Jeg håber der er nogen som kan forklare mig hvordan Google Adwords kvalitetsscore virker?
Jeg har et produkt, en proptrækker som på samme keyword score 6 ud af 10. Men laver jeg en stavefejl, og tager keywordet "proptræker" så får mit produkt 10. Jeg har naturligvis ingen stavefejl (skulle jeg mene) på min produktside, hvorfor jeg ikke kan se hvordan logikken i at den får en højere score.
Kan i forstå det? Og evt. endnu bedre forklare mig hvad man kan gøre, så jeg på det rigtige søgeord får en bedre score end 6?
Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk
Typisk har det noget at gøre med historikken og konkurrencen på søgeordet. I og med færrere annoncører vil annoncører direkte på proptræker, så vil det blive lettere at få et bedre kvalitetsresultat. Det hænger dog ikke 100% sådan sammen.
Det har også noget at gøre med din historik. I og med meget få mennesker vil søge på ordet proptræker, så har din konto nok ikke fået meget historik (CTR) på søgeordet. I det tilfælde, så kigger Google nærmere på landingsside og annoncerelevans. Google kan godt se, at ordene proptrækker og proptræker er meget ens og dermed får du stadig "point" for at have ordet proptrækker på din landingsside.
Når du begynder at få klik og visninger på ordet proptræker, så vil du typisk falde i kvalitetsresultat igen, da den faktisk kvalitet af søgeordet i relevans til din annonce/hjemmesider kommer frem igennem bl.a. CTR. Dette kan tage lang tid eller ske over night.
Det er en helt ny kampagne, og har i forvejen ikke nogen historik. Men var ikke lige klar over at kvalitetsscoren kunne ændre sig - jeg så bare at den var meget forskellige, og især de ord som jeg umiddelbart ikke havde optimeret til - var dem der var bedst i score.
Takker for info og tjekker lige den anden tråd ud :)
Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk