Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg en idé til produkt - Har snart en prototype

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. :)
Har forsøgt at finde nogle svar på det kommende spørgsmål, men føler lidt at jeg ikke kan finde noget der matcher.

Jeg har en mener jeg selv, fantastisk idé, som der allerede er bestilt dele til fra Kina og som snart er samlet. Men mit problem bliver så hvordan jeg får fat i virksomheder inden for feltet i Danmark, hvad der skal være forberedt til sådan en virksomhed og ikke mindst hvordan man prissætter sådan en idé :)


Så for at få lidt facts på bordet mangler jeg:
Hvordan man kommer fra prototype til salg af idé til virksomhed.

Håber der er nogen der kan hjælpe derude. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du sælge produktet til en virksomhed, eller finde nogen der vil købe selve idéen af dig og selv overtage produktion mm.?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal være en der vil købe idéen og selv overtage en reel produktion.
Dette skyldes at en ny startet virksomhed indenfor feltet ikke ville kunne konkurrere da der findes danske eksperter på området. 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jess, 

Jeg læser Industrielt design, og beskæftiger mig en del med lige nøjagtig hvad du søger.

Hvordan du får din idé solgt er der ikke noget facit for. Det kommer an på din Idé og selvfølgelig mest om der er en køber.


Så dit spørgsmål er nok for bredt til rigtig at kunne give et fornuftigt svar, så du kan forklare nærmere hvad du har for et produkt så ville de hjælpe en del :).

Du siger du har en prototype snart. Det er altid en god idé at få lavet et "Proof of concept" så du kan overbevise købere om at idéen fungere. Men For at have noget og sælge, skal du have patentet da det i princippet er rettigheden til at producerer din opfindelse du vil sælge.

Men åben lidt mere op for din idé så får du nok også nogle bedre svar :)

mvh Simon 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Tak for dit svar, kan godt se det er lidt besværligt at give nogle gode svar, når det er så lukket et spørgsmål.
Men er du sikker på at det ikke er nok med en NDA når de køber?
Således at aftalen indebærer at de sikre mig patentet eller lign. 

Fra Thisted
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Idébank Thy Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der er "desværre" ikke nogen drejebog til hvordan du får solgt din idé.

Det er op til dig, og kun dig, der kommer ingen og gør det for dig. Men kan det være en "trøst" vil du være meget klogere når du ser tilbage på det, hvad enten det lykkes eller ej..

Der er flere ting du kan gøre for at optimere dine chancer -

Produktet.

Hvor langt kan du udvikle/optimere det, det er meget svært at sælge fire blyant streger på et stykke toiletpapir, det får man ikke ret meget for, selv om det er den bedste idé, siden den dybe tallerken. Prototyper, så gode som muligt, målet er at kunne fremvise noget der i kvalitet og materialer er som det vil være når det færdige produkt skal sælges. Tegninger, helst 3d hjælper. Gerne flere forskellige udgaver, der viser du har tænkt på det hele. 

Forberedelsen.

Hvem skal du sælge til. Undersøg markedet grundigt, Spørg dem der vil skulle købe dit produkt, hvor vil de købe det, og hvor vil denne forhandler så gerne købe det. Gå efter dem du finder ud af kan sælge dit produkt, i store mængder. Hellere lidt af rigtigt meget, end meget af næsten ingen ting, hvis du kan følge mig. 

Afgør med dig selv hvor meget du tror på produktet. Det koster at tjene penge. Det mere du koster i salgs processen, det større er dine chancer for at lykkes og der med at tjene penge. HVIS du har det rigtige produkt.

Søg hjælp, alt det du kan få/finde, Væksthus kan anbefales. 

Lav en plan og et budget, detaljeret. hold den ajour. 

Vigtigt !! Vendt med patentet så længe som muligt, ellers dræber patent omkostningerne dig langsomt. 

Det kommer ikke af sig selv. Du kommer til at handle med top professionelle folk (hvis du kommer så langt) Dit resultat bestemmer du i dit forarbejde.. 

God fornøjelse (og held og lykke)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)