Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fidusen i at vælge MIG som leverandør?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 04:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!
Jeg har et spørgsmål jeg har gået og tænkt over et stykke tid efterhånden.
Lad os sige at jeg har et produkt jeg gerne vil importere fra Tyskland. Dette er et fødevareprodukt, som ville skulle sælges i Føtex og andre supermarkeder.

Hvis jeg så gik ned til Føtex med dette produkt og spurgte om de ville være interesserede i at sælge det, hvad ville fidusen så være for dem i at købe det igennem mig, og ikke bare selv gå direkte til producenten som producerer det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

At du har en ekslusiv kontrakt på at det kun er dig der må forhandle det i dk, eller at du kan tilbyde dem bedre leveringsbetingelser end hvis de selv skulle lave en aftale. 

Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så pointen er at få en aftale med producenten, som gør at kun jeg kan sælge det i DK?

Hvordan skulle det være muligt at tilbyde bedre leveringsbetingelser?

Mange tak for dit svar, btw :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke leverer anden værdi end at agere mellemmand og derved forøge deres indkøbspris og profit tror jeg ikke der er nogen fidus i at vælge DIG som leverandør.

Når du ikke har fortalt hvordan du har tænkt dig at tilføre produktet værdi, så kan jeg kun se minuser set fra Føtex's vinkel:

  • Mindre leveringssikkerhed (en eller anden gut der kommer nede fra gaden, kontra en stor tysk producent)
  • Mindre mulighed for at tilpasning af produkt
  • Højere pris

Hvis du selv har gjort dig nogle tanker kan vi måske hjælpe dig med at tænke dem igennem så du undgår at blive taget med bukserne nede af en skrap indkøbschef.

Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Svært at sige hvordan jeg vil tilføre produktet værdi, når det er et færdigproduceret produkt der er i tanke? Det eneste der er aktuelt er at produktet ikke føres i danske butikker.

Har også et andet spørgsmål - mere et hypotetisk et, men here goes: Lad os antage at jeg gerne ville skabe mit eget produkt - f.eks. et fødevare produkt. Hvordan skulle man gribe sådan en sag an?

Ved godt det er et lidt kringlet spørgsmål måske - var mere bare for at høre om nogen vidste noget :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)