Hej Amino'er, Jeg er en ung handels-studerende, med planer om at opstarte mit eget bogføringsfirma. Klientelet skal bestå af mindre virksomheder (f.eks. frisører, mindre forretninger, og lign.), jeg har flere års erfaring indenfor bogføring (da jeg har arbejdet på et revisionskontor og i en handels virksomhed som selvlært bogfører). Jeg er i tvivl om hvilket bogføringsprogram jeg skal bruge, og hælder mest til C5 da jeg er 100% sikker på at programmet er up-to-date og har alle features. Derudover vil jeg meget gerne have lavet et flot logo, og hvis der er nogle der er skarpe på den front, må i meget gerne henvende jer! Endvidere leder jeg også efter et godt sted at få lavet visitkort (VistaPrint er selvfølgelig en mulighed). Til sidst, men ikke mindst leder jeg også efter et godt tilbud på en PC (bærbar) udelukkende til arbejdsbrug - ikke brugt, men hvis der er nogen der kender et godt sted at anskaffe sådan noget lytter jeg gerne! To spørgsmål mere: Skal man have en outlook-mail (i mine øjne virker det mere seriøst) eller er en gmail (f.eks.) godt nok? Er en hjemmeside overflødig? (Facebook-side vil jeg lave). På forhånd tak Med venlige hilsner Malthe Riegels PS. Andre råd, er mere end velkomne! |
Der findes adskillige gode bogføringsprogrammer på markedet, fx. C5, som også findes i en webudgave vha. Office 360, e-conomic og summasumarum er nok tre af de mest anvendte. Google det og undersøg programmernes muligheder i forhold til dine kunders behov. C5 er nok blandt de dyrere løsninger her.
Check edbpriser for at finde en god pc. Bogføringsprogrammerne tager jo ikke de vilde systemkrav, så det kan jo klares billigt, alt afhængigt af dine ønsker til design mv.
Se evt det 'nye' hotmail, hvor du kan få en gratis @outlook.com email. Bruger det selv og det fungere rigtig godt :)