Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SEO

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Masterinseo:
Nej Content kan slet ikke gøre nok. Uden linkbuilding aner Google slet ikke du eksistere. JA priserne i branchen svinger meget.

Det er faktisk ikke korrekt. Google kan sagtens indeksere en side der ikke har et eneste link eller social share. Så vidt jeg husker sker det på baggrund af surf med Chrome eller browser med Google toolbar. Men jeg har flere gange fået sider indekset uden links eller social shares.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:12

Palermo:
Nogen siger linkbuilding er mega vigtigt andre siger at content er det eneste der tæller.

Ingen af dem har ret, både linkbuilding og optimering af dit content er vigtige komponenter i SEO-arbejdet. Ligesom en lang række andre faktorer har de indflydelse på din ranking.

Hvad der er det rigtige for dig, er der ingen der kan sige noget fornuftigt om (selvom de prøver) før de har lavet en analyse af dit site.

Palermo:
Er der nogen der kan anbefale nogen som de har gode erfaringer med?

I denne tråd er der en række anbefalinger af SEO-folk, prøv at tage et kig på den:
http://www.amino.dk/forums/t/161357.aspx#1089667 

/Brian

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:18

Brian Reinhold Jensen:

Palermo:
Nogen siger linkbuilding er mega vigtigt andre siger at content er det eneste der tæller.

Ingen af dem har ret

Det forstår jeg ikke "linkbuilding er mega vigtigt" < dette er ikke korrekt? I så fald vil jeg da gerne se hvordan du skaffer dine resultater på søgemaskinerne :) 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:25

Joakim Kruse:

Brian Reinhold Jensen:

Palermo:

Ingen af dem har ret

Det forstår jeg ikke "linkbuilding er mega vigtigt" < dette er ikke korrekt? I så fald vil jeg da gerne se hvordan du skaffer dine resultater på søgemaskinerne :) 

Han siger jo at begge ting er vigtigt og at det ikke kun er 1 af delene der er vigtigt. "Ingen af dem har ret, både linkbuilding og optimering af dit content er vigtige komponenter i SEO-arbejdet. Ligesom en lang række andre faktorer har de indflydelse på din ranking."

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 11:27

Det er selvfølgelig både rigtigt og forkert :) 

Det er forkert at sige at ingen af dem har ret, da én af dem faktisk har ret?

Men klart, der kommer selvfølgelig en forklaring bagefter.. 

var bestemt heller ikke et surt opstød eller noget, vil bare lige sikre mig at det står sort på hvidt at Linkbuilding er mega vigtigt. 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:30

Joakim Kruse:

Det han nok bare prøver at sige er at det er mere kompliceret end som så.

Jeg er selv i gang med et lille forsøg omkring en brancheportal indenfor en større niche. Der er oprettet 38 kategorier med tilhørende produkter. Der er rigtigt gode velskrevne tekster på alting, og der er næsten ingen linkbuilding lavet. Her efter første måned ligger vi på 1500 besøgende og tallet er stigende næsten hver dag.

Linkbuilding er bestemt en meget vigtig rankingfaktor, men der er bare nogen som påstår det er nødvendigt for at få besøgende fra Google, hvilket ikke passer.

Her er et andet eksempel fra min Google+

https://plus.google.com/116694265104513291223/posts/G4uB63x2zay

Her taler vi om en side uden nogen som helst backlinks overhovedet.

Så ja backlinks er en vigtig rankingfaktor, men min egen test og linket til Google+ viser tydeligt at diskussionen er mere kompliceret end som så. Man kan sagtens få masser af besøgende fra Google helt uden backlinks, men det kommer an på flere ting.

Når jeg laver SEO (og ikke lige tester) er det altid med backlinks, da dette er en kraftfuld rankingfaktor, men man skal bare ikke glemme at det er muligt at få masser af besøgende uden. Der hvor tingene begynder at spille, når man bruger metoderne til at skaffe besøgende uden backlinks og så krydrer det med backlinks. Det betyder ranking på både gode keywords og en MASSE longtails.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:35

Jep, men i den kontekst de står i, så forstår jeg det der bliver skrevet som at det er det ene eller det andet folk siger er vigtigt, og efter min bedste overbevisning er der ikke noget der hedder enten eller. begge dele er utrolig vigtige da vejen til sejr ellers vil blive lang.

Men ja Linkbuilding er mega vigtigt, men dermed ikke sagt at content er en by i rusland :)

Det var nu heller ikke taget som et surt opstød, det lignede bare ikke at du havde set at han faktisk skrev hvorfor de ikke havde ret.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 11:35

Hej Thomas

Helt klart - du ved jo godt jeg er enig :)

Men samtiddig er jeg også stor linkbuilding fan.. Man kan selvfølgelig få en masse trafik fra Google ved hjælp af rent indhold og en godt optimeret side (det er mine artikeldatabaser et godt eksempel på). 

Der er mange aspekter som du skriver, men jeg vil da påstå at linkbuilding ligger helt i toppen af det man som SEO mand arbejder med, hvilket også synliggøre at det er "mega vigtigt". 

Anyways - back to work :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Joakim Kruse:

Hej Joakim,

Jeg tror nu nok du forstår mig :-)

Min pointe er at der ikke er nogen der kan sige det linkbuilding er det han mangler, før det er undersøgt.

Så sent som i sidste måned, oplevede jeg en kunde der "bevidstløst" købte linkbuilding, det var nemlig det hans SEO-mand fortalte der skulle til. (Han lavede udelukkende linkbuilding og kaldte det for en SEO-løsning.)

Problemet var så at han aldrig rankede på noget som helst - det fik vi dog løst ved at fjerne noindex fra hans sider, sætte www/non-www redirects op og fjerne hans disallow i robots.txt. Han kunne have linkbuildet herfra og til evigheden, uden resultat. Så for ham var linkbuilding ikke "mega-vigtigt" i situationen.

Håber min pointe er klar nu :-)

/Brian

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:11

Thomas Frost:

Masterinseo:
Nej Content kan slet ikke gøre nok. Uden linkbuilding aner Google slet ikke du eksistere. JA priserne i branchen svinger meget.

Det er faktisk ikke korrekt. Google kan sagtens indeksere en side der ikke har et eneste link eller social share. Så vidt jeg husker sker det på baggrund af surf med Chrome eller browser med Google toolbar. Men jeg har flere gange fået sider indekset uden links eller social shares.

Så du påstår at alt på nettet er indekseret?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)