Jeg har et CVR-nummer, og er importregistreret med toldkredit.
Nu skal jeg så importere varer for 6000kr. hjem med Fedex. Hvordan gør jeg lige det?
Jeg har før importeret med LEMAN som søfragt, og der var det super let. Der fik jeg bare leveret varerne, og så havde de opgivet told til SKAT, som jeg fik et girokort fra en måned efter levering.
Moms betalte jeg ikke noget af. Jeg satte det på som udgående og indgående moms i regnskabet så det gik i 0.
Men det lyder som om Fedex gør det anderledes.
Der skal jeg både betale moms og told. Hvad gør jeg så i regnskabet? Så kan jeg jo kun sætte moms på i udgående. For jeg HAR jo betalt momsen, og skal derfor trække den fra i regnskabet.
Proceduren er fuldstændig den samme som da du brugte Lehman. FedeX vil normal infortolde varen for dig og så får du en toldopkrævning fra SKAT sidst på måneden. Opkræver fedeX tolden og moms fra dig er det nok fordi de ikke er klar over at du er importør registreret! Så du bør kontakte dem så de kan rette fejlen.
Der skal jeg både betale moms og told. Hvad gør jeg så i regnskabet? Så kan jeg jo kun sætte moms på i udgående. For jeg HAR jo betalt momsen, og skal derfor trække den fra i regnskabet.
Momsen kan stadig trækkes fra i dit regnskab. Importmomsen er betalt og angivet af FedEx, så du skal kun indberette købsmoms, som du dermed får udbetalt fra SKAT.