på dette er Schweiz hvor BIN 375899 tilhører AMEX, hvorimod 375880 er en GNS partner. Jeg har kigget lidt på vores database, og i langt de fleste tilfælde, har vi navnet på udstederen, hvis der er tale om en GNS partner.  

Når det gælder 3D secure, så er det fuldstændigt rigtigt, at f.eks. Dankort og American Express ikke er omfattet af 3D Secure. Hvis en 3D forretning modtager et Visa eller MasterCard, hvor kortudstederen ikke tilbyder 3D, så er det ikke forretningen der hæfter selv om det viser sig, at være misbrug. Forretningen skal selvfølgelig stadig lave kontroller og Visa og MasterCard tolerer ikke, forretninger der bevidst afsender varer, velvidende at det er misbrug. Der hvor jeg ser det store problem er, at Visa og MasterCard har undtaget visse kortprodukter fra at være omfattet af 3D Secure. Det drejer sig om "corporate cards" udstedt udenfor Europa. Man kan undre sig over, hvorfor man har lavet denne undtagelse men ikke desto mindre så gør den sig gældende. Vi kan identificere mere end 11.000 forskellige BIN's der relaterer sig til Visa/MC Corporate Cards. Så selv om forretningen er tilsluttet VbV/SecureCode, så risikerer de stadigt at tabe pengene, hvis en transaktion efterfølgende viser sig, at være misbrug. Så jeg synes da, det er en meget vigtig information at videreformidle til forretningen, synes du ikke det?

Det er klart, at ingen BIN database, er bedre end de oplysninger den bliver fodret med. Det er selvfølgelig ikke på alle BIN ranges at vi har al information, hvilket blandt andet skyldes at nogle kortudstedere indrapporterer virkelig mangelfuld information til Visa og MasterCard. Jeg synes dog, at vi har fundet en rigtig god leverandør, som hyppigt sender nye releases på gaden, så vi altid er sikre på at informationen er så opdateret som overhovedet muligt.     

Tilmeldt 12. Jul 12
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 12:25

Hej Mikael, 

Tak for rådene, jeg sætter pris på det. Vi er allerede aktive på Facebook og LinkedIn og har oprettet en Twitter konto (er dog ikke kommet i gang med at bruge den endnu)

FraudID på Facebook 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 20:06

Det ville være rigtig fedt hvis i havde en demo på jeres side. fx. 20 API kald eller en web formular som man kunne indtaste information i, og se hvad jeres system mener om denne information. Altså, en demo, som ikke krævede man udfyldte en kæmpe formular eller gik ind i en betatest.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)