Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er en ung handels-studerende, med planer om at opstarte mit eget bogføringsfirma.

Klientelet skal bestå af mindre virksomheder (f.eks. frisører, mindre forretninger, og lign.), jeg har flere års erfaring indenfor bogføring (da jeg har arbejdet på et revisionskontor og i en handels virksomhed som selvlært bogfører).

Jeg er i tvivl om hvilket bogføringsprogram jeg skal bruge, og hælder mest til C5 da jeg er 100% sikker på at programmet er up-to-date og har alle features.
Kom gerne med andre forslag til bogføringsprogram, og vil meget gerne vide hvor jeg kan købe C5 (eller leje).

Derudover vil jeg meget gerne have lavet et flot logo, og hvis der er nogle der er skarpe på den front, må i meget gerne henvende jer! Endvidere leder jeg også efter et godt sted at få lavet visitkort (VistaPrint er selvfølgelig en mulighed).

Til sidst, men ikke mindst leder jeg også efter et godt tilbud på en PC (bærbar) udelukkende til arbejdsbrug - ikke brugt, men hvis der er nogen der kender et godt sted at anskaffe sådan noget lytter jeg gerne!

To spørgsmål mere: Skal man have en outlook-mail (i mine øjne virker det mere seriøst) eller er en gmail (f.eks.) godt nok?

Er en hjemmeside overflødig? (Facebook-side vil jeg lave).

På forhånd tak

Med venlige hilsner

Malthe Riegels

PS. Andre råd, er mere end velkomne!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:06

Der findes adskillige gode bogføringsprogrammer på markedet, fx. C5, som også findes i en webudgave vha. Office 360, e-conomic og summasumarum er nok tre af de mest anvendte. Google det og undersøg programmernes muligheder i forhold til dine kunders behov. C5 er nok blandt de dyrere løsninger her.

Check edbpriser for at finde en god pc. Bogføringsprogrammerne tager jo ikke de vilde systemkrav, så det kan jo klares billigt, alt afhængigt af dine ønsker til design mv.

Se evt det 'nye' hotmail, hvor du kan få en gratis @outlook.com email. Bruger det selv og det fungere rigtig godt :)

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:09

Hvis du mangler hjælp til at lave div. Regnskaber - hjælper jeg gerne :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:21

Husk regnskaber skal indberettes elektronisk fremover, så et decideret regnskabsprogram skal kunne håndtere dette (gælder for alle b/c selskaber)

Statsautoriseret revisor - København

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:58

Hvis du skal have C5 kan jeg anbefale en hosted løsning hvor du forbinder din skærm, tastatur, printer og de nødvendige lokale mapper til serveren og bogfører, og så lader et firma håndtere c5 installationen og opdateringer m.v.

Inventio IT tilbyder bl.a. denne service (og der er mange andre udbydere også). Det er faktisk slet ikke så dyrt. Jeg kender ikke de andre udbydere, men har blot stiftet bekendtskab med Inventio og dannet mig et rigtig godt indtryk af en virksomhed der behandler kunderne rigtig pænt. Jeg har selv valgt at bruge e-conomic som primært system i min bogføringsvirksomhed. Da jeg bruger linux føler jeg mig lidt bedre stillet ifht integrationsmuligheder end i c5.

Om en hjemmeside er overflødig kommer jo an på hvordan du regner med at finde kunder. Der er f.eks. en del bogholdere der ringer ud, - og jeg har faktisk kontakt til en dygtig ung mand med telemarketingdrømme som gerne vil i gang med at sælge bogføring. Jeg er bare ikke sikker på at jeg har kapacitet til at sælge de opgaver som han potentielt kan sælge.

Fordelen ved at ringe ud er man selv vælger sine kunder, og at man selv bestemmer den hastighed man ønsker kundeskaren skal vokse i. Der er dog nogen kunder som ikke vil handle med dig hvis du ikke har en hjemmeside, og/eller hvis du virker for nystartet iøvrigt.

Vistaprint er godt til visitkort, og nok noget af det nemmeste, så det kan jeg varmt anbefale. Hvis du altså har brug for visitkort. Måske er det bare spild af døde træer?

Hvad PC angår anbefaler jeg dig en professionel IBM/Lenovo maskine. En toshiba eller en acer eller andre discountmærker holder sjældent meget længere end til udløbet af reklamationsretten, mens en IBM/Lenovo notebook ofte holder til den er obsolete.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:00

Held og lykke med dit projekt.

Tilmeldt 18. Jan 11
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 18:10

Cef:

Der findes adskillige gode bogføringsprogrammer på markedet, fx. C5, som også findes i en webudgave vha. Office 360, e-conomic og summasumarum er nok tre af de mest anvendte. Google det og undersøg programmernes muligheder i forhold til dine kunders behov. C5 er nok blandt de dyrere løsninger her.

Check edbpriser for at finde en god pc. Bogføringsprogrammerne tager jo ikke de vilde systemkrav, så det kan jo klares billigt, alt afhængigt af dine ønsker til design mv.

Se evt det 'nye' hotmail, hvor du kan få en gratis @outlook.com email. Bruger det selv og det fungere rigtig godt :)

Hej Cef,

Ved du hvad C5 koster? Og måske endda i forhold til de andre systemer.

Jeg har fundet den her computer, synes selv den virker god og hurtig (og holdbar, formentlig) til bogføring - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/976234/HP-Pavilion-g62010eo.html

Jeg vil dog generelt (formentlig kun) beskæftige mig med firmaer der er i regnskabsklasse A (både fordi det er en slags deltids/studie job fra min side og fordi jeg ikke synes at jeg selv har nok erfaring til at kunne sidde med sådan nogle store virksomheder - det kan dog komme senere).

MVH

Malthe Riegels 

Tilmeldt 18. Jan 11
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 18:15

Remydk:

Held og lykke med dit projekt.

Mange tak skal du have!

MVH
Malthe Riegels 

Tilmeldt 18. Jan 11
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 18:16

imfashion:

Hvis du mangler hjælp til at lave div. Regnskaber - hjælper jeg gerne :)

Hej imfashion,

Tusind tak, det vil jeg benytte mig af hvis jeg får brug for det!

MVH

Malthe Riegels 

Tilmeldt 18. Jan 11
Fra  MR Bogføring Skrevet kl. 18:22

Jørgen Olsen:

Hvis du skal have C5 kan jeg anbefale en hosted løsning hvor du forbinder din skærm, tastatur, printer og de nødvendige lokale mapper til serveren og bogfører, og så lader et firma håndtere c5 installationen og opdateringer m.v.

Inventio IT tilbyder bl.a. denne service (og der er mange andre udbydere også). Det er faktisk slet ikke så dyrt. Jeg kender ikke de andre udbydere, men har blot stiftet bekendtskab med Inventio og dannet mig et rigtig godt indtryk af en virksomhed der behandler kunderne rigtig pænt. Jeg har selv valgt at bruge e-conomic som primært system i min bogføringsvirksomhed. Da jeg bruger linux føler jeg mig lidt bedre stillet ifht integrationsmuligheder end i c5.

Om en hjemmeside er overflødig kommer jo an på hvordan du regner med at finde kunder. Der er f.eks. en del bogholdere der ringer ud, - og jeg har faktisk kontakt til en dygtig ung mand med telemarketingdrømme som gerne vil i gang med at sælge bogføring. Jeg er bare ikke sikker på at jeg har kapacitet til at sælge de opgaver som han potentielt kan sælge.

Fordelen ved at ringe ud er man selv vælger sine kunder, og at man selv bestemmer den hastighed man ønsker kundeskaren skal vokse i. Der er dog nogen kunder som ikke vil handle med dig hvis du ikke har en hjemmeside, og/eller hvis du virker for nystartet iøvrigt.

Vistaprint er godt til visitkort, og nok noget af det nemmeste, så det kan jeg varmt anbefale. Hvis du altså har brug for visitkort. Måske er det bare spild af døde træer?

Hvad PC angår anbefaler jeg dig en professionel IBM/Lenovo maskine. En toshiba eller en acer eller andre discountmærker holder sjældent meget længere end til udløbet af reklamationsretten, mens en IBM/Lenovo notebook ofte holder til den er obsolete.

Tak for svaret Jørgen!
Ved du hvad det koster at leje/lease C5? F.eks. fra Inventio IT.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/976234/HP-Pavilion-g62010eo.html - er den computer jeg har udset mig til at købe og bogføre fra, hvad synes du om den?

Angående at ringe rundt, var min plan som udgangspunkt, at gå rundt i nogle af de lokale forretninger i mit nærområde (frisører, kiropraktor klinikker, vinhandler, tøj butikker osv.) og tror gerne jeg vil holde mig til det (for nu). Jeg bryder mig ikke rigtig om at ringe rundt, syntes det virker for upersonligt.

MVH

Malthe Riegels 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)