Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eovendo

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt over Eovendo idag. Spændene koncept, men forstår bare ikke hvordan det kan være helt lovligt? Det er vel firmaets ansvar uanset hvad at indeberette skat af medarbejdernes løn. Der er vel en grund til at de store online analyseinstitutter bruger virtuelle penge, i form af point. Altså de fleste analyse firmaer havde vel valgt den løsning hvis det var lovligt?

Det er ikke for at være negativ. Ønsker dem alt held og lykke med projektet, men kan bare ikke se hvordan det er lovligt ? 

Første Affiliate side http://www.skotrends.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:05

Man skal ved oprettelse ikke oplyse sit CPR-nr., så måske har du ret...

Fra Værløse
Tilmeldt 12. Aug 12
Skrevet kl. 20:08

Tvivler på at deres lønsystem eller hvad sådan et hedder kan klare så mange medarbejdere. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:12
Måske betaler de en gaveafgift af de beløb, som de udbetaler. Det er PWC, som er deres revisor, så der burde være styr på det.
Fra Værløse
Tilmeldt 12. Aug 12
Skrevet kl. 20:17

Tjaa du har vel nok ret. Synes nu bare det virker underligt, fordi alle analyseinstitutter havde vel gjort det hvis det var lovligt tænker jeg? Har set der har været et andet indlæg hvor stifteren af Eovendo skriver at det er medarbejdernes eget ansvar at oplyse det til SKAT?

Må man virkelig godt smide ansvaret over på medarbejderne? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22

Nej det må man ikke. Som arbejdsgiver er man forpligtet til at opgive løn, honorar o.l. direkte i skatteindberetnger og at det er FINT revisorfirma er ikke i sig selv noget der overbeviser mig, selv de store KAN være rodet ind i noget snavs, ofte fordi ledelsen ikke har gennemskuet det hos revisionen
Det lyder mystisk at det er medarbejderens eget ansvar at opgive det til skat, for at sige det mildt
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det må man ikke. Som arbejdsgiver er man forpligtet til at opgive løn, honorar o.l. direkte i skatteindberetnger og at det er FINT revisorfirma er ikke i sig selv noget der overbeviser mig, selv de store KAN være rodet ind i noget snavs, ofte fordi ledelsen ikke har gennemskuet det hos revisionen
Det lyder mystisk at det er medarbejderens eget ansvar at opgive det til skat, for at sige det mildt
Vh

Skulle lige til at nævne hvordan KPMG, da helt sikkert havde fuldstændig kontrol med det der skete hos IT Factories Wink

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11

Cef:
Skulle lige til at nævne hvordan KPMG, da helt sikkert havde fuldstændig kontrol med det der skete hos IT Factories Wink

Ja den og flere andre havde jeg faktisk i tankerne - tosset nok falder selv de store jo i, og hovensagen er jo ofte en manglende praksis der koordinerer god moral med korrekt revision  Stick out tongue

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:13

Så vidt jeg husker - og med mindre tingene er lavet om - kan man jo optjene en B-indkomst, hvilket er alle beløb, som ikke stammer fra din hoved-arbejdsgiver.

Den kan godt blive udbetalt som en bruttoløn, hvor man selv skal afregne skatten.

Det sker jo også med de "gevinster" som bliver udloddet af de forskellige survey-affiliates. Her kan man "vinde" 50.000,- kr, men når man læser betingelserne, kan man læse at man af de 50.000,- skal afregne skat af beløbet.

Så længe der ikke er tale om en fast udbetaling, der sker med faste intervaller, kan arrangementet godt køre som hos eovendo.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Værløse
Tilmeldt 12. Aug 12
Skrevet kl. 23:21

Tjaa men er det ikke fordi de survey-affiliates sites, som giver gevinsterne er bosat uden fra danmark?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)