Goddag kære Aminoer Nu laver jeg i ny og næ nogle tunge 3D-renderings-jobs. Og indimellem er der så mange frames der skal beregne nogle heftige ting, at jeg er nød til at købe nogle gigahertz ude i byen. Jeg har prøver nogle forskellige renderfarms og de virker fint. Dét som undrer mig, det er at det er så stjernedyrt. Jeg mener - når først maskinerne står der, så burde det være lige ud af landevejen. Men måske kunne du oplyse mig om nogle faktorere jeg ikke ved noget om? Der er sikkert en 10-15.000 ting jeg ikke har taget højde for der skal gøre og kalkuleres med - så giv mig dem så jeg kan droppe idéen. Jeg kan dog ikke lade være med at finde tanken besnærende...at have en bunke processorkraft, som man selv kan bruge og få dækket sine omkostninger ved at 'leje' det ud - og så udbyde det til en konkurrencedygtig pris, så de danske filmselskaber (dem der ikke selv har en renderfarm, eller dem som skal bruge lidt ekstra power i ny og næ) + diverse udenlandske....og måske hen ad vejen få bygget en forretning op omkring det. Hvad siger du? Er du renderfarm-tech-nørd og drømmer om at lave sådan en virksomhed? Skulle man sætte sig ned og undersøge potentialet - benchmarke, priser på servere, lokaler etc. etc. - lave en forretningsplan. Smide den op på Amino kapital og se om der var nogen der kunne se en fidus i at udbyde en håndsrækning til de stadigt mere krævende filmproduktoiner og andet gejl der ude der også bliver udbudt i større og større grad. // Brokop |
Hej Brokop,
Jeg er i gang med at opbygge en renderfarm, på små 500 ghz - du kan se mere her http://cad360.dk/renderfram Den skulle gerne være køreklar ultimo juni 2013
/nicolaj