Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skulle vi ikke lave en dansk renderfarm?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Goddag kære Aminoer

Nu laver jeg i ny og næ nogle tunge 3D-renderings-jobs. Og indimellem er der så mange frames der skal beregne nogle heftige ting, at jeg er nød til at købe nogle gigahertz ude i byen. Jeg har prøver nogle forskellige renderfarms og de virker fint. Dét som undrer mig, det er at det er så stjernedyrt. Jeg mener - når først maskinerne står der, så burde det være lige ud af landevejen.
Og så ved jeg godt at der er service, tilsyn, support etc. etc. - og folk skal have løn for det, men jeg kan ikke forestille mig andet end at de her udbydere må score KASSEN. Og softwaren der styrer renderingen og som folk skal installere lokalt for at manage jobbet etc. etc. skal jo også udvikles, men stadig.....

Men måske kunne du oplyse mig om nogle faktorere jeg ikke ved noget om? Der er sikkert en 10-15.000 ting jeg ikke har taget højde for der skal gøre og kalkuleres med - så giv mig dem så jeg kan droppe idéen.

Jeg kan dog ikke lade være med at finde tanken besnærende...at have en bunke processorkraft, som man selv kan bruge og få dækket sine omkostninger ved at 'leje' det ud - og så udbyde det til en konkurrencedygtig pris, så de danske filmselskaber (dem der ikke selv har en renderfarm, eller dem som skal bruge lidt ekstra power i ny og næ) + diverse udenlandske....og måske hen ad vejen få bygget en forretning op omkring det.

Hvad siger du? Er du renderfarm-tech-nørd og drømmer om at lave sådan en virksomhed? Skulle man sætte sig ned og undersøge potentialet - benchmarke, priser på servere, lokaler etc. etc. - lave en forretningsplan. Smide den op på Amino kapital og se om der var nogen der kunne se en fidus i at udbyde en håndsrækning til de stadigt mere krævende filmproduktoiner og andet gejl der ude der også bliver udbudt i større og større grad.

// Brokop

http://brokop.com/

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 2
Fra  CAD360 Skrevet kl. 11:10

Hej Brokop,

Jeg er i gang med at opbygge en renderfarm, på små 500 ghz - du kan se mere her http://cad360.dk/renderfram Den skulle gerne være køreklar ultimo juni 2013

/nicolaj

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 00:39

Hej Nicolai

VILDT!!!!! :-)

Jeg havde håbet selv at starte ét eller andet op og tjene penge på det — men det du har gang i ser meget lovende ud. Det kommer jeg slet ikke til at kunne hamle op med.

I laver også renderfarm til After Effects??? Hvor vildt.....hvordan kan i det?
(Nysgerrig. Kun nysgerrig. Tro mig; jeg kommer ikke til at grabbe noget fra jeres forretning. Lige pt. er jeg på vej i en helt anden retning.)

Tak for jeres initiativ. Jeg håber i lander godt med det og i kommer til at skovle penge ind på det. :)

/ Brokop

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:40

Strøm er _dyrt_ :P

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 00:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

...nej da........da ikke i et land som Danmark!!!
De kunne da aldrig finde på, i deres vildeste fantasier, at lægge vanvittige afgifter på dit og dat, mens at serviceniveauet falder på sygehuse, døgninstitutioner, børnehaver — og de kunne da slet ikke finde på at lave overgrebsagtige reformer på skolerne...og da slet ikke på læge-området....og slet ikke med det motiv at det skulle spare  penge.
Og de kunne da SLET ikke finde på at dække det ind under at det er til vores eget bedste......

SÅ...naarhh — strøm er ikke så dyrt og selv om det var, kunne de aldrig finde på at sende eventuelle ekstra afgifter på alt muligt uigennemskueligt crap videre til os forbrugere....aldrig nogen sinde....det er de for godhjertede til....de tænker ikke på penge, men på vores ve og vel. Det ved enhver......

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 2
Fra  CAD360 Skrevet kl. 10:04

Hej, jeg beklager det sene svar

Brokop:
I laver også renderfarm til After Effects??? Hvor vildt.....hvordan kan i det?
(Nysgerrig. Kun nysgerrig. Tro mig; jeg kommer ikke til at grabbe noget fra jeres forretning. Lige pt. er jeg på vej i en helt anden retning.)

Enhver render, hvor der er adgang til en kommando-line kan sættes op i netværk, Adobe AE inklusiv ;-)

/nicolaj

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:22

NicolajBroe:
Enhver render, hvor der er adgang til en kommando-line kan sættes op i netværk, Adobe AE inklusiv ;-)

Hej Nicolai

Ok. Der lærte jeg så noget nyt......og det er jo altid dejligt.

Jeg må en tur på Google og undersøge hvordan man gør rent praktisk - medmindre du laver en tut på sitet om hvordan man sætter en AE-render op til en farm.

// Brokop

ps. TIl alle Aminoer for hvem det her er uvedkommende, må i undskylde nørdsnakken. Men hey; når SEO'erne må, så må vi vel også :)

Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:34

Hej Brokop 

Jeg har leget med det her i mange år, mest med 3DS MAX. Men jeg har skruet en Renderfarm op, som pt. er på 248cors og 648GHz.

Hvis du har nogle jobs til sådan en størrelse,, så siger du bare til.

MvH Morten

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 13:26

Hej Netrom

Tak for info og undskyld det sene svar.

Virker den også til After Effects og andet software end 3D software?

// Brokop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)