Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af firma.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle her :-) 
Først og fremmest så er jeg ny her på sitet.
Jeg vil gerne starte virksomhed sammen med min lillebror. Vi har planlagt alt omkring det og har fundet navn og logo. Det hele (synes vi).
Min lillebror er ved at uddanne sig til datamatiker og er uddannede Web-integrator. Jeg selv er igang med at uddanne mig Web-integrator. Så vi vil gerne starte et lille webbureau ham og mig. 

Og nu kommer vores problem så..
Vi har siddet og læst utallige indlæg omkring at starte firma. Og vi er kommet der til hvor vi ikke synes vi kan finde noget som giver svar på vores spørgsmål. Vi har købt vores webhotel til hjemmesiden - og det er stort set vores eneste udgift. Vi har nemlig alt hvad vi skal bruge.

Er der nogle udgifter ved at registere sig som firma?

og hvor gør man det henne?

jeg beklager hvis jeg har overset nogle indlæg eller hjemmesider.

Mvh Den forvirrende webdesigner. 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Allan,

Nu siger du, at I vil stifte et firma - Jeg går ud fra, du kender forskellen på et firma og et selskab i så fald?

At starte et firma koster intet og kan gøres online på Webreg.dk, hvilket er Erhvervs- og Selskabsstyrelsens portal. Dét firma I skal starte som to personer skal i givet fald være et I/S (interessantskab). Det er praktisk taget et interessentskab for to personer.

At registrere et I/S gør I blot online og det koster ingenting. Hverken i stiftelse eller i løbende udgifter. 

At stifte et selskab gøres fra samme webportal, men dette koster et gebyr på nogle hundrede kroner. I jeres situation ville det dog give glimrende mening blot at oprette en virksomhed som et I/S.

Jeg håber, det svarede på spørgsmålet? :-)

Ellers spørger I bare ind!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Halfdan TImm har beskrevet hvordan I kan komme i gang med med I/S og hvis I vælger den

ramme om jeres virksomhed, skal I huske at skrive og underskrive en ret grundigt gennemtænkt

a-f-t-a-l-e- om hvordan I fordeler pligter og ansvar og kompetencer mellem jer - en såkaldt

interessentskabsaftale - og navnlig hvordan I forholder jeg hvis een af jer vil ud af

virksomheden og hvis I begge vil ophøre med virksomheden - og det allervigtigste, hvem og

hvordan I hæfter over for långivere, kreditorer og SKAT f.x.

Hvis sådan en aftale ikke er etableret kan det være dyrt og smertefuldt ar få skilt tingene

ad, hvis/når I bliver uenige.

Mange af de problemer I kan stå med, vil som regel blive løst hvis I opretter fx et ApS og

den rådgiver der bistår jer, tænker sig om når høn skriver vedtægten og ejeraftalen mellem

jer.

hæfter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)