Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hven skal nu betale?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Er der nogen der ved hvordan det rent faktisk forholder sig hvis en kunde køber en vare over nettet, og kunden selv har noteret eller markeret at den må stilles, og der er tydeligt gjort opmærksom på at det er på ejet ansvar.
Hven hænger så på den hvis varen er ødelagt eller måske væk?

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Tilmeldt 22. May 06
Skrevet kl. 11:47
Hej

Er der slet ingen der ved hvordan det forholder sig, rent lovmessigt?

Mvh Allan

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:50

Har du selv stillet den, eller er det et fragtfirma, der har stillet pakken på kunden adresse, og så er pakken bortkommet inden kunden er kommet hjem?

Problemet er, rent lovæssigt, at bevise at varen er blevet stillet på kunden adresse, i og med, du ikke har nogen underskrift på modtagelsen.

Sagen er ord mod ord.

Men det store spørgsmål må i første omgang være, hvem har stillet pakken?

Tilmeldt 22. May 06
Skrevet kl. 12:02
Hej

Jeg har ikke stillet nogle i nu som er blevet væk, det var mere for hvordan det forholder sig hvis varen er væk eller defekt, og kunden selv bevist havde notert eller afmærket et felt under bestillingen om at den måtte stilles på ejet ansvar.

Vi har nemlig nogle kunder der syntes at det er træls at varen ikke bare kan sættes, og det forstår jeg godt, og det var for at give dem en bedre service med levering af pakkerne, jeg kunne forestille mig det, men det vil jo også være træls selv at hænge på den når de ringer og siger at den er væk eller defekt. Håber at du forstår.

Mvh Allan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:31
Kan man ikke gøre det på den måde at pakken bliver stillet og en seddel bliver lagt i postkassen? Så ved kunden at man har været der hvis pakken forsvinder...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:34

Post Danmark har noget som hedder Flexlevering. Her må posten stille pakken uden at få underskrift på at den er leveret. Det er så modtageren af pakken som selv er ansvarlig og selv bærer risikoen.

Kopi fra Post Danmarks hjemmeside:

Flexlevering
Pakker
kan efter aftale omdeles som Flexlevering. Det betyder, at pakkebudet
må aflevere pakken, selv om modtageren ikke er hjemme. Eksempelvis ved
at stille pakken ved indgangsdøren, i en uaflåst garage eller lignende.
Denne særlige forsendelsesform kan eksempelvis være relevant for
vareforsendelser, der har en ubetydelig værdi for uvedkommende.

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 20:10
Da jeg arbejede hos et stort kurérfirma måtte vi kun stille en pakke når der lå en underskrift fra kunden. Den kunne de evt. sætte på døren eller lign. og vi tog den med hjem i tilfælde af, at kunden brokkede sig bagefter.
Sjovt nok oplevede vi kun brok når en kurér havde sat en pakke uden at få underskriften. Så det må jo virke.

Sørensen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)