Hej Allesammen Jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaringer med hvor stor konverteringsrate i forhold til direkte salg der er i en større webshop med produktpriser på gennemsnitligt 2.000kr.
Jeg ved godt at der kan være en masse parametre der spiller ind, som hvilken slags produkter det er, hvor god websitet er, hvordan priserne er i forhold til andre sites og lign. men alligevel skulle man mene at der er en generel statistik som kan fortælle hvad den ligger på, snakker vi under 1 % eller over 5 %. Hvad er mest almindeligt?
MVH
Kim Sand Sørensen |
Det er naturligvis svært at spå om, men de statistikker jeg kender til lyder på et sted mellem 1-5 kunder ud af 100 besøgende, forudsat at det er relevante besøgende man har fået ind på sitet.
Men igen - tallet kan variere meget alene ud fra intern navigation og brugervenlighed. Jo færre klik folk skal igennem for at købe - jo bedre (dog skal man jo lige have overtalt folk først...). "køb" linket og "indkøbsvognen" bør være synligt på alle produktsiderne så man ikke skal igennem en jungle for at få lov til at købe...
Det kan hjælpe meget eksperimentere med den interne del ( og selvfølgelig også den eksterne).