Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine vare er sluppet igennem tolden. Kan jeg bare lade som ingen ting??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er moms og import registreret. Har købt nogle vare fra kina til en værdi af 500 kr. de er blevet sent med posten.. Jeg har modtaget dem igennem post DK/ de er sluppet igennem tolden!!..Så jeg er ikke blevet opkrævet moms told eller importgebyr... Skal jeg bare lade det være ved det?? Kan jeg bare bogføre det og så ikke tænke mere om det??

Jeg betaler jo moms af varen når den bliver solgt!!!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christi-an:

Jeg betaler jo moms af varen når den bliver solgt!!!

Nej du gør ej, du MODTAGER moms når varen bliver solgt :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke så meget tvivl om, at du har pligt til at told bliver korrekt registreret - omvendt er det måske ikke hele verden om, hvis post danmark bare ha afleveret den, den har måske været under toldgrænsen - ellers har du i princip pligt at indberette told. Du skal naturligvis ikke betale post dk gebyr da de jo ikke har foretaget sig noget

du skal indberette importmoms ved din kvartals moms angivelse helt efter reglerne uanset hvad - så der skal der beregnes og indberettes

Læs her om det http://www.startvaekst.dk/momsinterkoeb men det skal ikke ændre ved, at du nok kan ha glæde af at knytte en bogholder til dig, det koster ikke en herregård, men du kan lave mange fejl som er meget dyrere at rette op end de penge en bogholder der lige holder dig i hånden ved et par transaktioner, og måske bogfører alle dine bilag hver kvartal

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er rigtigt!!! Men den moms som jeg modtager skal jo vider betales til skat!!! :)

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie. Mange tak for svar!!!

du skal indberette importmoms ved din kvartals moms angivelse helt efter reglerne uanset hvad - så der skal der beregnes og indberettes...

Skal jeg også indberette importmoms af de vare, som koster mig under 80 kr at få hjem???

Der er noget med at man hverken skal betalle importmoms told eller import gebyr når den koster under de 80 kr alt i alt.

Så er lidt i tvivl om jeg også skal indberette Importmoms i sådan et tilfælde ??

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal _altid_ indberette moms - uanset om dine varer koster 5 kr. eller 5.000 kr. :)

Når du køber varer fra ikke-EU og ikke bliver opkrævet moms af postDK, eller hvem der nu engang klarer det for dig, så skal du selv stå for at indberette det. Så du tager bare 25 % af varernes værdi og bogfører det + på din kmoms konto, og samtidig - på en udenlandsk moms konto :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja helt som Lars skriver - alt import uanset værdi skal du indberette exportmoms for - også pakker til 5 kr stykket - det sker under moms indberetningen. Da du indberetter på begge sider af stregen koster det dig ikke noget - både som købs og salgs under eksport moms i din bogføring og indberetning

Du skal iøvrigt vænne dig til at skelne mellem skat og moms selv om de ligger sammen. 

Når du fakturerer så lægger du et beløb på så du opbevarer for MOMS og som du betaler til MOMS efter dine kvartalsindberetninger.

Når det er vigtigt at skelne, så er det fordi du ikke betaler skat af din moms og din moms intet har med din indtjening til skat at gøre - skat for sig - og moms for sig bare så du får det lettere i forståelsen selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal følge reglerne. Det kan jo også være at der er noget told og andre afgifter du har glemt ved ikke at få varen rigtig igennem systemet.

Det kan blive dyrt og besværligt hvis/når det bliver opdaget og så er de par kroner du har sparet surt tjent.

Momsen er som nævnt kun et spm om likviditet såfremt varen bliver solgt.

Ser desværre alt for tit at der ikke kommer regnskabskyndige folk på før det er for sent og så bliver det så meget sværere for os regnskabsfolk at løse problemerne end der var at gøre tingene rigtigt første gang.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er importregistreret får du først opkrævningen på tolden når måneden er slut - og pakken bliver sendt til dig uden yderligere forsinkelser. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan angiver man told når den slipper igennem tolden uden at blive stoppet?

Momsen er vel bare beregne af fakturaværdien og tage med i kvartalsberegningen af momsen?

Er det gennem skat.dk man angiver told? Og hvordan foregår det sådan praktisk? Nogen som kan hjælpe med det ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)