Jeg har nu været en tur afsted til København tur/retur over broen med bilen. Samt jeg har været til forretningsmiddag. Jeg har lagt penge ud med mit private dankort. Hvordan får jeg nu ordnet dette? Jeg har kvittering på mad, brobillet samt 1 tankfuld benzin. Jeg kunne forstille mig bare at overføre penge til min privat konto for maden og brobilletten. og så lægge kvitteringen i mappen til revisoren. Det er mere med kilometer pengene jeg er i tvivl. Hvad gør jeg? Mvh. Kasper Smith |
Kørselspenge
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
En kørebog kan være en god idé hvis SKAT skulle finde på at forlange dokumentation. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Anders..hvad er det for noget sludder! Selvstændige kan vælge, 1. Enten ligningsrådets fastsatte satser eller 2. Dokumenterede faktiske udgifter /Peter |
Ofte vil man få mest ud af at udbetale de skattefri kørepenge end de faktiske udgifter. Jeg kan f.eks. køre turen Århus - Kbh - Århus i bil for ca 4-500 kroner i benzin, i kørepenge giver det ca 2010 kroner. Så jeg ser ikke helt hvad fidusen i at udbetale efter de faktiske udgifter skulle være? |
Når jeg sjældent skal bruge dette hvad er så smartest i mit tilfælde... Det drejer sig omkring 5-6 gange årligt. |
Ja..oki...Anders har nok ret. Ville også nok vælge 3,35 pr. km. Og da det kun er så få gange, undlad kørselsbogen. /Peter |
![]() Så kan jeg altid argumentere overfor SKAT omkring kilometerne hvis det skulle blive nødvendigt, hvilket det endnu ikke har. Som en sidebemærkning kan man udbetale 0,40 kroner pr kørt kilometer på egen cykel i firmaregi ![]() |
1. Jeg er meget træt. 2. Regnskab er ikke min stærke side. Men det jeg læser Du skriver er, at hvis jeg cykler ud til en kunde, får jeg 40 øre i km.penge per kørt kilometer. Er det korrekt? Hvordan dokumenterer jeg det overfor SKAT? |
At det regnskabsmæssige arbejde så næppe kan betale sig tidsmæssigt for så små beløb er en anden sag. Du kan læse lidt mere om det her http://www.tax.dk/pjecer/koerselsgodtgoerelse.htm eller hos SKAT på deres egen dejlige, til tider ret uoverskuelige side. |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)