Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med at hente excell ud fra Navision

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores navision har vi en excell eksport funktion.

Vi skulle lave en eksport af temmelig mange linier, så derfor fejlede den på antallet af eksporterede linier.

Nu har jeg så under indstillinger ændret således at Maks XML data er sat højrere, men nu kan jeg slet ikke lave et excell udtræk.

Før jeg ændrede i indstillinger var maks. XML data indstillet til <5000> nu er den sat til 10000 men hver gang jeg indsætter <> foran/ efter tallet fejler systemet. Jeg kan kun få lov at indtaste 10000.

Nogen der kan hjælpe??

Mvh. Anita

 

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anita,

Du skal ikke indsætte <>. Du skal bare skrive 10000.

I Navision betyder <> blot at det er en standard værdi. Altså <5000> betyder, at det er den opsætning Navision har fra starten.

Mvh

Hmj

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anita

Der er mange måder man kan lave en Excel export fra NAV. Præsic hvad fejlen hos dig afhængig af hvordan din eksport funktion er lavet. Det lyder dog lidt som om at det er en XMLPort du ændre i og at <5000> er den standardværdi der er for feltet.

Typisk betyder brugen af <> i et property felt at dette er default værdien, der er sat af systemet og ikke aktivt angivet af brugeren eller udvikleren. Dvs. denne værdi er "nedarvet" enten fra systemets standarder, eller fra en anden opsætning (på samme måde som et felt på en form nedarver feltets beskrivelse (caption)).

Så for at gøre en lang histore kort, så burde du normalt ikke behøve at sætte <> om det tal du angiver.

Men spørgsmålet er derfor: Virker det som det skal hvis du bare skriver 10000 og ikke <10000>?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Jeg har prøvet begge dele.

Antog også at der ikke skulle skrives <>... når vi trykker på vores excell export knap fremkommer dette

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke fortælle hvordan du laver dette eksport til Excel? Som skrevet så kan det gøres på mange forskellige måder og det kan være både standard funktioner og specialudviklet.

Evt. bare lave et lille skærmdump som ovenstående, men inde fra NAV.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da, her viser jeg vores top menu.

Eksport til excell sker når vi trykker på excell ikon - meget brugervenligt... kender ikke til funktionen der ligger i knappen

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anita

Jeg kan se på dette skærmbillede at du har trykket på Excel-knappen oppe i knap-panelet for oven på skærmen.

DEne fejl kommer når dine data indeholder nogle værdier som konflikter med den samlede brug af XML og excel, og kræver en ændring af din installation.

Hvis du er lidt teknisk, så står der en reference til en log-fil på din skærm - prøv at kigge på den.

Hvis ikke så vil jeg gerne hjælpe dig med at kigge på det i morgen.

Med venlig hilsen

Poul Lindholm Christiansen

plc@cmcs.dk / +45 4050 9306

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anita Nielsen:

Jo da, her viser jeg vores top menu.

Ok, det er den indbyggede XML Stylesheet funktion du anvender.

Formoder at du allerede har prøvet at lukke NAV og åbne den igen? Ellers prøv dette og prøv igen. Hvis det heller ikke virker, så bør du slette din *.ZUP fil (medfører en reset af disse og andre indstillinger).

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal I have. Ja restart er forsøgt uden held, men nu prøver vi det andet. Tak :o)

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Sletning af zup fil vil nok ikke virke.
Du skal have rettet noget i dit XML style-sheet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)