Hej Jeg er en 14 årig iværksætter, jeg er i gang med at lave min egen webshop.... På domænet www.millu.dk I min webshop vil jeg sælge tøj, sko, smykker og accessories ;-) Kan jeg få leverandører uden et cvr nr.???? |
Du kan jo ikke selv forvente at omsætte for over 50.000 kr per 12 løbende måneder (ikke per år men 12 løbende måneder uanset hvornår de starter) uden at være momsregistreret og som 14 årig skal du ha specialtilladelse for at starte virksomhed og få CVR - det tror jeg ikke går for en 14 årig med webshop.
Det er første hurdle for dig og den er stor, fordi du jo ikke som 14 årig kan indgå bindende aftaler. Du kan således heller ikke binde dig i forhold til de garantier der kræves i forbindelse med retur og andet via nettet.
Derudover kan det sagtens tænkes, at en del leverandører vil være MEGET nervøse for at levere til dig. Jeg er ikke en gang helt sikker på, om du må købe ind via nettet uden dine forældres tilladelse som 14 årig. Jeg tror i alle fald dine leverandører vil kunne komme i vanskeligheder, da du ikke hæfter for noget.
Derudover kan folk der hæfter for deres indkøb jo sagtens ha leverandører som er private - som rent princip - hvis det er det du mener.
Man kan som voksen CPR uden CVR sagtens ha leverandører der ikke har CVR. De har naturligvis ikke moms med i prisen heller, så der er ikke noget i vejen for at købe af private og sælge videre. Man skal naturligvis ha gode oplysninger på sælger, herunder skal CPR fremgå af sælgers faktura og over en vis grænse (må du ta i anden tråd men mener den er 10.000 per handel) skal der betales elektronisk for at transaktionen kan bevidnes.
Jeg tror du står svagt med at skaffe dig nogen der bare vil levere til dig som 14 årig desværre og svært ved at kunne sætte en webshop op, da du næppe for OK til CVR og næppe kan ha betalingsløsninger og hvad ved jeg- så det er ikke specielt bare CVR spørgsmålet der er i vejen, men helt enkelt, at du ikke hæfter for noget grundet din alder.
vh