God eftermiddag Amino. Det er endnu en gang blevet fredag, og hvor er det dog herligt! Min partner, Jacob Widahl, har tilladt sig at holde en velfortjent weekend uden arbejde, så derfor tillader jeg mig også lige at holde en pause fra arbejdet med artiklerne. Jeg har, som mange af jer nok ved, stiftet firmaet Jegskriverfordig I/S sammen med Jacob Widahl. Vi har nu været i gang i ca. 1 måned - dog har vi kun haft I/S i lidt over en uge. Vi er begge fyldt med energi og gå-på-mod og det skyldes jo faktisk alle jer, der har bestilt tekster hos os, så tak for det. Selv er jeg 18 år og det at have sit eget firma er lidt af et eventyr, specielt når man er omgivet af så flinke og engagerede mennesker, som jeg (heldigvis) er. Men alt har selvfølgelig heller ikke været lige nemt - det har, og kræver stadig, hårdt arbejde - hver eneste dag. Det var lidt et tilfælde at Jacob og Jeg stiftede Jegskriverfordig I/S. Det hele startede med at jeg tilbød at skrive gratis artikler for folk - sikke en oplevelse det var! Det var fantastisk at stifte så mange nye bekendtskaber - på et tidspunkt søgte jeg efter en, der kunne hjælpe mig med fremtidige opgaver, og her dukkede Jacob op og tilbød sin hjælp. Jeg vidste med det samme, at Jacob skulle være mere end blot en, der hjalp mig, han skulle være en del af det, jeg ville starte. Han skulle være en del af Jegskriverfordig.dk. Jeg har ikke fortrudt at jeg tilbød ham at blive medejer, for Jacob er en fantastisk ven og en super dygtig kollega. Jacob og Jeg blev hurtige enige om, at vi gerne vil opnå noget stort med vores nyetablerede firma, så derfor gik vi i gang med at lede efter 2-3 kompetente freelancere, som kunne fungere som en backup, når ordrerne ville begynde at hobe sig op. Lynhurtigt dukker, der tre rigtig lovende e-mails op i min indbakke, som hver repræsenter en mulig freelancer. Det gennemgående for disse tre mails var at de udstrålede seriøsitet, de var velskrevet og så var det helt tydeligt at de virkelig gerne ville det her - det var ikke bare for at tjene nogle nemme kroner. Alle tre freelancere er nu en del af vort hold, og de gør det fremragende. I og med at hverken Jacob eller Jeg, havde nogen form for erfaring med at styre en virksomhed, måtte vi i gang med at læse en masse stof, der kunne gøre os klogere på, hvilke regler vi bl.a. skulle være opmærksomme på. Vi fandt f. eks ud af, at det bedre kunne betale sig at hyre freelancere frem for at "ansætte", på den måde slap vi for at gå i gang med udarbejdelse ansættelseskontrakter, betale månedlige udgifter m.v. Pt. sidder vi og planlægger udvidelser af vores hjemmeside og påtænker nye idéer til, hvordan vi kan gøre os mere attraktive. Vi har ligeledes overvejet at gøre mere ud af SEO, men det må vi kigge på fremadrettet - lige nu handler det om at gøre alle kunder lidt mere end tilfredse. Dog kan jeg løfte sløret for, at vi er på udkig efter et godt tilbud på visitkort samt kuglepenne, så hvis du kan tilbyde én af delene, eller begge dele, er du meget velkommen til at kontakte mig i en privat meddelelse. I processen med Jegskriverfordig I/S, har jeg opnået et mål - en drengedrøm om at blive selvstændig og være herre over min egen dagligdag. Jeg vågner hver morgen med en fed fornemmelse i maven, når jeg tænker på, hvad jeg allerede har opnået og hvad fremtiden byder på. Jeg har lært at livet handler om at tage chancer, for kun på den måde finder du ud af, om du kan stå på egne ben. Hvis du sidder og tænker "Hvor kunne det egentlig være fedt at gå i gang med mit eget projekt", så kom i gang! :-) Med stiftelsen af mit firma blev der også åbnet op for et par nye muligheder. Bl.a. blev jeg inviteret i det lokale erhvervshus for at holde et foredrag for erhvervsfolk med mange års erfaring, det var noget af en oplevelse. Jeg var nervøs, men igen så tog jeg en chance i håb om, at det vil bidrage til noget i fremtiden. Jeg er også blevet mere selvsikker og mit mod er i den grad blevet styrket. Det var en kort historie og min start på eventyret med Jegskriverfordig I/S - det kunne være rigtig fedt at høre DIN. God fredag aften til jer alle! Og god vind med jeres projekter. Med venlig hilsen, Christian Johnsen |
Det er fedt at se nogle unge engagerede mennesker!
En ordre sendes straks af sted :-)
Knæk og bræk!
VH. GrN.dk