Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rimelig fordeling af andele

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Står over for at skulle starte et projekt op, og vil i den forbindelse overvejer jeg kraftigt at tage en eller to partnere med fra starten

Hvad skal man forvente sig af fordelingen af andele? Er det mest normale at alle får lige andel i projektet, eller er der over hovedet ikke nogen "regler" for det?

Kender I eventuelt nogle gode artikler el. lign om emnet så del dem endelig her...

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20

ingen regler overhovedet. Er det et ApS i vil lave eller hvad - eller hvordan måles andelene.

Under alle omstændigheder skal I lave en ejeroverenskomst (aktionæroverenskomst) der regulerer hvem der bestemmer hvad og hvem der må give sig selv hvad i løn osv og hvordan man opløser ting hvis en vil af med sine andele - tilbyde til de andre, og hvad hvis de ikke vil overtage osv. Der bør I tage en advokat med, for der er INGEN standarder, alt afhænger helt af hvem kommer med ideen og hvem bibringer hvad

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Skrevet kl. 21:30

Er det et ApS i vil lave eller hvad - eller hvordan måles andelene.

Ja jeg havde forestillet mig at det skulle være et ApS.

Jeg tænkte også mest på om andre der havde været igennem processen, som havde lyst til at dele deres erfaringer

Jeg regner selv med at forestå noget af udviklingen selv i starten, men da det er et IT/web projekt vil jeg gerne have en med der har erfaring med designe/drive en hjemmeside.

Det administrative arbejde skal jeg også nok selv tage ansvaret for.

Har en eller andet forestilling om at ville give mellem 5 og 15% ejerskab til en sådan, alt efter kompetence/erfaring. Er der nogen der kan give en indikation på om det er en realistisk fordeling?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

5 -15 kan da sagtens bruges hvis din partner synes OK, det er jo en forhandling helt individuelt- men give? Du kan jo ikke bare give uden skattekonsekvens - men du kan la ham købe sig ind med 5 - 15% eller en hvilken som helst anden % for det afhænger jo af rigtigt mange ting. Det vil vel lettest ske ved oprettelsen hvortil der skal bruges 80.000 kr aps kapital til de 100% - + 2-3.000 til stiftelsen

I skal bare huske at få lavet en aktionæraftale i forbindelse med det, ellers kan det komme til at minde om lastbilkørsel med en landmine som hvert af hjulene.

Ham med 5-15 eller 49% har jo kun standard minioritetsbeskyttelse, eller kan ham med 51% jo bestemmer vældig meget - og uenigheder kan ødelægge det hele

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Skrevet kl. 22:25

Når jeg siger give så mener jeg i forhandlingen :-) alt det tekniske tager vi bagefter

Er godt klar over at eventuelle aktie/andels minoriteter skal beskyttes...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)