Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandører uden cvr nr????

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 184
Fra  Millu.dk Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en 14 årig iværksætter, jeg er i gang med at lave min egen webshop.... På domænet www.millu.dk

I min webshop vil jeg sælge tøj, sko, smykker og accessories ;-)

Kan jeg få leverandører uden et cvr nr.????

http://millu.dk/ - Køb tøj, sko, smykker og accessories

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03

Du kan jo ikke selv forvente at omsætte for over 50.000 kr per 12 løbende måneder (ikke per år men 12 løbende måneder uanset hvornår de starter) uden at være momsregistreret og som 14 årig skal du ha specialtilladelse for at starte virksomhed og få CVR - det tror jeg ikke går for en 14 årig med webshop.

Det er første hurdle for dig og den er stor, fordi du jo ikke som 14 årig kan indgå bindende aftaler. Du kan således heller ikke binde dig i forhold til de garantier der kræves i forbindelse med retur og andet via nettet.

Derudover kan det sagtens tænkes, at en del leverandører vil være MEGET nervøse for at levere til dig. Jeg er ikke en gang helt sikker på, om du må købe ind via nettet uden dine forældres tilladelse som 14 årig. Jeg tror i alle fald dine leverandører vil kunne komme i vanskeligheder, da du ikke hæfter for noget.

Derudover kan folk der hæfter for deres indkøb jo sagtens ha leverandører som er private - som rent princip - hvis det er det du mener.

Man kan som voksen CPR uden CVR sagtens ha leverandører der ikke har CVR. De har naturligvis ikke moms med i prisen heller, så der er ikke noget i vejen for at købe af private og sælge videre. Man skal naturligvis ha gode oplysninger på sælger, herunder skal CPR fremgå af sælgers faktura og over en vis grænse (må du ta i anden tråd men mener den er 10.000 per handel) skal der betales elektronisk for at transaktionen kan bevidnes.

Jeg tror du står svagt med at skaffe dig nogen der bare vil levere til dig som 14 årig desværre og svært ved at kunne sætte en webshop op, da du næppe for OK til CVR og næppe kan ha betalingsløsninger og hvad ved jeg- så det er ikke specielt bare CVR spørgsmålet der er i vejen, men helt enkelt, at du ikke hæfter for noget grundet din alder.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:22

Hvor er det flot Mie!!! Stort tillykke :)
Da jeg startede som 16 årig oprettede min far et cvrnr til mig og fulgte mig hele vejen.
Du skal sandsynligvis have cvrnr ifht leverandører - så tag en snak med dine forældre og hør om de vil hjælpe dig :)
Og rigtig meget held og lykke med shoppen!!

Fra Skanderborg
Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 598
Fra  Stokholm Jewelry Skrevet kl. 23:27

Jeg er helt enig med Gry, tag en snak med dine forældre, og få enten din mor eller far til at registrere dig, selvfølgelig kun hvis de er med på den. Der er mange ting man skal tænke på når man starter en webshop, der er også en masse tal arbejde der skal klares. 

Mht. til leverandør, så er der mange der foretrækker at man har et cvr nummer. Jeg er dog helt sikker på at der findes enkle leverandører som går med til de uden cvr nummer. 

Held og lykke med din shop 

Best regards / Bedste hilsner

Frederik - Stokholm Jewelry 

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 23:48

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50

Jeg tror Mie har været ude før med at forældrene ikke kunne/ville i anden tråd, men kan huske galt. I alle fald en mulighed YES - men:

Du kan ikke få dine forældre til at registre dig - de kan bare registrere sig selv. Når du bliver 15 kan du selv søge dispensation og blive registreret.

Man skal lige huske, at det med forældrene jo betyder, at skatten falder på dem, hvor den unge hvis der kan fås dispensation til CVR kan ha en del til kun AM bidrag og ingen skat.

Det kan også ha betydning i forhold til forældrenes forhold til A-kasse. Hvis de bliver arbejdsløse, skal de som hovedregel lukke virksomheden for at få dagpenge.

De skal også sørge for at A kassen upfront ved de er selvstændige ud over lønmodtagere, så den kan indplacere dem korrekt, men i alle fald, dagpenge vil normalt kræve lukket CVR

Endeligt skal man også tænke på besvær når den unge blir 18 - man kan jo ikke overdrage en personlig virksomhed, kun lager osv, så på det tidspunkt vil det være besværligt lige at flytte shoppen fra forældres CVR til den unge (ikke umuligt - men rigtigt besværligt i personligt selskab)

Forældrene skal være klar til regnskab + konsekvenser for skat og a kasse og det ansvar der ligger i en webshop - men det er absolut en mulighed man skal ta med sine forældre, bare alle går åbent ind i det og kender konsekvenserne.

vh og god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Jul 12
Fra  Millu.dk Skrevet kl. 15:23

Gry Bejstrup:

Hvor er det flot Mie!!! Stort tillykke :)
Da jeg startede som 16 årig oprettede min far et cvrnr til mig og fulgte mig hele vejen.
Du skal sandsynligvis have cvrnr ifht leverandører - så tag en snak med dine forældre og hør om de vil hjælpe dig :)
Og rigtig meget held og lykke med shoppen!!

Tak! :-D

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Jul 12
Fra  Millu.dk Skrevet kl. 15:24

Stokholm Jewelry:

Jeg er helt enig med Gry, tag en snak med dine forældre, og få enten din mor eller far til at registrere dig, selvfølgelig kun hvis de er med på den. Der er mange ting man skal tænke på når man starter en webshop, der er også en masse tal arbejde der skal klares. 

Mht. til leverandør, så er der mange der foretrækker at man har et cvr nummer. Jeg er dog helt sikker på at der findes enkle leverandører som går med til de uden cvr nummer. 

Held og lykke med din shop 

Best regards / Bedste hilsner

Frederik - Stokholm Jewelry 

Tak! Jeg håber at jeg kan finde leverandører uden et cvr nr. ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 15:27

Held og lykke med det du brænder for. Mange andre unge ville bare vælge at spilde deres tid...

Go vind!

Lars

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Jul 12
Fra  Millu.dk Skrevet kl. 16:23

Lars - TRY.dk:

Held og lykke med det du brænder for. Mange andre unge ville bare vælge at spilde deres tid...

Go vind!

Lars

Tak! :D

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)