Hej. Vil ha sendt en del mindre pakker/forsendelser fra Kina som koster under 80 kr alt i alt, så slipper jeg for importgebyret fra post danmark og importmoms og told på samme tidspunkt.. Nogen gange fra samme sælger (hvert enkelt forsendelse har sin egen faktura)
Hvordan er det med de vare, som du henter hjem fra Kina der koster under de 80 kr.. Kan det bogføres? Er der fare for at vis jeg har mange små faktura fra samme sælger til under 80 kr at jeg skal betale told osv. senere???
Skal jeg alligevel betale told og import moms senere hen eller hvordan hænger det sammen??
Er det varens reelle værdi som koster 80 kr eller er den sat ned i værdi for at ramme de 80 kr?
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
hej du skal have en import godkendelse fra skat og så så skal du stadig væk betale told og moms vil anbefale dig at du får noget der hedder skat sikringsgarenti (mener det hedder sådan) så skal du nemlig kun betale tolden og så betaler du momsen over dit moms regnskab hvis ikke du får dette skal du både betale told og moms før du får udleveret pakker og det er et meget stor arbejde at få udleveret pakker hvis ikke du har det held og lykke (vil anbefale dig at læse godt og grundigt på det da dte godt kan være noget kompleks)
hej du skal have en import godkendelse fra skat og så så skal du stadig væk betale told og moms vil anbefale dig at du får noget der hedder skat sikringsgarenti (mener det hedder sådan) så skal du nemlig kun betale tolden og så betaler du momsen over dit moms regnskab hvis ikke du får dette skal du både betale told og moms før du får udleveret pakker og det er et meget stor arbejde at få udleveret pakker hvis ikke du har det held og lykke (vil anbefale dig at læse godt og grundigt på det da det godt kan være noget kompleks)
Og ja hvis du får flere pakker til 79 kr fra samme leverandør, kan (og skal vel) told lægge dem sammen, da det er en omgåelse Du må da også få dyr fragt med mange små pakker