Hey, Jeg burde nok tjekke det her med en rådgiver inden for området, men det kunne jo være at der var nogle her med svaret klart uden videre :) Jeg bor i England, men vil sammen med 3 tidl. gode kollegaer sammensætte et investeringsselskab (i A/S form), men er i tvivl om hvordan jeg sammensætter det bedst. De virksomheder vi vil investere i er med størst sansynlighed baseret i DK. Hvem skal jeg lade eje mine 25% af investeringsselskabet? Der er flg muligheder: - Et holding ApS i DK - Et ltd i UK - Et llc i Delaware Min evt. gevinst/udbytte ved drift af investeringsselskabet ville aldrig blive brugt i DK, da jeg jo ikke har min gang der. Samtidigt kan det være langsigtede investeringer, så det er ikke sikkert at jeg ville trække nogle værdier ud mens jeg bor i UK. Vi overvejer at flytte til Asien om nogle år, og det ville sikkert først være på det tidspunkt at en evt. gevinst skal frigøres. Hvordan arrangerer jeg det bedst? Tak for input :) Ditlev |
Der er ikke skat på udbytte fra datterselskaber og salg af ejerandele efter 3 år i danske holdingselskaber. Skatten kommer først når pengene skal ud derfra.
Så du skal vel finde ud af hvor pengene kommer billigst ud og om udbytte og salg bliver beskattet i de andre lande.
Jeg vil tro DK har nogle fornuftige holding regler, der er jo mange udenlandske selskaber der lægger deres holding i DK.