Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken form for henvendelse ville i synes bedst om?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Fra  Couture Cakes Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en udlært kok og konditor der er ved at starte produktionslokaler op, hvorfra der skal være leverancer til hoteller, restauranter, caféer, kantiner, private etc. etc.

Indtil videre har jeg leveret til private - bryllupper, barnedåber, konfirmationer etc., hvor folk er fundet fram til mig via mund til mund metoden.

Jeg sidder, og prøver på, at finde ud af, hvordan det vil være smartest, at tage kontakt til diverse firmaer.

Skal jeg:

1: Dukke op uanmeldt med en smagsprøve under armen

2: Maile dem på forhånd og aftale møde med dem

3: Dukke op uanmeldt for, for at aftale et kommende møde med det respektive firma

4:___________________________________________

Hvordan ville i ønske, der blev taget kontakt til jeres firmaer, store som små? Kom gerne med et 4.,5.,6.,7.,8.,9. forslag...

På forhånd tak for hjælpen

Eva

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:12

Smagsprøven vil jeg ikke kunne sige nej til Big Smile
Det tror jeg er en god idé. Kunden har jo tid til at lytte, når du fylder munden på dem Wink

vh
Henrik

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 11:26

Jeg ville foretrække nr. 2 - måske ringe til dem i stedet for at maile. Men det afhænger også af hvilke typer virksomheder du henvender dig til.

Jeg tror der er mange der ikke vil syntes om at andre virksomheder kommer rendende med smagsprøver i tide og utide, og derfor foretrækker at det er aftalt på forhånd. Også lidt surt at stå der med alt maden, og så siger virksomheden nej tak :)

Men jeg kunne forestille mig at du godt kunne få en aftale med mange om at komme i frokostpausen og give lidt gratis mad.

Fra København K
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Fra  Alarmkompagniet Skrevet kl. 12:08

Telefonopringninger, mails og breve er jo hverdagskost fra firmaer der vil sælge deres ydelser. Enten afvises de blankt, eller ryger i skraldespanden.
Man skal gøre noget specielt, så en lækker kage, evt. med dit logo/navn etc. vil være en super ide. Er den rigtig go´, ja så er man vel godt på vej.

Vejen til hjertet kommer gennem maven Cake

Held og lykke!

Alarmsystemer og videoovervågning uden abonnement.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:02

Hej Eva,

Det er spændende starte eget op - ja men du har jo afklaret målgruppen og der er allerede sagt en del om metoderne og det er ikke nemt at brænde igennem.

Men jeg ville nok give mig tid til opstille en liste med de du mener er relevante at kontakte. Herudaf vælger du 10-20 stk. og dem forbereder du dig grundigt på d.v.s slå op på nettet og læs om dem og find så ud af hvem der er beslutningstager - din liste kunne du oprette i et regneark således at du har firmanavn i venstre felt og mod højre de oplysninger du finder og som du skal bruge til din kontakt med dem. Vær især opmærksom på om de anvender eksterne leverandører af din slags - for så ved du om det er relevant!

Når du har hvad du skal bruge af oplysninger ville jeg simpelthen ringe dem op og spørge efter beslutningstageren (du har navnet fra din læsning af deres web-site) og fortæller du det du ved fra din læsning om dem (det skal være relevant og kunne omfatte at: Du har konstateret at de også anvender eksterne leverandører ……..og at du kunne blive en af dem …….) og så  præsentere du dig og din historie som du har nedskrevet på forhånd – noget om at du starter selv og vil gerne i kontakt med potentielle kunder og nu spørger du så om det er muligt at komme forbi og aflevere en smagsprøve …… få en dato og et tidspunkt og hvem udover den du taler med vil være tilstede? Så har du dine vare prøver med og dem fortæller du så om på mødet!

Rigtig meget held og lykke  Wink

Ps! ”Intet er så hæmmende for en udvikling som frygten for en fiasko”

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 56
Fra  Design-logo Skrevet kl. 15:31

Nr 2 helt klart, måske ved at ringe også.

At dukke op uanmeldt kan du risikere at de ikke har tid og du bliver vist ud af døren, der kan opstå mange uheldige ting på denne måde.

Hjælp til din Psoriasis behandling!

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 17:19

Hej Eva

Hvis jeg var dig ville jeg ringe op og præsentere muligheden for at bruge jer som leverandør og her spørge om man må have lov at give en gratis smagsprøve på ens færdigheder, en dag der er alligevel er 10 min frit.

Det lyder som om du selv har mod på opgaven, men hvis du løber mod en mur eller kunne bruge ekstern ekspertise så har du mulighed for at få hjælp ved kurser og telemarketing fra Pro-Speciale.

Hjemmeside linket er her www.pro-speciale.dk

Med venlig hilsen

Lasse

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 12:45

Couture Cakes:
2: Maile dem på forhånd og aftale møde med dem

Vil nok være en dum ide da dette jo gælder som spam, jvf markedsføringsloven § 6

"§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det."

derfor ville jeg nok ringe til dem i stedet for eller allerbedst nr 1. Folk elsker smagsprøver, og er overbevist om at hvis de kan lide det de smager finder de også tiden til at snakke med dig om det.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:19

Duk op inden frokost med en snack af en slags, læg en kortfattet beskrivelse af dit koncept med, gå igen og ring dem op et par dage senere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)