Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af diverse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg prøver at hjælpe en ven med bogføring og regnskab, men er løbet ind i en udfordring. Han er anlægsgartner og benytter sig jo derfor af både handsker og andre mindre materialer i sit arbejde - jeg synes dog ikke det kan regnskabsføres under direkte omkostninger selvom det kan henføres under produktion af serviceydelser (det er jo ikke materiale til produktionen) - men hvad er det så? Håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak for hjælpen....
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg tror nok, at jeg ville vælge at oprette en særskilt konto til - under andre produktionsomkostninger

 

Opsætning skulle så gerne blive

 

Omsætning

- Variable produktionsomkostninger


- Andre produktionsomkostninger

= Dækningsbidrag

 

Det var da en mulighed

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Skatte mæssigt kan det i en enmands virksonhed være meget svært at fratrække den slags ting, du er anderledes stillet hvis der er bare en ansat, så kan du lave en post der hedder arbejdstøj, og have alle den slags udgifter samlet.

Normalt kan arbejdshandsker, sikkerhedsfodtøj og andet sikkerheds udstyr godt blive godkendt til en mands virksomhed..for nem edens skyld kalder jeg altid ting hvad det er , og vil oprette en post der hedder sikkerheds udstyr, jeg vil ligledes have den sammen med andre løn udgifter således at alt hvad der er nødvendige udgifter til personale incl ejer er sammen...ligesom jeg altid har alle administrations omkostninger  for sig: kontoartikler, tlf, lokal omkostniger, edb udstyr,

 

hvis det var til nogen hjælp

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan oprette en konto der hedder hjælpematerialer
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)