Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En super ide, men hvor skal man starte?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en super ide, har masser mod på det, men kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal starte. I min optik skal jeg lave den første model selv, derefter skal jeg vel finde en der kan masseproducere den. Derefter skal jeg have den ud på markedet. 

Nogen der har nogle gode hjemme sider med hvilken rækkefølge alt dette skal gøres på? evt nogen kontakter?? 

La os sige det er en højtaler jeg har lavet, skal jeg finde et andet større selvskab og vise min ide og slå mig sammen med dem og lave en form for en kontrakt hvor de osse får en del af fortjenesten, men det er mit navn der er på?? kan man det?? De ville jo have alle kontakter osv i forvejen. 

Kan man gøre sådan?? Hvis ja, hvordan hindre man så at de snupper min ide?? 

På forhånd tak. 

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 10:17

Hej Rene

Umiddelbart tænker jeg at du skal prøve at lave en prototype som du kan vise til folk, samt høre deres meninger om dit produkt.
Hvis det virker relevant kan du jo få det 3D printet. Flere steder på nettet tilbyder dette i forskellige materialer.

Herefter vil det være godt at lave en forretningsplan, som viser ting som potentielt marked og salg mm. Her bliver alt som sådan klarlagt. Tag et kig på: http://m.startvaekst.dk/forretningsplan

Denne forretningsplan kan anvendes til at pitche dit produkt til potentielle investorer.

Hvis du vil ind på firmaer og fortælle om dit produkt, og høre om de er interesserede, kan du få dem til at underskrive en NDA. Så er hele mødet hemmeligt.

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 10:42

Hvis du har interesse i at arbejde det igennem til punkt og prikke kan du studere lidt en stage-gate model, som er en model specielt udviklet til produktudvikling

Fra idé til færdigt produkt. Det vigtige ved denne model er at du ved hvert "step" skal igennem en "gate". Dvs. du skal vurdere om det stadigvæk kan betale sig at gå videre med produktet. Det er super essentielt ved produktudvikling, da omkostningerne er tårnhøje i de sidste faser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)