Skal jeg forstå det således at du ejer en blog og en webshop, og du ønsker at benytte bloggen til at skabe SEO-værdi til din webshop?
For det første ved Google med relativ stor sandsynlighed at du ejer begge sites. Det betyder at den værdi du giver "dig selv" ikke er særlig meget værd. Men det er selvfølgelig langt bedre at få links fra kilder på dansk, end på engelsk, hvis det er en dansk side du ønsker at få op i resultaterne. Husk dog på at en masse tekst i sig selv skaber ikke links som er meget værd. Links som er meget værd skabes af relevans, autoritet og at de rent faktisk bliver benyttet aktivt.
Held og lykke med det hele. Jeg håber at jeg besvarede dit spørgsmål.
Hvordan kan Google vide det?
Så det vil sige at det ikke er godt at bruge sine egne sider, til at linke til hinanden?
Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering. Skal jeg også hjælpe dig?
Så det vil sige at det ikke er godt at bruge sine egne sider, til at linke til hinanden?
Hej Kasper,
For at svarer på dit spørgsmål, så er der mange faktorer som kan spille ind i hvornår Google ved hvornår man ejer flere domæner. Det kan være hostet på samme ip, domænet kan være registreret på samme navn / firmanavn / adresse, man kan benytte samme analytics konto på flere domæner. Alt i alt er der mange mange faktorer, som kan fortælle at man står bag flere domæner - og at undervurdere Google fører ikke noget godt med sig her.
Som eg ser det, er et link fra en selv, til en selv, en "falsk stemme". Selvfølgelig skal du linke til dine egne sider, his det giver mening i indholdet for dine brugere, men du burde ikke få specielt meget værdi ud af det.
Den oprindelige ide var at tilføje dem til artikeldatabaser, men troede faktisk at bloggen ville give mere linkjuice. Er dette ikke tilfældet?
Jeg kunne godt tænke at høre om google ser igennem oversættelser. bla. også mht. author text. Nogle som har erfaring med dette?
Og så for lige at svare på dit spørgsmål, Michael:
Hvis det er gode tekster, så få dem oversat og smid dem på en blog du har på din webshop. Sørg for at de er så gode, lækre og med billeder, at du kan benytte dem som "linkbait". Altså et argument du kan benytte når du laver linkbuilding mod din webshop.
Det er danskere du prøver at ramme - og en masse udenlandske artikler med links mod dig, virker for mig lidt slesk i kanten. Spil hellere safe ovre for Google og undgå at miste dine rankings.