Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas i kreditkortformat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer.
Jeg ved jo der er en masse kloge og velinformerede mennesker herinde, så derfor vil jeg lige stille et spørgsmål.

Jeg står og skal ha'' lavet nyt pas i løbet af det næste års tid, og jeg mindes at have hørt noget om et pas i kreditkortformat.

Er der nogen der har hørt noget om dette? Eller er det noget jeg har drømt?
Synes nemlig ikke jeg kunne google mig frem til det.

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:01
Er det mon ikke noget du har blandet sammen med det blå sygesikringsbevis?

Mig bekendt har passet ikke ændret størrelse, der er bare kommet lidt elektronik i det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:42
Har godt nok aldrig hørt om pas i kreditkort format. Jeg tror måske du tænker på kørekort, da det jo inden for de sidste år er blevet til et "kreditkort".

// Jesper Skov

Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:44
Nåda.. Jamen i har nok ret begge to. Synes bare der var et eller andet i baghovedet, der handlede om pas i kreditortformat. 

Det kunne da være smart ellers! Men det ville nok være for nemt at kopiere eller forfalske.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 11:25
Det vil nok også være ret besværligt at få en masse stempler i sit pas hvis det var så lille..

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:37
Dato: 27-06-2007 11:24:48
Forfatter: Anders Christensen
Det vil nok også være ret besværligt at få en masse stempler i sit pas hvis det var så lille..

Mon ikke også at stemplerne kunne laves elektronisk? I har ret i at det er super smart hvis det blev sådan - dog tror jeg det ligger langt ude i fremtiden. Derudover kunne det være smart med pas og sygesikringsbevis i et, altså bare et enkelt kort som man kunne blive identificeret med (eller måske en chip under huden, hvem ved hvad fremtiden bringer)

// Jesper Skov

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 11:41
Det ville sikkert fungere fint i den vestlige del af verden, men når du står på grusvejen ved grænseovergangen mellem Rusland og Mongoliet hvor der er 200 kilometer til nærmeste strømkilde... Så er elektronikken næppe ret smart længere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)