Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel eller egen server til min portal?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Vi er ved at færddiggøre et større projekt, en portal med forum, blogs m.m. og som vi forventer der kommer en hel del trafik på. I den forbindelse er jeg allerede lidt bekymret, da jeg har bemærket at load tiden er alt for lang.

P.T. ligger portalen på Unoeuro's server og formentlig med et hav af andre hjemmeisider. For dels at forbedre loadtiden og dels for at forebygge evt. senere nedbrud grundet trafik, anbefaler min webmaster at portalen flyttes til en dedikeret server, hvor KUN vi ligger.

Dette har jeg så intet begreb om og vil derfor meget gerne bede om råd og anbefalinger. Kan man leje sig ind på webhoteller og få sin egen server og er det bare at "flytte"? Eller skal man selv arrangere sin egen server og så lægge den ud hos en host? Hvor ligger vi prismæssigt? Og hvem kan I anbefale som host med disse muligheder? Skal måske lige nævne at portalen ligger på en Joomla platform.

Hele dette setup skulle meget gerne være i orden når vi lige om lidt er klar på banen, så glæder mig til at høre hvad I har at sige :)

Mange hilsener

Charlotte

p.s. Desværre kan jeg ikke give jer link lige nu, men snart blir portalen lagt ind til beskydning :)

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 15:55

HAR DU EN ADRESSE ELLER IP?

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 16:07

Er du sikker på det er nødvendigt med en dedikeret server? Det er jo en rimelig dyr og voldsom løsning. Mon ikke du kan nøjes med lidt mindre? 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan både få din egen server og stille den i et datacenter, det kaldes så colocation

Eller du kan leje en server med trafik nødvendig software det kaldes så en Dedikeret server.

Du kan også starte ud med at leje dig ind på en Virtual server, som basalt arbejder som en alm. server men du deler selve hardwaren med andre.

Forskellen mellem det du har nu (webhotel) og en egen server, er at alle resourcerne står til rådighed kun for dig.

Prismæssigt ligger du (kommer an på udbyder og server hardware)mellem 300-uendelig mange kroner :) Det kommer an på hvor mange resourcer din side skal bruge/hvor mange besøgende du mener du får.

Start småt hvis det er en ny side, og sørg for du finder en udbyder der hurtigt kan hjælpe dig over på noget større when the shit hits the fan.

God vind :)

Markus

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:13

Rigtig mange steder kan du leje en såkaldt VPS (Som vi også tilbyder) - eller man kan leje dedikeret servere. Både 'managed' og 'unmanaged'. Hvad managed, og unmanaged indebærer fra host til host er forskelligt, men som regl, er unmanaged, at man selv skal stå for opdatering af serveren, opsætning osv.

Det kan klart anbefales at kende en der kan finde ud af at sætte serveren op for jer, og administrere den. Men kan klart anbefales med enten VPS eller Dedikeret server, da i har tildelt en god mængde ressourcer.

Og hvis det er større projekter, kan man ofte også tale prisen lidt ned.

Men det vil selvfølgelig være dyrer end et webhotel.

Prisen kommer også rigtig meget an på hvor i køber serveren, og hvor jeres 'kundekreds' er. Fordi hvis i har fleste kunder i USA, ville det klart kunne betale sig at købe amerikanske servere (hardware er billigt i US).

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 16:13

Næ jeg er overhovedet ikke sikker på jeg behøver min egen server, men forslaget kom fra min webmaster, som svar på at jeg var meget utilfreds med loadingtiden... kan årsagen være en anden? Og mener I det er ok at blive på Unoeuro?

C.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 16:18

Du har umiddelbart et par muligheder sådan som jeg lige kan læse det.
1. I kontakter Unoeuro og forligger dem situationen.
Er de reel nok vil de forhåbentlig tilbyde dig en større løsning.
Så vil de nok flytte de ting der skal flyttes såfremt det er den løsning du vælger.

2. I finder en anden løsning. En VPS løsning.
Det er ikke en rigtig server men en virtuel.
Den har lidt flere resourcer at gøre med. Og man kan selv konfigurere den som man har lyst.
Faktisk skal man selv konfigurer den.

3. Du finder en dedikeret løsning hos fx. hetzner.com
Der får du en hel server for dig selv, men du skal som i løsningsmodel nummer 2 også selv stå for alt hvad der hedder administration af serveren.
Her iblandt opsætning af database og webserver.

Prismæssigt er egen server noget dyrer end et webhotel.
En VPS er lidt billigere men stadigvæk på delt hardware. Dog kan det være nok afhængigt af mængden af trafik.

Men start med en VPS og en til at administere den. (Det kan være din webmaster måske kan det)
Det er et godt udgangspunkt til man når en vis mængde trafik.
Skal jeg være lidt mere specifik skal jeg vide noget mere om løsningen førend jeg kan give dig en fornuftig løsning. :-) 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 16:43

Hej Charlotte

Jeg vil ligeledes anbefale en VPS frem for en dedikeret server.

Hvis du ikke har nogen præferencer i forhold til hvor i EU serveren står, så har du mange gode og billige muligheder, især i Tyskland.

For mit eget vedkommende har det dog altid været afgørende (seo-mæssigt) at serveren fysisk står i Danmark. Jeg har i snart 10 år brugt FAB:IT's løsninger, se evt. vpsforce.eu - Dem kan jeg kun anbefale! Med en "Small Pro" kan jeg på nogle af mine sites komme helt ned på 0,25 sekund for en sideindlæsning.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 17:19

Hej Charlotte,

Dit site bliver ikke lagt ned af trafik fra første dag, men derfor kan der være flere gode grunde til at vælge en dedikeret server (eller VPS), hvis du har et højt ambitionsniveau. For dig som kunde er den største forskel på en VPS og en fysisk dedikeret server kapaciteten, men derudover er en VPS en virtuel dedikeret server. 

En dedikeret server giver dig et helt andet sikkerhedsniveau end et webhotel, hvilket gør det muligt at konfigurere den helt anderledes end et webhotel.

Du opnår en masse administrative fordele i forhold til test, staging og produktionssites som du kan opsætte og synkronisere helt eller delvis lige som du vil.

Du kan opnå signifikant lavere loadtider ved at installere en PHP binær cache og Varnis http accelerator. Hele databasen kan også caches i RAM.

Du kan få taget backup hver time, hvilket faktisk er meget relevant for et forum hvor der løbende generes indhold.

En dedikeret server kræver dog at din webmaster er fortrolig med Linux for at være i stand til at udnytte alle disse muligheder.

Når vi taler dedikeret server vil jeg dog stærkt anbefale dig at du holder dig fra de billige løsninger også selvom din webmaster er en superhelt. En dedikeret server skal monitoreres for oppetid og hackerangreb, vedligeholdes med opdateringer og så skal der selvfølgelig også tages backup. Disse ting er faktisk ikke en selvfølge og hvis ikke det er 100% i orden kan det være et helvede at have en dedikeret server.

Personligt ville jeg aldrig købe en VPS med mindre end 2 CPU kerne og 3GB RAM 

Jeg bruger selv Solido Hosting

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:47

jeg ville nok blive lige nu , dog vis er tæt ved Unoeuro trafik grænse ville jeg vælger en server til sin egen side 

vis er langsom lige nu og ikke særligt meget trafik kan det tit ikke hjælpe med en server i stedet for et webhotel så er det nok mere siden der skal kigges på , men det er svært at vide når man ikke ved hvilken hjemmeside det er,  om der er noget der kunne forbedres på siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)