Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stoftryk i små mængder tæt på Danmark?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

For nylig skrev jeg en tråd herinde omkring stoftryk fra et amerikansk firma der hedder Spoonflower, som laver tekstiltryk helt ned i et styks mængder (inkjet tryk er det vist), http://www.amino.dk/forums/t/172662.aspx.

Nu faldt det mig så lige ind at det kunne være meget interessant at vide om der findes lignende virksomheder tættere på Danmark, for eksempel i Polen, Estland eller lign.?

Da tekstilet skal bruges til børn skal produktionen være forsvarlig, hvilket for eksesmpel Spoonflowers er ifølge deres side.

--

Digital textile printers are large-format inkjet printers specially modified to run fabric. Unlike conventional textile manufacturing, digital printing entails very little waste of fabric, ink, water or electricity. Spoonflower prints using eco-friendly, water-based pigment inks on natural fiber textiles. No additional chemicals are used in the printing or preparation process.

http://www.spoonflower.com/about

--

Dernæst er det som sagt vigtigt for mig at jeg kan bestille tryk i meget små mængder, frem for at jeg skal ligge en minimumsordre på 500 tryk eller opefter.

Hos Spoonflower betaler jeg ca. 20 dollars (115 kr.) per enkelttryk jeg bestiller, og hvis jeg bestiller 25 tryk får jeg det til 16 dollars (92 kr.) per tryk.

Det er selvfølgelig meget mere end hvad man ville skulle give ude i østen for eksempel ved et større oplag, men jeg har ikke økonomien til at starte en kæmpe produktion op, og derfor er jeg "ok" med at måtte betale mere per tryk, imod at jeg så ikke brænder inde med store mængder eller skal ud og belåne mig selv til op over begge ører for at kører dette projekt.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:00
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Skrevet kl. 13:15

Hej Hans,

Tak for svar, jeg ringer og tager en snak med dem senere i dag.

Jeg håber dog også at kunne finde et par kandidater uden for Danmark (men tæt på), da jeg antager at omkostningerne her i Danmark er i hvert fald lige så høje som i USA hvor Spoonflower ligger.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Tilmeldt 4. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:47

Hej Lars, jeg skal selv til at bestille nogle forskellige tekstiler over fra spoonflower. Jeg har og et problem med at få printet til at passe, har du nogen erfaring med at få lavet custom fabric derovre fra, vil jeg gerne vide hvordan man gør. :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Skrevet kl. 10:51

Hej madebyme,

Tja, altså det kommer nok lidt an på hvad dit problem er, men jeg brugte selv ret lang tid på at sætte mig ind i deres krav til upload af mønstre da de dynebetræk jeg har fået lavet består af et enkelt motiv henover hele dynen, så det er ret vigtigt at de passer fuldstændig.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:12

Jeg vil mene, at du skal tilegne dig en større forståelsen for trykkemetoder..

Det er netop opstarten, der er klart den største omkostning. Så de småpenge du vil kunne spare i Polen eller lignende, vil blive ædt op af fragten. 

Når vi taler små bestillinger, så spilder du din tid. Som hovedregel vil de dygtige producenter ikke levere i større mængder, så ender du med succes, da vil du ofte løbe ind i problemer med kapaciteten.

Tilmeldt 4. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil lave t-shirts og det skal også være enkelttryk. Så det er et omridse at t-shirten på et firkanten stykke stof og så klipper jeg det til efter og syer det sammen. problemet er bare at eg ikke kan finde ud af at få de rigtig mål når jeg skal bestille det der inde fra. Kender du et sted hvor man kan læse om det eller noget?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)