Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for din hjælp. Mit salg er pludselig faldet og jeg kan ikke se hvorfor

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en lidt underlig situation, hvor jeg oplever en stor stigning i besøgende, efter bedre placeringer på google. Det der undrer mig lidt er at salget ikke er fulgt med op. Det er derimod faldet en smule.

Her er en hurtig beskrivelse over de sidste måneder:
Før sommerferien, begyndte jeg at stige en del placeringer på mine bedste sælgende søgeord, og der kom også flere ordre ind. Konverteringen lagde rimelig stabil.
Hen over sommerferien faldt besøg og konvertering helt som forventet, så ikke noget unaturligt i det.
Her efter sommerferien er trafikken vendt tilbage og jeg har endda fået en smule bedre placeringer end før sommerferien, men salget er ikke fulgt med op. Det ligger rent faktisk under sommerferie niveau, og jeg kan bare ikke forstå hvorfor.

Mine besøgende ligger vare i kurven som normalt, og klikker også fint videre til kurven. Men de får aldrig udfyldt leverings adresse og betalt.
Jeg har testet shoppen for fejl med flere forskellige browser og kan ikke se at der skulle være noget galt.

Men somme tider kan man som bekendt ikke se skoven for bare træer, så derfor håber jeg på at der er nogle af jer flinke Aminoer der vil hjælpe mig med at se om der skulle være en fejl på shoppen.

Til dig der vil gøre et forsøg, må du gerne smide en vare i kurven, udfylde leverings adresse og gå til betaling, og så komme med en kommentar til købs flowet her :)

Link til shoppen: Fungadgets.dk

Jeg håber der er et par stykker der vil teste shoppen, inden jeg river de sidste hår af hovedet :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 09:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Jeg oplever ingen problemer. Gik frem til Sikker betaling med lethed og alt fungerede som det skulle.

Jeg sidder i Chrome.

Har du nulighed for at filtrere data ud for de besøgende der falder fra sent i købsflowet?

Det kunne jo også give et fingerpeg om der gør sig noget fælles gældende for dem

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:55
Jeg har lige prøvet at købe noget, og synes godt om købsflowet... Altså mener ikke der er noget galt med at udfylde leverings adresse osv... Hmmm
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:00

jeg er rimelige sikker på der bliver købt flere sjove ting til mobil telefoner forår og julen så der er sikkert lidt af grunden er det lavere end sidste år og samme periode ?

husk folks købslyst er heller ikke altid den samme hele tiden hver eneste år , så det er altid svært at sige , men er trafikken steget 30% eller er det 600% vis trafik kun stiger lavt kan man aldrig være sikker på om kunder følger med , der er jo mange 1000 relevante kunder i vis du satser på meget relevante ord og dem ser jeg bare ikke du har optimeret mod super ord er hoved ord iPhone cover, htc cover , nokia cover , Sony Ericsson cover ,Samsung cover

der findes dog lange ord på siden men det er der simpelthen for få kunder der søger på derved tror jeg det er meget tilfældige folk der kommer forbi siden og hvor mange tror du der søger dette her klik ikke ret mange de søger de store ord folk søger kort og enkelt samsumg cover eller Galaxy cover ikke mange skriver de lange longtail  søge sætninger de skriver kort og vis ikke finder relevant søger de anderledes , derved kan det være folk finder mere relevant nu end før ved korte søge sætninger og det er der dit problem ligger og derved er det ekstra besøgene du får lige nu bare kigger på siden

vis jeg søger på Ipad 2 corver  og mange andre ord finder jeg dig ikke på første side så søgeord optimering kan der gøres mere ud ad , sats på nogle af de store ord

tekst delen på siden der kan godt komme mere viden på siden og der ikke arbejdet det helt vilde med at komme ud med siden der skal arbejdes mere så shoppen er brandet mere og slår mere igennem

om shoppen halter lidt , det gør den ved der ikke er vild viden på siden altså  flere billeder især videoer og mere tekst bloggen nyheder  på siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Skrevet kl. 10:35

Jeg takker :)

Tak Mikael. Tak for dit svar, selv om dit svar ikke har meget med mit spørgsmål at gøre :)

Honning: Tak for testen

Mark: jeg har prøvet at se om jeg kan finde et mønster i dem der falder fra, men det er ikke lykkes. Det eneste jeg kan se er at konverteringen er en lille smule lavere ved folk der benytter Safari frem for andre browsere. Men den tindens er ikke ny.

En tanke der har strejfet mig er at folk måske er lidt i "vente mode" indtil den nye iPhone 5 kommer på banen. Nogle venter nok på at få iPhone 5 mens andre venter på at kunne købe iPhone 4 til en lavere pris.

Problemet er bare at salget også er faldet på tilbehør til de andre modeller, så jeg er ikke helt sikker på at det holder vand

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:50

Fungadgets - Allan:

Tak Mikael. Tak for dit svar, selv om dit svar ikke har meget med mit spørgsmål at gøre :)

Jeg takker :)

En tanke der har strejfet mig er at folk måske er lidt i "vente mode" indtil den nye iPhone 5 kommer på banen. Nogle venter nok på at få iPhone 5 mens andre venter på at kunne købe iPhone 4 til en lavere pris.

Problemet er bare at salget også er faldet på tilbehør til de andre modeller, så jeg er ikke helt sikker på at det holder vand

jeg har fattet i dit svar du tror ikke konkurrenter ikke gør noget , men verden er bare anderledes end bare sådan , så tag dig samme og forbedre siden mod endnu mere relevants med ord og en konkurrence stærkt side , så lige nu må du være mere realistisk , der sker hele tiden noget nyt , andre sider kommer til

er du sikker på det er kunder der er forbi din side og de ekstra besøgene er meste folk der leger for at ligge  højere betyder ikke altid flere kunder især vis en anden side har forbedret sig mere desuden vis folk søger Guld farvet Nokia C7 alu cover eksempelvis kommer der en beskrivelsen lige ned under en med  holdbart  aluminium hvor din er lavet af plastik jeg tror gerne folk betaler ekstra for en større holdbarhed men du mangler dette produkt kan jeg se , derved kan være en nye side konkurrent der er åbnet eller de har forbedret sig 

husk folk søger mere end en gang før de bestemmer sig for et produkt , derved kan trafik stige og folk ligger i kurven ,men det betyder ikke altid  at man får flere kunder, derved skal du i gang forbedre siden så du står med en mere konkurrence stærk webshop tjek hvad de andre gør og gør det bedre end dem

konklusion kan du svare disse her ting måske ikke alt , men det kan være nogle af grunden der falder kunder fra

hvad gør konkurrenter forbedre de deres sider ?

ligger en lige under nu som ikke gjorde før ved et godt søgeord og har den et bedre produkt ?

er du steget på nogle ord og faldet lidt på måske et relevante ord ?

er der bedre resultater ved korte sætninger hvor du slet ikke findes og derved kan mange flere nu end før være kigger på siden ?

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hvis du måler placeringer på ord som ikke er 100% relevante og ikke konveterer så godt, og du dermed oplever en stigning i besøgende, betyder det jo ikke nødvendigvis flere salg.

Og hvis du på samme tid har fået dårligere placeringer på søgeord der er er meget relevante og konveterer godt, så forklarer det faldet i salg.

At du stiger på nogle ord, betyder jo at der er sket en udvikling. Og den udvikling kan jo godt både resultere i bedre placeringer på visse ord og dårligere placeringer på andre ord.

Du er nødt til at følge/tracke kunder fra søgning til salg, så du kan se hvilke søgeord der sælger bedst (konveterer bedst).

Det nytter jo ikke at optimere søgeord som du tror er relevante, hvis de i virkeligheden ikke er.

Vi har f.eks oplevet at det søgeord der konvetere bedst på SousVide.dk, slet ikke indeholder ordet "SousVide".

Så for at finde årsagen til dit dalende salg, skal du ind og analysere benhårdt.
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Skrevet kl. 11:11

Ronni Plindstrup:
Hvis du måler placeringer på ord som ikke er 100% relevante og ikke konveterer så godt, og du dermed oplever en stigning i besøgende, betyder det jo ikke nødvendigvis flere salg.

Og hvis du på samme tid har fået dårligere placeringer på søgeord der er er meget relevante og konveterer godt, så forklarer det faldet i salg.

Som jeg skrev i mit første indløg, er jeg steget en del på mine bedst sælgende søgeord.
Havde stigningen været pga. en bedre placering på "trofæ" ord, der ikke konverterer specielt godt, havde jeg ikke undret mig specielt over det

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fungadgets - Allan:

Ronni Plindstrup:

Som jeg skrev i mit første indløg, er jeg steget en del på mine bedst sælgende søgeord.
Havde stigningen været pga. en bedre placering på "trofæ" ord, der ikke konverterer specielt godt, havde jeg ikke undret mig specielt over det

ja ja det har vi alle fattet  , men altså verden ændre sig også

derved så de bedste sælgende ord kan være de ikke mere er de bedste sælgende ord mere fordi der er nogle måske lige under dig med bedre produkter  -priser eller nogle der findes før dig med kortere ord og derved bedre sælge ord , derved verden ændre sig konkurrenter ændre priser eller andre sider ligger bedre placeret ved nogle ord de søger første på

vis konkurrenter deres produkt eller priser er bedre skal man ændre sig , derved undersøge priserne og om der er dukket nye sider op på korte ord

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:25

jeg tror sådan set du forstået der en del der kan forbedres på siden så go der ud og giv ikke op fordi andre forbedre sig

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)