Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lyder min 'op-start-plan'?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg har længe tænkt på at starte en webshop op med tøj. Jeg har tænkt mig køre en bestemt stil, som jeg synes meget mangler i Danmark.

Jeg har overhovedet ingen erfaring med at starte noget op selv, derfor vil jeg fortælle om min plan til at starte med.

Jeg har fundet en masse tøj fra et par udenlandske hjemmesider som jeg godt kunne tænke mig der skal være i min webshop så min plan til at starte med er, at kontakte de hjemmesider og høre om de på længere sigt er interesserede i at jeg køber 'stort' ind ad gangen hos dem og så vi finder en god pris på det. Så kan jeg hvertfald få et lille indblik i hvad det kommer til at koste mig at få tøj hjem.

Min plan er så at starte med at købe tøjet hjem, men i starten måske bare en af hver 'model' og så bare i alle størrelserne..

Er godt klar over jeg også skal ha stablet hjemmesiden på benene, men det er heller ikke noget problem :)

Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på, eller noget jeg har glemt?

Hvordan lyder min start-idé?

Hilsen Sacha  

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:39

Hej Sacha

I første omgang, syntes jeg du skal kigge på en række punkter mere:

1. Målgruppen

2. Markedet herunder konkurrence og priser

3. Budget

4. Forretningsplan

5. Sikre dig at leverandør ikke lige pludselig sælger til DK til noget nær samme pris, som hvis man køber hos dig.

Det er svært at kommentere mængden du skal købe hjem, når vi ikke kender budgettet (syntes jeg).

Men ellers lyder det meget fornuftigt...du skal jo vide hvilke priser du kan købe til før du kan gøre meget andet.

Dbh. Martin

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 15:12

Hej Sacha. 

Jeg er faktisk enig i alle de ting Martin skriver. Ud og undersøge markedet, og så få lavet den rigtige start på det hele.

Det er efterhånden svært at finde en branche at starte op i, hvor der ikke er andre konkurrenter. Men konkurrence er sundt, og det gør man er nødt til at levere det bedste resultat til kunderne. Så klø på. Learn by doing, og henover stepperne. Det er den rigtige vej. :)

Simon Falentin Olesen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)