Det er altid super svært at finde den rigtige pris. I nogen brancher ganger man med 2 andre steder er det en procent del. Du skal se på hvad du selv synes du vil have for den og ikke så meget på hvad slutbrugeren vil give (hvis du er grossist). Det der er vigtigt for dig, er at ramme den pris der gør, at du kaster dine produkter ud over disken. Det er god business at sælge mange produkter til mindre fortjeneste end at sælge få til en høj :-)
Prøv dig frem, snak med sælgeren om hvad den kan bære..
Jo, det kan du godt, men hvorfor ikke prøve at lave et "testsalg" se hvad forbrugerne vil betale for den, så kan du og sælgeren finde en løsning eftf. Det er vigtigt, at sælgeren tjener bunker af penge på dine produkter, for så er han motiveret til at sælge dem, går han kold, sidder du tilbage med det hele.
Det kan være svært at finde markedsprisen. Jeg eksperimenterer af og til selv, da nogle af de ting vi sælger, ikke kan fås andre steder i Danmark, eller meget få steder. Der er flere muligheder. Du kan prøve at finde lignende varer ved f.eks at søge på smykker på en søgemaskine, gå ind og finde lignende smykker, og find ud fra detail salgsprisen en god pris du kan sælge dem til engros. Det er en super hård branche den med smykker, men det lyder til du har fået et billigt parti :) Men det er ikke lige meget hvad det er for smykker. Hvis det ikke er in eller moderne, er det lige meget hvor billigt det er. Så skal der held til at komme af med det uanset prisen. En anden mulighed kunne være at oprette en top auktion på et af auktionshusene, simpelthen for at se hvad markedsprisen ca. er. Men det skal gøres et par gange, ellers kan man ikke regne med prisen.
De omtalte varer anskaffer jeg til lidt over 1 kr. pr stk. når tolden er bestukket.
Jeg har set noget stort set magen til.. samme materialer og stort set samme udseende, solgt på strøget til 65 kr. fra en af de lovlige boder på gammeltorv.
Hvad ville i sælge dem videre til en forhandler for? Jeg har selv tænkt på omkr. 20 kr.
Direkte videresalg til kunden skulle selvfølgelig ligge i omegnen af de 65. Men nok nærmere 40-50 kr.
De omtalte varer anskaffer jeg til lidt over 1 kr. pr stk. når tolden er bestukket.
Jeg har set noget stort set magen til.. samme materialer og stort set samme udseende, solgt på strøget til 65 kr. fra en af de lovlige boder på gammeltorv.
Hvad ville i sælge dem videre til en forhandler for? Jeg har selv tænkt på omkr. 20 kr.
Direkte videresalg til kunden skulle selvfølgelig ligge i omegnen af de 65. Men nok nærmere 40-50 kr.
Hvordan ville i gøre det?
Du skal regne med, at b2c sælgeren skal kunne gange sin indkøbsprisen med min. 2.5 før han har sin udsalgspris inkl. moms. Dvs. skal smykket sælges for 49 kr. hos gadesælgeren skal din salgspris være på max. 19.60 kr. og det passer meget godt med de 20 kr. som du selv har tænkt på. Med venlig hilsen.