Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ender en enkeltmandsvirksomhed på/ forkortelsen for det. Fx Interessentskab I/S, Aktieselskab (A/S) osv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

tak :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05

Ikke noget....en enkeltmandsvirksomhed er en enkeltmandsvirksomhed uden nogen form for forkortelse.

Hvorfor er dette dog relevant for dig?

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 17:14

Tror du kan trække den så langt at du kan kalde dig CVR Registreret eller som titlen siger Enkeltmands virksomhed

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22

tak for dit svar. Det er, fordi en af vores kommende samarbejds partner kræver, at vi skriver endelsen på vores firma navn, på det dokument, som vi skal skrive under på. Så jeg var ikke helt sikker på om der var en forkortelse for det.  Det er et firma fra Finland, og deres ender på Oy, ved du hvad det står for? og hvad kalder man en enkeltmandsvirksomhed på engelsk? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:08

Du har nok fået svar nu, men til andre der søger så r svaret her:

"Oy" er finlændernes svar på Gmbh / LTD. Altså et selskab med begrænset ansvar. Lidt ligesom ApS. Og grunden til jeg skriver "lidt", er for at de professionelle navlepillere ikke kommet og siger at kapital indskuddet ikke er det samme osv.

Ved enkeltmandsvirksomhed skriver man somregl "VIRKSOMHEDSNAVN V/ EJERNAVN", da din virksomhed ikke er et selskab, og dermed er tilknyttet dit direkte CPR NR, så dette vil være den mest korrekte form at skrive det.

Enkeltmandsvirksomhed kaldes på korrekt engelsk for Sole Proprietorship.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 03:20

Alle enkeltmandsvirksomheder oprettes (afaik) som Firmanavn v/ Dit Personlige Navn.

Dog kan man efterfølgende ændre sit firmanavn og fjerne "v/ ..." - det har jeg fx gjort i mit firma, LDR Online.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)