Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ebog uden konvertering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Fra  Digitaljournalist.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har skrevet en ebog om optagelsesprøven på Journalisthøjskolen - den eneste bog af sin slags på markedet. Jeg har fået designet et site til bogen, som jeg sælger på bliv-journalist.dk. Trafikken, der primært kommer fra adwords er ganske pæn, men problemet er, at konverteringen (køb eller modtagelse af et gratis kapitel) er meget lav.

Så jeg søger gode idéer til, hvordan jeg øger konverteringen på sitet.

De bedste hilsener

Kasper Skov Jensen  

Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

En måde at øge din konvertering på er at give kunderne det du lover. Din gratis version af bogen er efter min vurdering værdiløs.

Hvis man vil lokke kunder til at købe ved at give dem noet først så skal det man giver altså have en reel værdi, og det mener jeg helt ærligt ikke der er tale om her.

Et andet "problem" er din meget agressive popup funktion på siden. den skræmmer i hvertfald mig væk.

/René

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit marked er meget lille som jeg forstår det, ihvertfald ud fra website - nemlig de 1000 der kæmper om 250 pladser på journalist højskolen

Så hvis mellem 30-50% bliver opmærksomme på siden og 10% af dem er reelt interesseret er der tale om 30-50 potentielle kunder - eller op til 100 hvis du er heldig .....


Nu ville jeg ikke bruge tid på at bestille det gratis kapitel også, og tid på at afmelde opfølgende mails - men husk smagsprøver skal sælge og dermed tilbyde værdi for læseren!

For at se en eminent god salgsside for en ebog - se denne

http://bootstrappingdesign.com/

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Kim er inde på mht. hvor svært optagelsen er, skal det helt klart være en af dine største argumenter for hvorfor folk skal købe bogen. Værdi for brugeren.

Prøv at fokusere lidt mere på SEO-delen og alternative marketingmuligheder i opstarten, da det kan være dyre lærepenge at starte ud med AdWords.

Jeg konverterer ca. 14% af dem der skriver sig op til light versionen, hvilket jeg er glad for.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal refokusere din forside på at sælge selve bogen i stedet for at fokusere på det gratis kapitel. Lige nu virker det som om du præsenterer "FÅ et gratis kapitel" uden folk egentlig ved mere om det. Hav et stort ebookcover i starten og en kæmpe knap der hedder køb nu. Lidt nedenunder kan du så have dit gratis kapitel tilbud, for dem som måske er lidt tvivlende om de vil købe.

Derudover er du nødt til at splitteste;

Tekst på optin/salgsside

Pris

Så er jeg sikker på du nok skal sælge et par kopier af den. Det er klart at markedet er begrænset, men du burde da kunne sælge en 20-25 bøger hvert år når de nye prospektive journalister søger om hjælp :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Drop "reklamebanneret" i toppen - det forstyrrer virkelig meget og man læser det alligevel ikke.

Placér hellere en GRØN CTA.knap midt på siden lidt til højre.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)