Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny drinks hjemmeside på vej meeeeen har brug for hjælp med reglerne.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har nu fulgt med i Affilate dm 2012 og jeg er igen begyndt at tænke på affilate marketing efter at have prøvet et par webshops.

Jeg vil lave et drinks site som er bedre og smartere end de andre sider der findes. Nok om det, problemet er så pt at jeg regner med at få folk til at fylde drinks på min side, i dette her tilfælde er jeg godt og gammeldags bange for Copyright reglerne :) Hvis en 3 person jeg ikke har betalt ny Stjæler en opskrift samt billede fra en anden side som jeg intet ved om kan jeg så blive straffet eller højst blive tvunget til at fjerne den og skrive en pæn undskyldning, eller bliver jeg anklaget som hæleren ?

Håber der er en af de kloge rare aminoer der kan skære et stykke pap ud for mig med reglerne.

Glæder mig til at blive klogere

/// Mike Drøhse Jensen

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 19:36

Er der slet ikke nogle der ved noget omkring copy right reglerne ?

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:07

Hvis du helt vil undgå problemer, så køber du billederne, får dem taget af en professionel eller tager dem selv. Man skal ikke bare tage billeder fra andre, det er sådan set tyveri og de kan i realiteten bede dig betale om uretmæssigt brug.

Alternativt kan du jo prøve at søge efter billeder på fx. SXC.HU  - Der er gode billeder imellem, men der kan også være langt mellem snapsene.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 12:12

Spørgsmålet er vel mere om han kan blive gjort ansvarlig for billeder/tekst som hans BRUGERE har lagt op? 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 12:21

Det er muligt at lave en ansvarsfraskrivelse i forbindelse med tekst og billeder, når det oprettes af brugere.

Fra München
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 70
Fra  newQReation Skrevet kl. 12:32

Du har som udgangspunkt aldrig et direkte ansvar for hvad dine brugere lægger op på dit website.

Men da det er dig der stiller de tekniske resourcer til rådighed, kan du have et sekundært ansvar. Du står som formidler af indholdet, og derfor vil den krænkede part med stor sandsynlighed gå efter dig, med mindre det er tydligt hvem skadesvolder er. (Navn/Andet der kan identificere).

Det jeg vil råde dig til er at tjekke de ting der bliver uploaded til dit site, og se om evt. billeder er taget fra andre, der ejer billedet.

Derudover kan du jo logge IP-adressen på brugeren, så har du da en eller anden form for ID på brugeren.

Håber det kan bruges!

Læs mere: Regler om brugergenereret indhold  

EDIT: Og som Thomas siger, så kan du også lave en ansvarsfraskrivelse.

Inden du gør det, så læs punkt 5.2.3.1 i rapporten :)

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:31

Tsk tsk tsk, der læste jeg vist lige forkert ;)
Som de andre skriver, så kan du ikke tage ansvar for hvad dine brugere gør, men som skrevet så er det ikke dumt at have IP log af sine brugere.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 21:43

Svar til alle:

Mange tak for jeres hjælp.

Jeg er fuldstændig enig med jer i at det selfølgelig er 100% best at jeg tager billederne selv.

Men da jeg regner med at der skal uploades minimum 2000 drinks ( ikke kun af mig men af brugere ved hjælp af en konkurrence ) er jeg netop blevet bange for de såkaldte copy right regler som nogle gange tæsker nogle uheldige personer :)

Vi er vel alle sammen enige om at jeg ikke kan få høvl for standart drinks som alle kender, også selv om at de kan være skrevet virkelig meget som dem folk har på deres side ?

Jeg må se om jeg ikke kan finde en drinks billede data bank som har happy hour på drinks :)

Men ellers så tager vi den til den tid så kan jeg skrive et indlæg hvis jeg kommer i fedte fadet.

Rigtig god aften til jer alle sammen

/// Mike D. Jensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 22:01

Hej Mike,

Velkommen til nichen af drinks på nettet (siger ham fra DrinksMeister, DrinksZonen og alle de andre drinkssites)

Jeg er spændt på at se hvilke forbedringer du vil komme med? - især når der antallet af brugergenerede drinksopskrifter på dansk nok har rundet de 3-4000 i forvejen.. 

Dog vil jeg lige advare dig mod at tro at Adsense er en god indtægtskilde på alkoholsites - da man jo ikke må reklamere for alkohol, så er det begrænset hvor meget konkurrence der er fra de få annoncører der findes.

Hvad angår copyright, så kan man ikke have copyright på selve opskriften, men godt på beskrivelsen af hvordan den skal laves (alt efter om der står "shakes" eller 4-5 linjers lang smøre... Hvis du endelig skal bruge billeder som du ikke ved om er lovlige, så ville jeg gå efter billeder som findes på mange andre sites (ved at lave en google image search). For at tage billeder fra nogen fra samme land, det er nok lige lidt for meget russisk roulette til min smag ;-) 

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)