Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis dit firma gav dig en indtægt på 100 mio., hvad ville du så gøre?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Carl Lorberg:
Lad os nu sige at du starter noget op fra bunden og har et overskud på over 100 mio om året, hvad ville du så gøre?

Få røven ud af Danmark, så jeg ikke kun har 20 mill. tilbage :)

husk de fleste har sin familie i Danmark og uden venner og familien er de mange millioner ikke meget værd for penge er ikke alt i verden, for der er ting der er mere værd det nære venskab med familien og danmark er også simpelthen dejligt at bo i

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 23:45

Donere et par mil hist og her :-) (man er vel et godt menneske)

Ville ikke investere en fløjt i noget! - udover mine egne projekter. (kunne nok finde på en del med den slags penge ;) )

Rejse, evt flytte til udlandet og bo.
Få mig et fint lille hus.

Lade resten stå og sutte renter.. 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 12:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu står jeg faktisk i den situation at jeg har et overskud på 100 mio om året og faktisk mere end det, som jeg har skabt fra bunden af. De er dog blot bundet i forskellige "projekter", så jeg ser ikke konkret 100 mio gå ind på min bankkonto hvert år. Derfor skal jeg i forhold til mine likvide midler og de udgifter jeg har, stadig være opmærksom på at jeg ikke bruger mere end jeg tjener i min dagligdag.

Når jeg fortæller dette til folk omkring mig, rejser spørgsmålet sig som oftest, "Jamen hvorfor sælger du så ikke bare nogle af dine værdifulde projekter? Så kan du jo købe og gøre det du har aller mest lyst til, og samtidig arbejde mindre eller måske helt holde op med at arbejde og bare nyde livet..."

Til det plejer jeg at svare, at jeg ikke har lyst til at sælge nogle af mine "projekter". For hvis jeg kunne købe det af andre som jeg faktisk ejer nu, så ville jeg præcis købe det jeg ejer nu og bruge min tid på præcis det samme som jeg gør nu. Som eksempel ville du sikkert heller ikke selv sælge den billet til en jordomrejse som du købt, hvis din ultimative drøm er at tage på en jordomrejse. Du står jo allerede i hånden med det du ønsker og drømmer om. Det giver sig selv.

Den eneste grund til at jeg kan se man skulle sælge din drøm/billet, er af nød. Hvis pengene fra salget af din billet kan sikre at du undgår en katastrofe, som f.eks. at gå konkurs og skulle gå fra hus og hjem eller det der er værre, så ville du måske overveje at sælge din drøm/billet afhængig af hvordan du prioriterer.

Det næste folk så ofte spørger om er hvad det dog så er for nogle "projekter" jeg ejer og tjener de mange mio på, og som jeg ikke vil sælge eller bytte for noget som helst andet i verden? Mennesker som ikke kender mig særlig godt, gætter på at jeg måske ejer en masse land og ejendom. Andre tror jeg er blevet rig på aktier, råvarehandel eller lignende. Ingen af disse ting kunne dog være længere fra sandheden.

Sandheden er at når jeg slår øjnene op om morgenen og kigger mig omkring, så er det jeg ser mere eller mindre ubetaleligt. ikke i form af at der står en kæmpe lyserød diamant på mit sengebord, eller at Mona Lisa maleriet hænger på væggen overfor min seng. Det er langt mere enkelt end det. Det er det at jeg ser!

Jeg vil gerne prøve at illustrere hvad jeg mener. Lad os for et øjeblik sige at du i likvide midler har 500 mio kr. på din bankkonto, og du en dag som præcis i dag, lige nu hvor du sidder eller står, lige præcis i dette øjeblik hvor du læser det her, pludselig får sorte prikker for øjenene og sekundet efter er alt sort. Med andre ord, du mister 100% af dit syn fra det ene til det andet øjeblik. Derefter går du selvfølgelig til lægen for at få undersøgt hvad der er galt. Han fortæller dig så du af en eller anden grund er blevet permant blind, og du skal indstille dig på at leve resten af dit liv i mørke. Han fortæller dog derefter at der dog findes én og kun én operation, som vil kunne give dit fulde syn tilbage. Det er dog ikke en operation som hører ind under vores sundshedssystem, og den koster altså lige 500 mio kr. at få foretaget. Hvis jeg i det øjeblik spørger dig, hvor meget vil du give for at få dit syn tilbage? Ville du betale de 500 mio kr for at få synet tilbage?

Og hvor meget er dine ben og arme egentlig værd for dig? Hvor meget vil du betale for en operation, hvor du undgår at blive totalt lam fra næsen og ned og er bundet til en kørestol resten af dit liv, samt hjælp fra andre mennesker til at de mest basale ting som at spise og gå på toilettet? Og for at sætte den lidt på spidsen, hvor meget er dine børn, familie, kone/kæreste og venner værd for dig? Hvis dit barn fik uhelbredelig kræft, hvor meget ville du betale for at redde dit barn? Kan du sætte et konkret beløb på det? Og hvad hvis du selv fik konstateret uhelbredelig kræft med diagnosen at du maksimum har 2 måneder tilbage at leve i? Hvor meget vil du betale for at få bare en mere måned sammen med dine børn, familie og venner? Igen, har du en idé hvad det vil være værd i kroner og øre? Ikke kun for dig, men også dine nærmeste?

Det pudsige er vi jo faktisk kan købe alt vi har behov for, hvis vi har penge nok. Altså ikke kun de ting som dækker vores basale behov som f.eks. mad, varme, tryghed og et tag over hovedet m.m. Vi kan også købe os til opfyldelse af følelsesmæssige behov, som f.eks. bekræftigelse, omsorg, medfølelse m.f. Der er dog et enkelt behov vi ikke kan købe os til lige meget hvor meget vi tilbyder at betale i kroner og øre, og det er naturligvis kærlighed.

Vi kan dog alligevel komme ret tæt på at kunne købe os til kærlighed. I 2012 kan man f.eks. købe et barn på det "sorte marked". Enten så er barnet måske blevet solgt af forældrene for at deres 7 andre børn ikke skal dø af sult. Eller også kan måske det være kidnappet fra forældrene for at sælge det videre. Eller også er der er en hel tredje grund til at barnet er er endt på markedet. Det er dog en almen kendsgerning, at jo lysere hud et barn har, jo højere pris kan sælgeren få for barnet. Og det leder unægteligt ens tanker hen på at børnene i de fleste tilfælde sandsynligvis bliver købt af vestlændinge og derfor ender et sted i den vestlige verden.

Jeg har selv en datter på 4 år. Sund, rask og bleg som kun en dansker efter en lang vinter kan være. Gad vide hvor meget jeg vil kunne få for hende i kroner og ører? Det er jo tydeligt at der er et behov og dermed også et marked at sælge hende i. Forestil dig at du en dag blev kontaktet af en mand som spurgte hvor meget du skulle have for at sælge dit barn til ham. Ville 500 mio være nok? Forhåbentlig ikke. En uhyrlig tanke for os, men virkelighed for andre.

Med andre ord er min datter ubetalelig. Faktisk vurderer jeg hendes værdi som større end min egen. Det betyder også at jeg gerne giver mit liv væk, hvis det kan redde hendes. På samme måde har jeg venskaber som er ubetalelige. Den kærlighed jeg får og mærker fra de mennesker jeg jævnligt omgås og støder på i løbet af mit liv, vil jeg heller ikke sælge for penge hvis jeg kunne. 

Så i virkeligheden er de 100 mio jeg i starten af denne smøre beskrev at jeg tjente på mine "projekter", kun falsk beskedenhed. Afkastet på mine "projekter" er i virkeligheden langt større. De er så meget værd at intet menneske på denne jord ville have råd til at købe dem af mig for penge. Og forresten er jeg stadig slet ikke interesseret i at sælge.Smile

Love is all you need
Jean

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad jeg ville gøre?
hæve lidt penge på min firma konto, løbe ned og shoppe den bil jeg altid havde tænkt på
vink når jeg så min nabo, hallo, yo, bilen er ny og 24 tommer allo
Jeg ville ha den pige jeg elsker ved min side
Køre ud mod vandet
Og ik ta noget forgivet

Sry, men den skulle komme Smile

Derudover har folk ret - selv med 100 millioner om året vil man (og også jeg) blive ved med at lave iværksætteri (måske først lige en 4-6 måneders ferie og lidt kortere arbejdsdage, men alligevel) - bare fordi vi synes det er så super meget sjovere end at sidde på en strand hele dagen.

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 12:36

Synes Tony Robbins i denne video rammer hovedet lige på sømmet. Smile

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 13:03

Her er mit rækkefølge:

1. Betale alt min gæld ud samt min families gæld ud

2. Købe et stor hus og lease et par fede biler:

- Fisker Karma, Mercedes SLS AMG Roadster, Lamborghini Aventador, Ferrari F12 samt 599 GTO, Den nye Range Rover 4, Mercedes s 63 AMG, Aston     Martin DBS Volante Carbon Limited Edition og den nye Bentley Continental GT og ja jeg kunne blive ved :-)

3. Jeg vil hjælpe andre mennesker der er i nød og ikke mindst de mennesker der har hjulpet mig siden jeg kom til DK for 15 år siden

4. Jeg vil hjælpe andre iværksætter og se dem få succes

5. ??

PS: Jeg er en biltosse

Ha god dag

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:23

Jeg ville holde min indtægt op mod min udgift, givetvis konstatere at fortjenesten var begrænset ;-)  haha.

Hvis jeg havde penge nok, så ville jeg gøre det samme som i dag - bare i et større omfang. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:30

Hvis mit firma gav mig 100 millioner, ville jeg først forlade Danmark i en helvedes fart! Skat skal dæleme ikke have 80% af mine penge.

Derfra ville jeg købe en lille lejlighed i enten Spanien, mere specifikt Malaga, eller en fin hytte på Okinawa. Så ville jeg betale mine forældres gæld af, mine svigerforældres også - man skal jo være lidt høflig, ik? ;). Med hvad jeg har tilbage, mangler en bil, en del til opsparing, og så skal resten smides ind i firmaet, så jeg kan få mere end 100 millioner næste gang. :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:37

Carl Lorberg:
Lad os nu sige at du starter noget op fra bunden og har et overskud på over 100 mio om året, hvad ville du så gøre?

Jeg vil nedbringe min gæld og lave en aftale om resten af gælden :D

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:00

Flytte til Maui og windsurfe dagen lang! :-) 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)