For at komme godt ind på spille market havde jeg tænkt at starte en grossist kæde først.
Jeg kender i forvejen et firma, som sælger blandt andet til Gamestop, og havde tænkt at købe i gemmen dem, så man kan sælge videre til online butikker, altså i store mængder.
Men er det lovligt i forvejen t købe fra en grossist, og så, selv lege grossist?
For at komme godt ind på spille market havde jeg tænkt at starte en grossist kæde først.
Jeg kender i forvejen et firma, som sælger blandt andet til Gamestop, og havde tænkt at købe i gemmen dem, så man kan sælge videre til online butikker, altså i store mængder.
Men er det lovligt i forvejen t købe fra en grossist, og så, selv lege grossist?
Det er naturligvis lovligt, men du skal satme have styr på din markedsførring, for af naturlige oversager kan du ikke sælge lige så billigt som din egen grossist, og på den måde kan du groft sagt spares væk som mellemled.
Ja det er lovligt, men det kræver meget kapital at gå den vej... Selvom det lyder let og simpelt, så er der mange faldgrupper. Du får næppe online butikker til at accepterer dårligere betingelser, end de allerede har. Dvs hvis de får kredit på varekøb mm, så skal du selv ud og finansiere det...
Det er selvsagt lovligt så lenge du betaler den grossist den pris han skal ha. De store grossister kender allikevel markedet godt og har sine egne salgsagenter ude og oppsøger alle der er villig til at købe ind stort. De har et rett kraftigere og mere profesjonelt marketing team. Du kan altså til sist sidde med et stort varelager du kanske må selge med tab. Er du flink til at selge ville jeg heller være agent eller afilliate for en stor grossist og slippe alle overheads og investeringer.