Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google webmaster tool - Identiske metabeskrivelser mm.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Identiske metabeskrivelser samt identiske titeltags tror jeg er ved at blive et problem for mig.

Jeg har ca. 1000 sider listet på hver af identiske metabeskrivelser samt titeltags ud af ialt 4000 indekseret sider. Det er en shop med salg af produkter og har mange produkter i hver kategori. Kategorisiderne viser produkter på flere sider. Altså "Side 1, 2, 3... Alle"

Problemet er at google registrer samme meta beskrivelse og titel inde for hver kategoriside. Så alle siderne(1, 2, 3... Alle) har samme Meta beskrivelse og titel. Hvad kan man gøre ved dette? Er det et stort problem mht. placeringen i SERP?

En anden ting jeg har spekuleret over er den negative effekt fra de links uden i verden som linker til mig, men til en ugyldig URL adresse. Har det nogle negativ effekt, uanset antal?

En trejde ting jeg godt kunne tænke mig at drøfte er værdien af "Strukturerede data/schema" på en produktshop? Vil det give ekstra point i google, derved bedre søgeresultater? eller er det udelukkende for brugeres/kundes?

Glæder mig til at høre jeres kloge ord. :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

Får du ikke skrevet forskellige beskrivelser og titler til dine produkter? Det er vel en måde at eliminere de identiske beskrivelser på. Hvert produkt er vel forskelligt på en eller anden måde?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:38

Det liger et problem grundet paginering på gruppesider, Jesper.

Michael: Har du Canonical URL tag på dine pagineringer? Og rel=next / rel=prev tag?

Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 18:22

Hej Thomas,

Tak for dit indlægCanonical har jeg ikke. Vil sætte min programmør til den med det samme. Er der et sted jeg kan læse mere om  rel=next / rel=prev tags? For jeg har mange sider "af den samme side"

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:13

michaeljm:

Hej Thomas,

Tak for dit indlæg. Canonical har jeg ikke. Vil sætte min programmør til den med det samme. Er der et sted jeg kan læse mere om  rel=next / rel=prev tags? For jeg har mange sider "af den samme side"

Jeps - klik her og du har læsestof nok ;-)

Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 09:51

Great! Det vil jeg få sat op sammen med canonical. Findes der et tag til "View all"? eller benytter man kun rel canonical her?

Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 09:54
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)