Hej Amino´er! Jeg skal til at oprette min første hjemmeside og jeg kan ikke finde ud af om je skal vælge Wordpress eller Joomla. Så vidt jeg har kunnet læse mig til på nettet er Wordpress lettest for begyndere, hvilket jeg er, så det taler for WP. Til gengæld kan jeg på WP´s hjemmeside ikke se om det understøtter mulighed for at låse dele af indholdet så for alle undtagen betalende medlemmer (jeg vil gøre det lidt på samme måde som Amino). Det kan man på Joomla. Jeg vil også gerne have mulighed for at lave mailinglister, affiliate marketing, uploade videoer, lave blogforum og brevkasse på siden, og det er jeg heller ikke så sikker på at WP understøtter. Jeg vil gerne have så meget som muligt integreret i den udbyder jeg vælger og ikke have en hel masse extensions. Hvad er jeres erfaring med Joomla og Wordpress ifht til disse parametre? |
Har selv arbejdet med begge CMS systemer, og jeg syndes at WordPress er et meget begrænset CMS system, hvor du ka have svært ved at customize tingene til dine egne behov - dog er det et lettere system end Joomla.
Jeg er dog glad for Joomla, da den har rigtig mange extensions man kan tilføje alt efter hvad man ønsker. Jeg vil helt klart anbefale dig Joomla.