Jeg skal have søgt patent til min software, men jeg kan læse mig frem til at det koster 3000 kr. i gebyr at søge. Selvom du betaler de 3000 kr. er du ikke engang sikker på at få patent på dit produkt, og da jeg er 17 år, er det ikke ligefrem min økonomi der er i top.
Findes der nogle steder, hvor man kan tjekke om din idé findes eller hvor du kan få et gratis tjek af nogle fagfolk ?
Du burde kunne finde noget hjælp her - der kan du bl.a. søge på nationale og internationale patenter.. Jeg ved, at det er svært at få patent på software og i Europa er det ikke særlig udbredt, det er det til gengæld i USA og Østen!
Håber det kan hjælpe!
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Nej det kender jeg ikke lige.. Altså på den side jeg gav dig, står der jo: Søg i registre.. Der kan du skrive de ord som du vil søge på, hvis du da ved hvad du skal søge på :)
Ellers skal du bruge 3000 kr. på, at få det tjekket..
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Dit problem er nok mere at inden du har faaet lavet dit patent, saa har du brugt langt over 50.000 paa rent faktisk at faa dit patent skrevet.Desuden er det meget begraensede hvad du kan faa af software patenter i EU.
Dit problem er nok mere at inden du har faaet lavet dit patent, saa har du brugt langt over 50.000 paa rent faktisk at faa dit patent skrevet.Desuden er det meget begraensede hvad du kan faa af software patenter i EU.
Helt enig, og hvis det beløb er et problem, så har du slet ikke råd til at forsvare dit patent i givet fald, for så begynder det først at koste kassen for dig. Der er en god grund til at det som sådan ikke er muligt med Softwarepatenter i Europa, for det er en uskik.
I USA er det desværre anderledes, hvor de "domstole" der afgør sagerne, selv er en del af patentsystemet og lever af at der er masser af sager.
Så koncentrer dig om at lave noget fedt software og få succes med det, det er din bedste vej til succes
Så jeg skal ikke være bange for at de store virksomheder jeg har udset som målgruppe, går hen og tager min idé efter et møde, og derefter selv sætter nogle programmører igang med at lave den ?
Så jeg skal ikke være bange for at de store virksomheder jeg har udset som målgruppe, går hen og tager min idé efter et møde, og derefter selv sætter nogle programmører igang med at lave den ?
Om du vil være bange for det afhænger af dig selv ;-) sagen er at store firmaer i givet fald vil være ligeglad med om du har et patent eller ej, hvis de vil snyde dig, de ved at de har meget mere advokatpower end du har. Det bedste er at lave en NDA (Non disclosure agreement) som de skal underskrive først, men det kan gøre det meget sværere at få møder i stand, men ellers er det vejen at gå.