Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til iværksætter start

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Jeg ved ikke helt, hvor jeg skulle poste dette, men nu kommer det hvert fald her :)

Jeg og en ven har stor interesse i at komme i gang med vores eget projekt. Vi unne megket godt tænke os at forsøge os som iværksættere. Vi er meget bevidste om vores tid og engagement i dette, og dette topic
kommer ikke bare som et impuls-indlæg, men efter længere tids
overvejelser.

Situationen er sådan, at vi begge to netop stopper som folkeskole-elever. Derfor er det også meget tidligt vi går i gang. Men vi ser det som en udfordring at komme i gang med noget selv, og samtidig en god erfaring og balast man kunne få i det videre forløb, hvor vi begge er på linjer med innovation.

Vores spørgsmål er så egentlig, om der er nogen, der har idéer til, hvad vi kan forsøge os med. Vi har lidt i tankerne, men det er større idéer og på nuværende tidspunkt er den økonomiske side jo ikke lige frem den bedste. Derfor vil vil høre, hvad der kunne være en god start. Noget der er ikke er alt for risikabelt. Nogle 1000''er kroner der går til spilde, er ikke noget problem, bare ikke det hedder 100.000, hvis i forstår ;)

Kort sagt, har i idéer til, hvad vi kan gå i krig med, så vi kan få nogle erfaringer til vores fremtid.

Primært tænker vi på noget, der skal laves hjemmefra. Ikke noget med webshop - men vi har erfaring til hjemmesider og derfor kan der også sendes små ordre og reklameres derfra. Vi føler altså vi har de fleste forudsætninger, men vi venter bare på den helt rette idé til at komme igang. Når det første er iværksat, kommer det næste (forhåbentlig) hurtigt af sig selv :)

På forhånd tak :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:04
Hej MTfot, og velkommen til iværksætterlivet!

Siden i har kompetencer indenfor IT, så er der jo en række oplagte muligheder. Det største problem, i vil støde på, er dog nok, at der er ufatteligt mange i det ganske land, som kører en fritidsgesjæft med IT som kerneydelse, hvorfor i må lede efter jeres "point of difference", hvis i skal skille jer ud fra mængden.

Men hjemmesider er bestemt ikke et skidt valg. I kan udvikle et CMS, som relativt hurtigt kan sælges. Senere kan i videreudvikle det og tage lidt penge for at opdatere versioner hos jeres eksisterende kunder.

I kan købe jer en god printer og en skæremaskine, samt lave en serviceaftale med en leverandør - og tilbyde digitaltryk.

I kan tilbyde at tage hjem til private og supportere med deres computere (det véd jeg, at der er et stort marked for!) til timepris, eller fast pris pr. standard ydelse.

I kan evt. udvide digitalprint-butikken med en folieskærer (fåes i mindre versioner) og tilbyde udskårne tekster til virksomheder og private. Dette marked kræver dog en del ekspertise, som dog godt kan samles sammen, hvis i allierer jer med en skiltemand.

Husk dog, at i som virksomhed vil stå med et produktansvar i sidste ende. Lever jeres produkt ikke op til forventningerne, eller forårsager de direkte skade på kundens øvrige materiel, så er i ansvarlige og kan evt. hæfte for erstatning.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hej Peter,

Tak for dit svar, det har sat lidt tænker i gang.

Nu ved jeg ikke om det er en hel tåbelig idé - men det jo også derfor jeg spørger her, inden vi bare går i krig med det.

Omkring det med at lave tryk, tænkte vi på, om man kunne skaffe en billig varmepresser. Ikke det store i første om gang, men så til det tilbyde meget billige t-shirts. Det bliver selvfølgelig ikke det pæneste, men kan man ud til en forsamling, til fodbold, lave noget sjov til en fest osv., kunne der jo være brug for en hurtig lavet t-shirt.
Er det helt hen i vejret at forsøge sig med det?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 13:59
Jeg har leveret en "billig" varmepresse samt en skæreplotter til andre, som håbefuldt vil starte op med tshirt-tryk. Det er bestemt ikke en dårlig idé, men det skal dog nævnes, at markedet i mange områder er mættet ganske gevaldigt, hvorfor trykpriser gerne (desværre) er meget tæt på kostpriser. Men afhængig af jeres koncept, så vil i naturligvis kunne kæmpe med på den store marked.

Og hvis det fortsat er noget, som i ønsker at starte op med, skal du være velkommen til at kontakte mig for lidt løs snak, råd, vejledning samt køb af de nødvendige maskiner.

Vh
Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor 'billig' er en varmepresser og skæreplotter. Du må gerne henvende dig i en privat besked - det er mere så vi nogenlunde ved, hvor vi kan starte fra. Vi vil gerne kunne undersøge det økonomiske bare sådan nogenlunde, inden man begynder at skaffe varer hjem.

Vi er godt klar over, at trykkerimarkedet efterhåneden er ved at blive stort. Men netop vores er mest tænkt lokalt (dog med mulighed for online-bestilling). Den type trøjer vi har tænkt os at stå for, er desuden ikke kvalitets tryk - altså det gør ikke noget, hvis det begynder at falme efter 5 vaske. Meningen er, at folk kan få lavet lidt sjov til en enkelt gang.

Vi er ikke lige så meget inde i de forskellige trykformer. Vi kender til transfer tryk, digital tryk og sådan lidt, men det meste kun per ord og ikke funktion. Ligesom om der skulle være forskel på tryk på forskellige trøjer. Altså noget vi også gerne vil skaffe erferinger om, hvilke problemer man kan støde på.
Hvis du vil (eller andre) enten i en PB eller her så komme med nogle vejledninger, råd og informationer om hvad der kunne være interessant. Og meget gerne også folie-markedet kunne være interessant at få hjælp til, hvad har god kvalitet og hvad har ikke.

Når ja, så vil jeg også lige høre. Når du skriver, at man kan lave skilte, hvordan skal det så forstås? Er det 'bare' et logo man laver, ligger på et produkt - evt. t-shirt - og så trækker det folie væk der ikke bruges, og vupti der er så tryk på trøjen? :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 17:37
Grunden til, at jeg satte "billig" i gåseøjne var for at undgå at sætte det i forbindelse med dårlig kvalitet. Måske jeg skulle have skrevet "prisbillig" :-)

Anyway - jeg skriver en privat besked til dig.

Vh
Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
PB til dig ;)

Vil meget gerne høre fra andre folk med lidt råd og vejledninger. Jeg ved godt man skal tage sine egne erfaringer, men vi foretrækker at ruste os så godt som muligt inden da, så det ikke bliver en totalfiasko.

Og også gerne helt basal viden vil være interessant. Såsom hvad forskellen er på en varmepresser og så bare et helt almindeligt strygejern - håber i forstår mig på dette. ;) Selvfølgelig skal det ikke være nogen guide punkt for punkt, men kunne godt tænke mig nogle imputs fra folk..

Og stadig - skulle folk have idéer til iværksætterstart jeg (og måske andre) kan gøre brug af, så synes jeg stadig tråden skal kunne fyldes med det;)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 19:03
Selvom du beder andre om at skrive her i tråden, så kan jeg da fortsat lige smide et par informationer og råd:

Til tekstiltryk har du ikke behov for en 60cm skæreplotter, med mindre du udelukkende har tænkt dig at trykke på XXXXXXXXL-tshirts. En 21cm er udmærket til formålet, idet de fleste tryk består af noget tekst og et par logoer. Du kan også investere i en større model, men du kommer til at betale mere.

Forskellen på en varmepresse og et strygejern er, at du kan bruge en varmepresse til at lave tekstiltryk med. Det kan du ikke med et strygejern. Ganske simpelt.

Strygejernets temperatur er ikke præcis nok - du har i øvrigt ingen idé om, hvad temperaturen er. Du kan heller ikke levere en jævn nok temperatur over et større område på en gang, samt at du heller ikke kan trykke jævnt hårdt med et strygejern.

Der er forskel på varmepresser og skæreplottere i de forskellige prisniveauer. Ofte hænger pris sammen med kvalitet.

For skæreplotteres vedkommende:
* en for billig model er langsom og skærer upræcist (lukker ikke figurerne)

For varmepressers vedkommende:
* en for billig model er ikke jævn i tryk, temperatur og tid. Samtidig er den længe om at varme op.

Når du skal lave tekstiltryk, så kan det gøres på flere måder: Som du nævner med digitaltryk, så skal du bruge en laserprinter og nogle transferark. Fungerer fint til kortvarig holdbarhed på lyse tekstiler.

Du kan også bruge udskåret folie - lang holdbarhed, vaskeægte og virker på mørke tekstiler også.

Og så kan du købe dig fattig i professionelle maskiner. Men det er vist ikke helt dér, du er.

Vh
Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)