Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BizzCamp - Et netværks- og iværksætterarrangement du ikke vil gå glip af

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 15:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lyst til lige at fortælle, at jeg er fuldkommen blown away over hvad jeg synes er en perlerække af foredragsholdere, i har booket til denne event. At det så foregår i Thailand hvor vejret viser sig fra den absolutte modsatte side af hvad det tilsvarende gør i Danmark i december og der er massage med i prisen hver dag, ja så skyndte jeg at tilmelde mig...Big Smile

Dog ikke kun for det gode vejr og den daglige massage, for jeg har svært ved at forestille mig bedre rammer for projektarbejde, uanset om man som mig vil drive forretning i Thailand eller om man vil gøre det på de mere hjemlige breddegrader. Havde i lavet sådan en event sidste gang jeg startede som selvstændig, ville jeg nok have været noget mere koncentreret da jeg lavede forretningsplan...Tongue Tied

Det er desuden for ganske nyligt gået op for mig, at man ikke betaler moms i Thailand. Ene og alene pga. det er jeg solgt, på trods af alle de mange andre åbenlyse fordele der for mig er ved at bo og arbejde i Thailand. Jeg nævner lidt i flæng:

  • Generelt billigere priser og arbejdskraft.
  • Overskud af D-vitaminer.
  • Mere venlighed end hvad jeg normalt oplever i DK og andre steder i verden (jeg elsker Danmark, men der er bare noget om snakken).
  • Skøn natur.

Og iøvrigt meget mere. 

Jeg glæder mig kort sagt rigtigt meget og håber på at komme til at netværke med en masse spændende iværksættere herude, og så selvfølgelig få slebet mit eget projekt knivskarpt i de optimale rammer i har fundet til os.

Vi ses i december!

Alt det bedste herfra, 

Johnny Nordentoft.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnny, 

Kan kun give dig ret omkring det du skriver om "rammerne" ved eventet - det bliver ikke meget bedre.

Og ja, der bliver helt sikkert rig mulighed for at finde nogle (læs: en masse) spændende personer at netværke med.

Ser frem til at hilse på dig. :) 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 06:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nordentoft:

Jeg har lyst til lige at fortælle, at jeg er fuldkommen blown away over hvad jeg synes er en perlerække af foredragsholdere, i har booket til denne event. At det så foregår i Thailand hvor vejret viser sig fra den absolutte modsatte side af hvad det tilsvarende gør i Danmark i december og der er massage med i prisen hver dag, ja så skyndte jeg at tilmelde mig...Big Smile

Dog ikke kun for det gode vejr og den daglige massage, for jeg har svært ved at forestille mig bedre rammer for projektarbejde, uanset om man som mig vil drive forretning i Thailand eller om man vil gøre det på de mere hjemlige breddegrader. Havde i lavet sådan en event sidste gang jeg startede som selvstændig, ville jeg nok have været noget mere koncentreret da jeg lavede forretningsplan...Tongue Tied

Det er desuden for ganske nyligt gået op for mig, at man ikke betaler moms i Thailand. Ene og alene pga. det er jeg solgt, på trods af alle de mange andre åbenlyse fordele der for mig er ved at bo og arbejde i Thailand. Jeg nævner lidt i flæng:

  • Generelt billigere priser og arbejdskraft.
  • Overskud af D-vitaminer.
  • Mere venlighed end hvad jeg normalt oplever i DK og andre steder i verden (jeg elsker Danmark, men der er bare noget om snakken).
  • Skøn natur.

Og iøvrigt meget mere. 

Jeg glæder mig kort sagt rigtigt meget og håber på at komme til at netværke med en masse spændende iværksættere herude, og så selvfølgelig få slebet mit eget projekt knivskarpt i de optimale rammer i har fundet til os.

Vi ses i december!

Alt det bedste herfra, 

Johnny Nordentoft.

Mange tak for de pæne ord Johnny YesParadiseWink

Vi må også sige, i al beskedenhed, at vi er vanvittig stolte over at vi har fået alle disse utrolig spændende foredragsholdere, til at komme og inspirere os og fortælle deres historie. Vi glæder os selv, mindst lige så meget som deltagerne, til at deltage på camp´en Smile

De bedste hilsner fra Jørgen 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

Off topic, og ked af at ødelægge dit gode humær, men hvorfor mener du, at man ikke har moms i Thailand? Jeg betaler moms hver måned.

Ligesom i Danmark er der dog en nedre grænse for, hvonår man skal momsregistreres, hvis man ikke behøver en arbejdstilladelse.

Korrekt, der er 0% moms på eksport af produkter og service, men resten er der 7% på.

Der er endda moms på hotelværelser.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 18:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:

Hej Johnny, 

Kan kun give dig ret omkring det du skriver om "rammerne" ved eventet - det bliver ikke meget bedre.

Og ja, der bliver helt sikkert rig mulighed for at finde nogle (læs: en masse) spændende personer at netværke med.

Ser frem til at hilse på dig. :) 

I lige måde, Kristian...Smile

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 18:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Linnet:
Mange tak for de pæne ord Johnny YesParadiseWink

Vi må også sige, i al beskedenhed, at vi er vanvittig stolte over at vi har fået alle disse utrolig spændende foredragsholdere, til at komme og inspirere os og fortælle deres historie. Vi glæder os selv, mindst lige så meget som deltagerne, til at deltage på camp´en Smile

De bedste hilsner fra Jørgen 

Jamen selvtak da Jørgen...Smile Jeg er ikke i tvivl om, at det bliver en oplevelser for os alle.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 18:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:

Hej Johnny,

Off topic, og ked af at ødelægge dit gode humær, men hvorfor mener du, at man ikke har moms i Thailand? Jeg betaler moms hver måned.

Ligesom i Danmark er der dog en nedre grænse for, hvonår man skal momsregistreres, hvis man ikke behøver en arbejdstilladelse.

Korrekt, der er 0% moms på eksport af produkter og service, men resten er der 7% på.

Der er endda moms på hotelværelser.

Hilsen, Robert

Hej Robert

Bare rolig, humøret er intakt stadigvæk...Smile Og der er altid plads til at blive klogere. Kommer du på BizzCamp selv? Så vil jeg nemlig rigtig gerne lære mere om den moms.

Mvh. Johnny

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

Nej, jeg kommer ikke, men det er ikke, fordi ikke jeg synes, at det er spændende.

Men jeg har drevet forretning i Thailand siden 2002, dog først 2005 som egen forretning. Jeg startede med Thailand i 1998, og jeg kom her første gang i 1980. Så i al beskedenhed, tror jeg, at jeg ved en del om virksomhed i Thailand.

Dertil kommer, at vi har masser af netværker i Bangkok, og at jeg nok er en smule for gammel til denne BizzCamp. Hvis nogle skulle modbevise mig om min alder, så kan jeg alligevel ikke forlade kontoret i Bangkok i så lang tid.

Jeg synes, at det er et spændende arrangement og har kun positivt at sige, men hvis jeg kunne tage fri, så ved jeg ikke, hvad jeg ville få ud af det. Hvis folk vil samarbejde med os, så har de allerede skrevet.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som ét godt koncept.. Jeg har hørt om noget ligende før, for ét par uger siden til foredrag i køge med Martin Thorborg. Der var der én kvinde der nævnte noget med samme koncept. Så vidt jeg husker kaldte hun det dog project getaway. Er det, det samme eller to forskellige?? 

Blev mere forvirret efter én hurtig søgning på google, hvor der kommer én engelsk side der hedder præcis det samme op. Og ét 2 år gammelt amino indlæg om project getawat hvor de også linker til den engelske.. Noget der ved noget om dette??

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 15:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at der er et andet lignende projekt der hedder Project Getaway (PG). Forskellen er, hvis jeg lige kort skal ridse den op, følgende:

- PG er et 4 ugers projekt, hvor BizzCamp kun løber over 2 uger. Vi mener ganske enkelt at det er de færreste, der vil kunne tage afsted i 4 uger.

- PG er for alle iværksættere fra hele verden, hvor BizzCamp kun er for danske iværksættere.

- Så vidt vi ved, har PG ikke foredragsholdere med på deres camp, hvor BizzzCamp jo har en hel række heraf.

- PG har ikke individuel business coaching, hvilket BizzCamp jo tilbyder alle deltagere


Der er sikkert også andre forskelle, der taler både for og imod begge projekter, men ikke et ondt ord om projekt Getaway. Det er også et super cool projekt. Faktisk afholdes det lige pt på Bali :o)

Dbh fra Jørgen 

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)